/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Krav til video redigering
Fra : HenrikBo
Vist : 524 gange
50 point
Dato : 28-04-06 12:16

Jeg har en AMD Duron k7 1000 mhz 512 mg ram PC kan jeg lave Video redigering via Firewire og kan jeg brænde DVDer med den - eller den den for svag. Kan de hjælpe med et godt grafikkort og hvor stort skal det så være ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-06 12:47

Da du sikkert også skal convertere ville jeg bruge:
NTFS filsystem (til større filer)
1 GB Ram
Processorhastighed ok
Du bør nok ikke redigere direkte via firewire men hente filmen ind på HD først
Jeg har ingen mening om grafikkort men har selv et Gfors 128 Mb uden køler.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-06 16:22

Alt kan lade sig gøre, det afhænger også af i hvilken kvalitet du ønsker.
Og i hvilket format du vil gemme på computeren, hvilket videocamera?
En DVD brænder kan du let installere og bruge.
http://www.abmedia.dk/video/capture.htm#hardware
http://www.abmedia.dk/video/redig.htm
Men du får jo en god computer til 5000kr i dag som er langt bedre til at redigere på.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 50 point
Dato : 30-04-06 00:40

Masser af RAM, masser af harddiskplads, masser af tid. En processor under 2 gHz og RAM-Bushastighed under 300, vil være til at holde ud, alt derinder vil føles laaaangsoooom. Men har du tid nok, så er hovedsagen Masser af RAM, masser af harddiskplads, masser af tid. Og selvfølgelig et godt redigeringsprogram, der kan klare sig med så lidt RAM som muligt. Garfikkortet er ikke helt så vigtigt, kun hvis du vil previewe dine videoer i høj kvalitet. Vil du det vil jeg nok mene et kort med Nvidea-chipset og minimum 512 MB RAM, vil være rigtig fint, du kan sagtens få et fornuftigt kort til mellem 500 og 1000 Kr.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-04-06 00:45

OBS! HVis du har en DVD-Brænder der understøtter buffer underrun protection, er det ingen problem at brænde en DVD, næsten uanset processorhastigheden. Du skal dog være opmærksom på at de billige DVD.brændere ofte stiller større krav til maskinen end de lidt dyrere. Jeg har set et eksempel på at 2 næsten ens brændere stillede meget forskellige krav til maskinen. Den billige brænder krævede minimum en Pentium 4 processor på 2, 4 gHZ, med 512 MB RAM, og den ca dobbelt så dyre kunne klare sig med en Pentium 3 på 800 gHZ og 256 MB RAM.

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 21-06-06 12:46

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-06-06 13:38

Hej
Håber jeg har hjulpet dig lidt undervejs.
Fik jeg nævnt at Ulead VideoStudio er et rigtig godt program til at lave VideoDVDer med, men det er ikke et desideret redigeringsprogram. Jo man kan godt klippe videodele ud og sætte sammen osv., lave menuer osv.