/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Får ikke fuld tekst .
Fra : Shanelle
Vist : 347 gange
100 point
Dato : 18-07-06 11:26

Undrer mig når jeg har hentet noget på nettet og printer det ud. Mangler tekst i højre side.

Shanelle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-07-06 11:30

Du skal tilpasse siden til udskrift i A4 størrelse.
Nogle sider har den service.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 18-07-06 11:31

oppe i venstre side>filer>sideopsætning>forminsk >magener,eller sæt dem til 0/nul.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-06 11:32

d

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-06 11:37

r

Godkendelse af svar
Fra : Shanelle

Dato : 18-07-06 11:43

Tak for svaret Manse9933.

Hilsen Shanelle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-06 11:52

Print af hjemmesider har altid udgjort et problem. Hvis programmørerne af siden gjorde sig blot en smule umage var det intet problem, da der findes værktøjer udviklet specielt til dette formål. Nemlig CSS konstruktionen: <link rel="stylesheet" media="print" href="print.css" type="text/css" />

..hvor filen print.css indeholder de layout regler, som skal bruges ved udskrift.

Her er et par artikler om emnet:

1.) http://css-discuss.incutio.com/?page=PrintStylesheets
2.) http://www.alistapart.com/articles/goingtoprint/
3.) http://www.tufts.edu/webcentral/tutorials/printcss/

Det korte og det lange er, at det er Webdesigneren som skal sørge for at siden lader sig printer pænt ud, men danske Web-'snedkere' er nogen sjuskemikler !!!

</MOLOKYLE>