/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opgradering af bærbar
Fra : Kortoververden
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 30-07-06 11:14

Jeg har en Acer Apire 3000 er der nogen der ved om grafikkkortet kan opgraderes, dels så jeg kan undersøtte flere skærm, og dels så jeg kan køre tungere programmer end jeg gør nu

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 30-07-06 11:18

Jeg har selv rodet med både IBM, HP og Dell bærbare og her er en opradering af skærmkortet yderst umuligt. Det kan i sjældne tilfælde lade sig gøre. Du skal først undersøge om dit kort bruger shared ram, altså bruger maskinens ram til grafikkort ram. Hvis det er tilfældet, så er grafikkortet højst sansynligt bygget ind på motherboardet og kan derfor ikke skiftes.

Jeg kigger lige på din model, så kan jeg give et svarom den kan opgraderes.

Mvh
Martin

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-07-06 11:23

Venter i spænding

Accepteret svar
Fra : xircom

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-06 11:25

Dårlige nyheder for dig. Den kan ikke opgraderes. Dette er hvad ACER skriver om maskinen:
SiS M760GX Integrated 3D AGP graphics with up to 128 MB of VRAM, supporting Microsoft® DirectX® 8.0
Læg mærke til der står INTEGRATED, det er altså bygget ind i motherboardet og kan ikke opgraderes.

Mvh
Martin

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-07-06 11:28

Tak for svaret xircom.

Men trist ;-(

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 30-07-06 11:31

Hvis det fordi du skal bruge den til at game på, så se at få den solgt og køb evt. en Zepto Znote 6615WD - Gamer/3D, den kan du bruge til spil. Det er nok mere en slæbbar end en bærbar, men kvaliteten skulle være ok.

God sommer
Martin