/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Compaq bærbar
Fra : Miranda24
Vist : 715 gange
300 point
Dato : 13-06-06 20:57

hej...

Jeg har Compaq bærbar, den har keg købt for 1 år siden i El GIgant..Nu oplever jeg at lige pludselig den slukkes af sig selv...lige meget hvad jeg laver...hvis jeg surfer på internrettet, så ligepludselig slukkes den..og det skete en gang at det slukkede 3 gange i træk...
Er der nogen der ved hvad er problemet??

Kommentar
Fra : Løvepigen

Dato : 13-06-06 21:21

Hej

Det kan bla skyldes at den bliver for varm så slukker den af sig selv. Kommer den med nogen form for advarsel inden den slukker ? laver du noget bestemt når den slukker ?

Tjek den evt. for Virus og anti spyware.

Mvh Løvepigen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-06-06 21:27

Kan den få luft der hvor den bruges.
Er Ventilationshullerne tilstoppede.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 13-06-06 22:03

Er det kun når den kører på batteri eller er det også når den kører på strøm?

Prøv også at tage batteriet ud og lad den køre på strøm. Så ved vi om der er tale om, et defekt batteri eller strømtilførelsen på bærbaren.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-06-06 22:30

1: Varmeproblemer som der allerede er foreslået, Blæs igennem med trykluft for at blive støv og lignende kvit.

2: Batteriet er nedslidt er er uden strøm på. opladning på ny

3: Virus adaware, eller snavs af en eller anden art: Søg efter disse på pcen

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 14-06-06 22:20

jeg får slet ikke nogen advarsler inden den slukkes.. Feks. i dag,den slukkede slet ikke..og den er tændt hele dagen...
Batteriet er allerede ind og er tilsluttet strøm på også...Skal jeg bare prøve at tage batteriet ud i en periode og bare prøve på strøm??

Kommentar
Fra : Løvepigen

Dato : 14-06-06 22:27

Ja det ville være en god ide, så får du teste om det kan have noget at gøre med batteriet.
En bærbare har sjældent godt at have have batteriet i og være tilsluttet strøm hele tiden.

En anden ting er at det faktisk ikke har været så varmt i dag som det har været de sidste mange dage, så det kunne da godt tyde på at det kunne have noget med varmen at gøre.

Men som jeg også skrev tidligere, tjek den for spyware og virus for det kan også være noget der får den til at slukke eller opføre sig mærkeligt.

Men ellers hvis der stadig er garanti på skal du da bare gå ned i butikken og brokke dig.

mvh Løvepigen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-06-06 22:33

Den ligge vel ikke på et tæppe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-06 17:34

Det er ikke sikkert den vil køre uden batteriet i. Normalt slår den automatisk over på netstrøm når den bliver plugget i vægen og batteriet sidder der bare for at lave forbindelse og bliver samtidigt opladet.

Jeg er meget mere til at det er varme problemer

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 01-07-06 21:29

hvad for en processor bruger du? Jeg har haft samme problem med 2 stationære pc'er med AMD xp processore, begge gange var det en ny køler der skal til.

hvordan køler computeren når den lukker ned(mest eller tilfældigt?)?
lukker den ned hvis den bare står på skriveboret? eller er det mens du sidder ved den?