/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Messenger, egen tale??
Fra : Brassovitski
Vist : 683 gange
200 point
Dato : 06-08-06 21:57

Hej
Jeg har lige installeret MSN Live Messenger 8.0...., og et webcam med microfon. Har kørt alle wizards osv. og kommer fint ind på Messenger.
Dog har jeg et spørgsmål som jeg håber en eller anden kan hjælpe mig med.
Under konfiguration af lyd er der fint udslag på det VU-meter microfonen skal indstilles efter, men jeg kan ikke selv høre det der bliver sagt, er det normalt eller er der en eller anden indstilling jeg har overset.
Jeg har et Greative Audigy 2 lydkort, og onboardlydkortet er deaktiveret både i BIOS og i Windows system.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-06 22:39

Det var helt andre lydproblemer jeg havde, da jeg ville igang med Live Messenger med tale, nok om det, jeg kan heller ikke høre mig selv, du må teste på en af dine kontakt personer, de kan sandsynligvis høre dig, når mikrofonen giver udslag på skalaen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-06 23:58

tror ikke det betyder en disse - jeg kan heller ikke høre migselv - og det er da også andre der gerne skulle høre dig (ps - jeg har blot sat styrken helt op -og justeret hvis jeg brager igennem)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-08-06 07:10

OK
Jeg venter lige og laver en test med en af mine venner. Et andet problem, hvis jeg lige må bruge samme tråd. Selv om der er flueben i 'Start MSN Messenger når jeg logger på Windows', starter Messenger ikke. Kan det være fordi jeg ikke har nogen logonfunktion aktiv, da det kun er mig der bruger maskinen?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 09:16

Det er jo hele ideen...............at du ikke skal høre dig selv - så går den heller ikke i selvsving.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-06 09:47

du skal sikkert ind i din mail (outlook express) og sætte den til at starte også - funktioner - indstillinger - generelt - sæt flue i " log automatisk på windows messenger.. "

Det kan også være du bare ikke ser den logger på hvis du ikke under funktioner og indstillinger har sat flue i at den skal åbne hovedvinduet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-08-06 10:20

Jeg har sat messenger til at åbne hovedvindue. Jeg kan ikke lige se sammenhængen med outlook, men det prøver jeg når jeg kommer hjem i aften (sidder på arbejdet nu).

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-08-06 22:16

Halløjsa!
2 problemer/opgaver

1. Mail virker stadig ikke i live Messenger (Jeg bruger Outlook, ikke express) Det er som om at Live Messenger ikke kan finde ud af at arbejde sammen med Outlook. Outlook er også sat til standardprogram til mail.

2. Nu har jeg testet lyden sammen med min niece, A. Når jeg taler, kommer der et ekko tilbage i mine højtalere af det jeg siger, men jeg kan ikke høre hvad hun siger, men afspiller hun derimod musik på hendes PC går det lige igennem til mine højtalere. Det kunne godt pege i retning af at hendes mikrofon ikke er rigtig konfigureret. Men hvor kommer ekkoet af min tale så fra?

Er der et klog hovede der kan forklare det?

Da denne tråd er ved at blive lidt omfattende lægger jeg lige lidt flere point på.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-06 23:59

Det er simpel forstærkning gennem din microfon som render rundt.
Tag hørebøffer på så holder det op.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-08-06 00:05

Hejsa at du ikke kan høre dig selv har ikek noget at gøre med MSN....
Under
Start -> Programmer -> tilbehør -> underholdning -> "Lydstyrke" er der et mixerpanel.
Hvis du under Indstillinger vælger Egenskaber og sætter prik i Afspilning ska du khave et flueben i "Lydstyrke for Mikrofon".
Dette bevirker at du har et skyde potentiometer for din mikrofon. Hvis du under dette har et flueben er dim Microfon slået fra fjerne du det er den slået til.
Læg mærke til at dette kun gælder for afspilning af mikrofon signal. Der er nemlig et tilsvarende for Indspilning fra din mikrofon.
Bare så du ikke tror at når du ikke selv har lyd har andre det heller ikke...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-08-06 01:47

Så vidt jeg forstår, har du kørt mikrofon konfiguration i Live Messenger, der justerede du lyden så den ikke kom i det røde felt ? Har niecen kørt mikrofon konfiguration ? Ekkoet må du sandsynlig vis vænne dig til, som e.c skriver, men du skulle gerne høre hvad der bliver sagt i den anden ende, det der med mail i Oulook og Live mesenger forstår jeg simpelhen ikke, du bliver nødt til at forklare nærmere, hvad det er du mener, hvis du i Live messenger, klikker på filer går ned til Gå til og videre til Windows Live idag, vises overskriften på dine mail, er det det du mener ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-06 07:09

Til o.v.n.
Når jeg vælger filer-->gå til--> E-mail indbakke, sker intet. E-mail indbakke ikonet i ikonrækken i Messengervinduet er også gråtonet, som om at Messenger ikke har forbindelse til Outlook indbakken. Man kan sætte et flueben i Messenger: Funktioner-->Indstillinger-->Generelt flueben i 'Vis windows live i dag, når du er logget på Messenger'. Så åbner der et vindue med 2 faner MSN og Mail, og på Mailfanen står der at der opstod problemer med at logge på. Så der er ikke kontakt til Outlook. Jeg har ikke kunnet finde nogen steder i Live Messenger hvor man kan opsætte hvilket E-mail program der skal refereres til.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 09-08-06 07:20

vil lige tilføje at når der bliver brugt mikrofon og højtalere går lyden ofte i selvsving (giver ekko) - så det er problemet lige der. Man skal afprøve lyden og justere volumen meget præcis for at det ikke skal gå galt.

Du skriver at din mail ikke fungerer - jamen det er jo den mail der er tilknyttet messenger der skal det - har du skrevet fra den og fået svar ?? Før ved du det jo ikke

Til jer andre - igen omkring mail - jeg tror der foreligger en misforståelse fordi jeg på et tidspunkt skrev at der evt skulle sættes flue i at messenger skulle starte op i OE osv - ( det var fordi jeg fik det problem overstået netop sådan - har siden fjernet det fordi det irriterer mig at noget starter jeg ikke lige skal bruge)

ps.. har du en anden enhed kørende hvor der bruges lyd får du problemer så vær opmærksom på at lukke for det når du vil bruge tale

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-06 09:16

Vedr. Mail funktionen i Live messenger, har jeg en ide om at Messenger simpelt hen ikke kan finde ud af at det er Outlook indbakken den skal åbne. Jeg tror efterhånde kun at Messenger og Live Messenger kan arbejde sammen med en hotmailkonto. De 3 første brugere jeg har i min kontaktpesoner har igen problemer med mail, men de har også alle 3 en hotmailkonto. Jeg selv har en get2net-konto. Men der kan selvfølgelig også være en 'bug' i den nye messenger. Jeg vil gerne høre fra kandu'r der har fået Live Messenger og outlook(ikke Outlook Expres) til at fungere sammen.
Det er nu 3 dage siden jeg har skrevet til supporten med der er ikke kommet svar.
Det er sku lidt træls det ikke virker ordentligt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-08-06 10:48

Jeg tror ikke du får Messenger til at kontrolere POP3 mail det har jeg aldrig hørt om, der imod kan nogle, blandt andre jeg selv, sætte Outlook Express til at kontrolere Hotmail (webmail)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 10:54
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-06 10:56

Citat
sætte Outlook Express til at kontrolere Hotmail

Det kan man vist ikke mere............med den gratis udgave.
Altså den gamle kan stadig, men ikke en ny.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-08-06 11:05

Det ved jeg godt e.c, jeg er også meget gammel men du kan betale for Hotmaill så kan du både med Outlook og Outlook Express

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-06 11:13

Lige et andet tillægsspørgsmål.
Findes der ikke noget ordentlig vejledning til Live Messenger? Jeg har forgæves søgt rundt på Microsoft.dk. Hvis man skal igennem hele hjælpefilen, ligger man nok i den sidste kasse inden man er færdig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-08-06 11:20

Jamen du spørger løs her, og vi kommer med løsningen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 11:24

Citat
Bemærk!
Nogle programmer, f.eks. Microsoft Office Outlook, Microsoft Outlook Express og Fjernsupport, opretter som standard forbindelse til Windows Messenger. Når du er logget på Messenger, vises du muligvis som værende offline hos personer, der er logget på disse programmer, og som har dig på deres liste over kontaktpersoner.

klik på hjælp i din messenger og brug søgefunktionen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-06 11:31

Yes!
Jeg er virkelig også taknemmelig for alle jeres gode input. Men det var nu rart med en 'Rigtig' Step by step vejledning, men det er jo nok svært, da der hele tiden kommer nyt til. Nu f.eks. det nye 'Space', der kommer næsten nye tilbud hver uge. Så begrænsningens kunst bliver virkelig sat på prøve.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-06 11:35

Miritdk
Citat
Du skriver at din mail ikke fungerer - jamen det er jo den mail der er tilknyttet messenger der skal det - har du skrevet fra den og fået svar ?? Før ved du det jo ikke

Hvor er det lige man angiver hvilken mail der er tilknyttet messenger? Min konto i Messenger er oprettet med min normale get2net-mail, så det burde vel også være den der checkes. Get2net-Mailen er iøvrigt indstillet til at logge på automatisk, og der er ingen problemer med at hente/sende via Outlook. Det er vist en svær en denne her?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-06 11:36

Du må gøre som nogle af os andre og dele tiden op:
½ comp surfing
½ manuallæsning

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-06 11:41

OK e.c. Hvor er så lige manualen?????
RTFM! Den har jeg hørt før.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-06 11:45
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-06 11:48

Jo den har jeg set. Ret sjov. De nordmænd er ikke for godt med, når det drejer sig om IT, men de har tilgengæld noget flot natur.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-11-06 15:59

Tak for svaret miritdk.
Halløjsa
* Problemet med at messenger ikke arbejder sammen med mit mailprogram:
Jeg har installeret Live messenger plus, så kunne jeg selv vælge hvilket mailprogram mesenger "skal holde øje" med.
* Problemet med lyden, er som flere har skrevet, tilbagekobling når der bruges microfon og højtalere sammen.
miritdk får pointene, for gode input.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 16:08

(in)putter lige et tak