/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pci device
Fra : kandit
Vist : 1232 gange
50 point
Dato : 21-05-06 14:42

Hej har et problem med pci device, aner ikke hva det er, men i enhedsorienteringen siger den at enhedens drivere ikke er installeret fejl kode 28, når jeg prøver at installerer driver kan pc ikke finde den/dem, har prøvet at fjerne enheden, genstarte og følge guiden der skal installerer den, men guiden kan ikke dinde drivere.
Hvad er PCI device for noget ?
Og hvad kan jeg gøre?
Har des værre ej så mange points, håber på hjælp alligevel!
Hilsen Kandit

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-05-06 14:46

Det kan være et modem/netkort eller lydkort.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-06 15:36

Pci device er en enhed der er puttet i en af dine pci slot (de hvide stik)
Some tider er det ikke let med de forskellige enheder der installeres. Det er meget svært at fortælle dig netop hvad denne enhed er for en.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-05-06 15:53

Når du kigger om bag ved din comp. sidder der en del stik samlet. Det er de indbyggede (device)
Men der kan også sidde nogle stik i stedet for de metalstriber og det kan være PCI device
Hvad sidder der i stedet for en eller flere metalstriber.
Det kan være:
Lyd
Skærm (hvis den sidder øverst er den nok ikke PCI men AGP)
Ekstra USB
Netkort
Men vi mangler at vide:
Hvilket styresystem du har (win 98 / ME / 2000 / XP)
Og om du har indstalleret servicepack

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-05-06 15:57

Hov jeg glemte lige noget.
Ps. For 10 point kan du få lige så meget hjælp som for 500 point.
De fleste svarer her for vi syntes det er sjovt at løse opgaver.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 23-05-06 10:00

kører w xp/home
har servicepack 2
kan heller ikke
få lyd på systemet
Støn Kandit

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 23-05-06 10:02

Tqak EC det er er rart at vide. Kandit

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-05-06 10:22

Du mangler sikkert, at indstallere div. driver til bundkortet, der følger en CD med til bundkortet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-05-06 15:34

Har du noget siddende der hvor der også sidder metalskinner/striber og hvad sidder der.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 23-05-06 18:35

bundkortet er det det samme som motherboardet?
Til EC:
jeg har 5 usbstik, et netkortstik, en hel masse til lyd som ikke funker
Hilsen Kandit

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 23-05-06 18:37

Har kørt den der insallation til motherboardet mindst 5 gange men det giver ikke noget, har klikket mig ned gennem alle mapperne i håb om at ramme noget i tågen, men nej. Og jeg kan stadig ikke få lyd på.Hilsen Kandit

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-05-06 19:26

Bundkort = motherboard = det meget store kort hvor du kan se flere stik i en samling bag på.
5 usbstik, et netkortstik, en hel masse til lyd som ikke funker (vel kun et lydkort)
luk ned ( og elstikket tages fra)
Ud med alle de kort - jeg tror de driller hinanden.
I med et kort - start comp og kig i enhedshåndtering og indstaller evt. en driver der passer.
genstart og luk ned (og elstikket tages fra)
Næste kort osv
genstart og luk ned (og elstikket tages fra)
Næste kort osv

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-05-06 10:55

Som peet49 skriver har du sikkert en support-cd som fulgte med computeren da du købte den, og der ligger de driver som computeren skal bruge også til lyd. Har du ikke denne cd, har du godt nok et problem.

dr.dem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-05-06 12:12

Hvis du højreklikker Denne Computer - Egenskaber - Hardware - Enhedshåndtering. Der ville du kunne se hvad det er for enheder der ikke virker (ikke er installeret. Dem der ikke virker vil have et gult spørgsmålstegn der viser dette. Dobbeltklik endheden og vælg installer driver og når den så beder om det smider du cden der fulgte med i og vupti det bliver installeret.