/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
foto
Fra : baykris
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 16-07-06 11:53

Hej,
Når jeg har foto inde på computeren, og gerne vil gemme dem på en diskette , kan det lade sig gøre og hvordan.
m.v.h. baykris

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 16-07-06 12:03

Sæt disketten i diskettedrevet.
Åbn Denne computer.
Hvis den fil eller mappe, du vil kopiere, ikke findes i Dokumenter eller undermapper hertil, skal du bruge funktionen Søg til at finde den. Klik på Start, peg på Søg, og klik derefter på Efter filer eller mapper , hvis du vil åbne Søg.

Klik på den fil eller mappe, du vil kopiere.
Klik på Kopier denne fil eller Kopier denne mappe under Fil- og mappeopgaver.
Klik på 3 1/2-diskette (A:) i Kopier elementer, og klik derefter på Kopier.
Bemærk!

Dobbeltklik på ikonet Dokumenter på skrivebordet, hvis du vil åbne Dokumenter.
Du kan også kopiere en fil eller en mappe til en diskette ved at højreklikke på den pågældende fil eller mappe, pege på Send til og derefter klikke på 3 1/2-diskette (A).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 12:04

forudsætter selvfølgelig du har et diskettedrev

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-07-06 12:20

Du kan sikkert kun gemme et eller to billeder.
Et billede fylder ½ - 2 Mb og disketten kan indeholde 1,4 Mb.
Billedet kan ændres så det fylder mindre, men så er det ikke sikkert at det bliver pænt at printe ud.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 12:28

det er så rigtigt hvad e.c skriver - har du flere så er det ud på en cd

Godkendelse af svar
Fra : baykris

Dato : 16-07-06 13:00

Tak for svaret miritdk. hilsen baykris
håber jeg har gjort rigtigt med at acceptere dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-06 13:03

det er microsofts løsning husk der ikke kan være meget på en diskette -

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-07-06 13:19

Skal du flytte flere billeder fra en comp til en anden så er det nok bedst at bruge eks. pendrive/memorystick

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 16-07-06 16:09

Tusind tak til alle for svarene. baykris