/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
Fra : vagnba
Vist : 487 gange
220 point
Dato : 12-05-06 17:42

hvad gør jeg. min pc mistede strømmen mens jeg arbejdede. og jeg kunne ikke starte den igen. hverken på den ene eller anden måde. så satte jeg installations cd en i, for at reparere. men den installerede hele windows. od nu viser den der er noget på både drev C og D. og jeg kan ikke finde mine gamle mapper eller noget som helst. Hvad gør jeg.. eller ER DET BARE ÆRGELIGT. nogen der har en løsning

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-06 17:47

Hvilket styresystem bruger du 98 / 2000 / ME / XP
Får du to mulighedder lige når den starter op
Har du sagt ja til at formatere eller indstallerede du bare.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-06 17:54

prøv lige:
Start > indstillinger > kontrolpanel > vælg system > fanen avanceret >
er der to styk i (pilen) standardoperativsystemer
sæt evt hak i "vis en liste ....................... i 30 sek
OK
anvend
OK
genstart og se om du har to mulighedder
Hvis..............så er den ene den gamle.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 12-05-06 18:11

tryk på F8 under opstart vælg så det modsatte styresystem. gå ind og tag backup af alt du har...

formater og sæt tingene ind på nyt.

Peter

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 12-05-06 18:29

det er windows xp med sp2. når jeg går ind i system og skal have vist en liste og klikker ok, så får jeg ikke nogen box der står anvend i.. jeg skal måske bare glemme alt det jeg havde i den, og sige det var det.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 12-05-06 18:33

jeg kunne først starte den op da jeg havde sat installations cd i drevet. og så gik jeg ind og sagde reparer opstart. men den installerede hele systemet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-06 18:37

ok lavede det fra win 2000 - jeg kigger lige i XP

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-06 18:47

system
avanceret
indstillinger (lige over fejlrapportering)
der skal være [ V] "vis en liste over operativsystemer" i eks. 30 sekunder
OK
anvend knappen er nederst til højre (er den nedtonet så har du ikke lavet nogen ændring)
OK
genstart

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 12-05-06 18:47

prøv at genstarte mens du holder F8 nede.

Så kan du vælge

Peter

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-06 18:49

Din XP CD er det er recovery CD
Så du om den formaterede da den "reparerede"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-05-06 19:53

Jeg har selv været i samme situation og jeg har lidt fundet min tråd fra den gang frem. Der var det noget med at overtage ejerskabet af mapperne. Men prøv lige at læse min tråd igennem.

http://www.kandu.dk/Spg64604.aspx

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-06 20:06

Godt Fijala .................. nu er det TV

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 12-05-06 22:36

nu har jeg prøvet alle jeres råd. men der var ingen af dem der virkede..når jeg starter med F8 og vælger operativsystem så er der kun et. og hvis jeg går ind i system så er knappen anvend nedtonet.
og hvpr der står skrivning af fejlfindingsoplysninger står der( fuldstændig lagring af hukommelse)
hvor der står gem filer står der(%systemroot%memoryDMP)
og anvend er nedtonet..
den ryger snart i containeren

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-06 10:55

vagnba

har du læst min tråd igennem?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-06 10:56
Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 13-05-06 10:59

Tror desværre din pc. har formateret så.

En sidste løsning er at gå ind i "denne computer" ind i "C" se om der er 2 mapper med windows evt. en der hedder windows000 så går du ind i en af dem og finder det du skal bruge.

Ellers må du prøve med "getdataback" programmet.

Peter

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 13-05-06 11:02

ØHH fik lige en åbenbaring. du siger der er noget både på C og D...

Prøv lige at åbne din bios og vælge start drev til D (altså det modsatte af hvad den er sat til nu)

kan squ da være den ligger på det andet drev end den starter op fra.

har du åbnet D: drevet og kigget hvad der ligger der

Peter

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 13-05-06 13:30

nej der ligger kun en mappe med de billeder der bliver installeret.. men der er noget der ikke er rigtigt. for når jeg åbner en side så så bliver den grønne markering i bunden der fortæller hvor langt den er nået med at arbejde ved med at være tændt det har den aldrig gjort før..
det ender snart med containeren. skal lige tilføje at det er en bærbar pc

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-05-06 17:40

Hvis det er en Compaq 1750 vil jeg godt hjælpe med at smide den væk.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 13-05-06 17:59

prøv get data back. eller en helt ny formatering....

så er du på banen igen.

Peter

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 220 point
Dato : 13-05-06 19:09

Jeg har lige sendt et par disketter til dig - se i "vis private indlæg"

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 15-05-06 22:42

alle mine point skal gå til e.c. da han har været ihærdig. selv om vi ikke fik løst problemet. men vi fik prøvet mange ting af..

Godkendelse af svar
Fra : vagnba

Dato : 15-05-06 22:43

Tak for svaret e.c.