/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Grafisk-tryk på kabinet?
Fra : Mix-Man
Vist : 958 gange
20 point
Dato : 30-05-06 20:56

Hey

Jeg leder efter noget info om noget, grafisk tryk på et kabinet. jeg har set og som jeg gerne selv vil ha lavet på mit eget, da jeg er ved at case-modde lidt. Jeg har ingen anelse om hvad det hedder osv.. det er ikke et klistermærker(man kan ikke se noget plastik, eller kanter).. det er ikke noget der er spray malet... det eneste jeg syns det minder om, er når man trykker noget på tøj.. eller de klistermærke tingester man sætter på model fly osv osv.. jeg kan lige vise et billede af hvad jeg mener...

som dette...
http://downloads.tweakup.dk/casemods/pics/8025.jpg

Hvor for man sådan noget lavet henne?. hvilken slags butik.. eller, kender i et bestemt sted, så ville det være nice.... ( har et spicielt billede jeg gerne vil ha på mit kabinet)

ved nogen noget om dette : )?.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-05-06 23:02

Halløjsa
Det skulle undre mig om der ikke findes en slags selvklæbende transparency.
Kan det tænkes at dette måske kan bruges: http://www.avery.com/us/Main?action=product.HierarchyList&node=10210908&catalogcode=WEB01
Godt nok er det beregnet til at klæbe på vinduer eller glasflader, men det kan vel også holde på et PC kabinet, måske hvis der bruges en special lim. En anden mulighed er måske at bruge en almindelig inkjet transparency og så en speciel lim. Jeg har ikke prøvet nogen af metoderne.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-05-06 23:08

Hej igen
Her er et link til nogle virkelig flotte casewraps:
http://www.crazypc.com/products/casemods/casewraps.htm#
Jeg har godt set du selv har et billede du gerne vil have sat på.
Prøv evt. linket øverst på sitet 'Contact us'

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 30-05-06 23:35

Prøv at kigge her (Dansk side)
http://www.kildholt.dk/stafferinger.htm

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-05-06 23:49

Jo CarstenGP, meeen læg lig emærke til at der er farveskift i det eksempel Mix-Man linker til:
http://downloads.tweakup.dk/casemods/pics/8025.jpg
Skiltemalerens folie er nok kun ensfarvet, eller??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-05-06 23:50

Det kan da forresten godt være en skiltemaler har noget selvklæbene folie der kan printes på.

Kommentar
Fra : Mix-Man

Dato : 30-05-06 23:53

Hej.
Brassovitski(1)
Det første der... tja ja... det kunne da være en løsning.. men tror ikke helt det er det jeg leder efter, blir vist lidt af noget mak-værk så : )... plus min printer tager kun A4 ; )..... skal jo ha et helt kabinet side fyldt... noget med 50x40cm.. eller hva nu de præcise mål er...

Brassovitski (2)
Det andet fra den hjemmeside crazypc... Meget fedt!.. men æv.. vist ikke helt det jeg leder efter.. så installations videoén... og det er sådan et kæmpe stort klister mærke... og ja.. det skal bare være en del af kabinettet.. og så hvis på det klister mærke.. baggrunden er sort.. og det vil mit kabi osse være om noget tid.. tror jeg ikke helt, de 2 sorte vil passe sammen.. i sorthed^^.. en custom casewrap ville osse koste 100$ :-l...

CastenGP.(3)
Jaahh.. det kunne være noget... jeg kan ihvert falde ikke lige se, noget gennemsigtigt plastik, eller noget fra det der... : )... måske.. måske.. er det noget en skilte maler kan...

----
lige for et indtryk af hvad jeg tænker på at få lavet præcis så...
http://www.mix-man.dk/alienkabi.jpg
sådan.. hvis man kan se hvad jeg mener.. skal det være.. et tryk.. uden plastik eller sådan.. men blande sig med den malede baggrund farve.. osv ja.. egentlig kun farven fra billedet, der skal sætte sig.. ligesom det første jeg linkede til.. blender det sig..

Kommentar
Fra : Mix-Man

Dato : 31-05-06 00:10

CarstenGP...

Det ser ud som noget af det rigtige... osse sådan måden jeg forstiller mig det er blevet lavet på.. (det på det første link).. at det er sådan noget..
"trække dækpapiret af og montere stafferingen sammen med applikeringsfolien hvor det ønskes. Gnid stafferingen fast og træk derefter applikeringsfolien forsigtigt af."

men ja.. som Brassovitski siger... det med farverne.. hmm.. lige under den stafferings side, står der.. godt nok noget med 2 farve et eller andet... men ja : )?.. kan være man sagtens kan få med fuld farve : )?.. ved du mere om om man kan det?.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-05-06 00:14

Halløjsa
Jeg tror altså stadig at det er en gennesigtig folie der er wrappet rundt på hele siden af kabinettet. Alternativt er det en meget dygtig paintbrus maler der har malet direkte på kabinettet. Ser du aldrig de der udsendelser hvor de 'pimper' en gammel bil/motorcykel, i disse udsendelser er udsmykningen malet direkte ned i lakken og så overlakeret med 3 til 7 lag klar lak.

Kommentar
Fra : Mix-Man

Dato : 31-05-06 00:30

Hm...... jaa.. MÅSKE.. men det ser bare overhovedet! ikke sådan ud... hæhæ jow det har jeg set : D... på discory channel.. osv sådan... de måtte godt lige pimp min pc, på deres regning... men ja.. tror hellere ikke helt det der på linket, er noget der er malet... men ja.. never know.. men ja.. jeg tror bare på en måde det er sådan noget ligesom det strafferings metode eller sådan...

jeg har godt nok fundet ham, der har lavet det på det link.. og sendt en mail og spurgt hvordan osv.. men jeg har ikke fået svar endnu, og ved hellere ikke om jeg for svar... hvorfor så spørge her, kan man vel så sige... hvis han ikke svare.. og der må da være nogen andre, der osse kender til det : )..

Kommentar
Fra : janing

Dato : 31-05-06 01:20

Hej Mix-Man

Jeg har været chef i et sprøjte og skiltemaler værksted og der havde vi godt nok et par stykker, som kunne trylle med de der airbrus pistoler og de lavede noget der lignede det billed du viste, Så måske skulle du bare prøve at tale med nogle af de dygtige drenge / piger, der kan sådan noget.

Der ligger bla. en lille butik på Frederiksborgvej i NV, næsten over for shell tanken, han skulle være meget dygtig. Måske kan han evt. henvise dig til andre hvis han ikke kan hjælpe.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : Mix-Man

Dato : 31-05-06 01:33

Hej, janing..

Okay, god ide ja.. og helt sikkert nogen der kan den kunst, at male sådan noget. jeg ved bare ikke.. du har måske set det eksempel på hvad jeg selv tænker på... det er ikke flammer eller sådan.. nok lidt sværre.. tror jeg.. ved jeg jo ikke.. når du har været chef for sprøjte & skiltemaler... ved du så om der er andre metoder end lige airbrus.. :-/?.

okay, Frederiksborgvej i NV... hm... problem, det er vel noget på sjælland eller fyn.. og jeg bor i nordjylland.. såååå : )... ja.. vist ikke helt nemt. men ellers tak.. kan være jeg kan finde nogen der kan det samme heroppe hvis det er. men vil helst, udelukke alle andre metoder inden..

Kommentar
Fra : Mix-Man

Dato : 31-05-06 02:10

okay, jeg huskede ikke lige på hvor detaljeret, folk kan lave ting med airbrush.. mega cool.. hm... har du, eller en anden, viden om hvor man kan finde nogen der er gode til det, hm.. her oppe i nordjylland og omegn.. men det ville nok blive dyrt :-l

Kommentar
Fra : Mix-Man

Dato : 31-05-06 02:40

nahhh.. glem det jeg lige skrev...

Kommentar
Fra : janing

Dato : 31-05-06 02:48

Hej Mix-Man

Jeg er helt med på at det ikke er flammer og alt det der MC rocker tegninget du vil have.

Du tror måske nok at det er løgn, men de fleste billeder du ser i tekniske blade af biler / gear / og selv reklamer for coca-cola. De er org. lavet med airbrus og af-fotograferet til bladene.

Da man ikke kan styre belysningen på foto, så laver man det med airbrus, så alle dele bliver lige pæne også i skygge områderne og alle tror det bare er et alm. foto.

Jeg ryster idag lidt for meget på hænderne ellers ville jeg godt have lavet nogle forsøg til dig. Men fortvivl ikke, spørg dig lidt rundt omkring, så vil du finde en eller anden der gerne vil prøve at lave det for dig, bare han så må arbejde videre med ideen og tjene et par kroner på det bagefter.

Der er virkelig mange unge mennesker der kan lave det mere flot og nøjagtigt, end du kan fotografere. Vil du evt. se nogle eksempler på dette, har jeg nogle billeder liggende og ja NV. er i københavn, men de er mindst lige så dygtige i Jylland.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 31-05-06 11:16

Her er en side om airbrush painting:

http://www.dolphinrocks.com/hognair/

Prøv at gå ind i gallery...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 31-05-06 11:22
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 31-05-06 11:26

Prøv også at kigge her:

http://www.stepshop.dk/alice/
(Under folie tekst / image & color streamers)

Måske sådan noget lign. ?

Kommentar
Fra : Mix-Man

Dato : 31-05-06 15:14

okay ja : ).. ser ihvert falde ud til, at sådan nogen der kan det der med airbrush, ville kunne finde ud af at lave, det jeg gerne vil ha lavet.. men så det ligee med hvor jeg finder sådan nogen personer henne, her i området.. når man søger på google, efter airbrush.. finder man bare en masse body paint og alt muligt : P.. heh.. og ikke helt det jeg skal ha lavet.. måske man kunne skrive nogen mails, til folk der laver noget, "autolakering" at de ville kunne finde ud af det, eller kende nogen?.

Janning.
okay, : )... tak for oplysningerne.. var jeg ikke helt klar over.. vil da gerne se nogen eksempler på hvordan det ser ud/ku se ud.. så hvis du vil må du gerne sende det til, box_mixman@hotmail.com ...
blev lidt forvirret over.. "bare han så må arbejde videre med ideen og tjene et par kroner på det bagefter" hvad du mener med det... altså.. hvis nu jeg skal ha det lavet, er det jo klart jeg skal betale noget for det : ).. du skulle ikke lige have en ide om hvor meget sådan noget kunne koste?.

Accepteret svar
Fra : janing

Modtaget 10 point
Dato : 31-05-06 16:19

Ok. Mix-Man

Der er ikke noget at blive forvirret over. Det er bare at du skal spørge dig lidt frem, blandt de unge mennesker i dit område og høre om de ikke ved hvem der kan lave sådan noget. Der findes virkelig mange som leger med dette hjemme på værelset. Det sviner jo ikke.

Hvis du fortæller ham om din ide og ønsker, så kan du garanteret få ham til at lave det flot og billigt for dig, for så har du jo givet ham en ide, til at at han kan tjene lidt lommepenge, ved at lave nogle andre motiver og sælge til sine venner.

Min erfaring på dette område siger mig, hellere finde en god amatør på 15 - 18 år, de er kreative og meget mere opfindsomme end en proff.

Jeg skal nok sende dig nogle billeder lidt senere i dag, om hvad man kan lave med airbrus.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : Mix-Man

Dato : 31-05-06 17:46

Okay tak. ja, jeg vil prøve at spørge lidt rundt omkring så.. det kunne osse være sejt at selv kunne den kunst, så kunne jeg selv lave et total custom kabbinet. men jeg er ikke alt for kreativ på det tegne/male område... heh... så det må nok blive ved ønsket for nu : ).. kan være i fremtiden, man skulle forsøge sig med det som hobby..

okay ja, jeg er sikker på at der osse ville være andre intresseret i hvad jeg tænker på at få lavet.. man kunne nok ikke leve af det, men en lille hobby indtjening kunne man sikkert godt, hvis man ville..

okay gode eksempler på hvad der kan laves med airbrush, når folk kan lave billeder som det er der næsten ingen grænser.

jeg tror jeg har fundet ud af alt det info om dette nu, at det nok skulle være jeg skal finde nogen der kan det.. så dit svar er accepteret.. men vil lige lade tråden her stå åben lidt tid endnu, for om der skulle komme noget nyt info.

(håber jeg for svar fra ham, der har lavet, det som på mit første link, om det osse er med airbrush)

Kommentar
Fra : Mix-Man

Dato : 03-06-06 12:36

Det var sq sådan noget case-wrap.. det på mit første link har jeg fundet ud af.... syns jeg bare overhovedet ikke det ligner.. kan ikke se noget plastik eller noget som helst..

Nå....

Mange tak til alle!... byebye

Kommentar
Fra : janing

Dato : 03-06-06 16:29

Hej Mix-Man

Jeg siger mange tak. Og håber at du får klaret din lille opgave.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-06-06 21:52

Halløjsa

Dato : 31-05-06 00:14 skrev Æ mann'
Citat
Halløjsa
Jeg tror altså stadig at det er en gennesigtig folie der er wrappet rundt på hele siden af kabinettet.

Nå! Nå! Da! DA!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 04-06-06 22:37

Jeg synes alligevel at jeg vil komme med dette link, som jeg lige faldt over:
http://www.biertijd.com/content.php?article.356

Så bliver man igen overrasket