/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke komme ind i Windows
Fra : steno
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 23-04-06 18:48

Hej kandu, jeg har lige lavet min brors pc, det vil sige jeg har formateret den og installeret windows igen, og da jeg havde den hos mig virkede den som den skulle, (inde i windows), men da jeg så flyttede den tilbage til min brors værelse, ville den lige pludselig ikke komme ind i windows,
den starter fint nok, men hænger lige efter hvor BIOSen har indlæst USB Controllere og RAM (som den udfører fint nok, den skriver USB- Done, og RAM- Done, jeg har prøvet, at komme ind i både Boot Menu og BIOS setup men så står der bare Entering og kommer stadig ingen vejne.
Håber nogen ved hvad der er galt.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-04-06 18:55

lyder som et kort der er løst. Tryk alle kort - Ram - ledninger osv fast. De bliver ofte vredet løs når man flytter et kabinet.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-04-06 19:06

Jeg har prøvet, at ta alle stik ud og sætte dem i igen, og ta alle kort ud af maskinen og sætte dem i igen, men den laver stadig den samme fejl.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 23-04-06 19:24

Tag batteriet fra motherboadet ud i 30 sek og sæt det i igen.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-04-06 19:27

Hvis jeg tager batteriet ud er det så ikke noget med at min BIOS går død ?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-04-06 19:30

Har du ikke en bootdiskette eller linende.
Jeg har lige installeret nut XP og for 5 dage siden, idag ville den ikke starte op overhovedet. Jeg satte en dos bootdeiskette i og den kom i i DOS.
Genstartede uden diskette og så var den der.
Mystisk men det virkede for mig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-06 19:42

Og se lige om stikkene sider på plads på HD.
Du har vel ikke byttet om på tastaturet og musen.
Er det en wireless mus, så tryk på connect knapperne

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-04-06 20:10

nejj, der sker intet ved at tage batteriet ud. Du skal bare indstille tiden igen.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-04-06 20:19

TIL stig54: Jeg har prøvet det med diskette men hjælper desværre ikke i mit tilfælde for den går i stå før den begynder at autoboote,

TIL e.c, det hele sidder som det skal, og den kører ikke med noget Wirelees

TIL troldenesdhb og tbayh: jeg vil prøve, at tage batteriet ud, giver lige en tilbagemelding når det er afprøvet.

Hilsen
steno

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-06 20:33

Booter den overhovedet på HD
der sider vel ikke en cd i drevet og leger bootCD

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-04-06 21:00

Hej igen jeg har prøvet at tage batteriet ud i nogen tid, men det har desværre ikke hjulpet
men for at være mere præcis skriver den følgende på en ellers sort skærm:

Amibios (C) American Megatrends Inc.
P4V88+ Bios P1.20
CPU: Intel (R) Celeron (R) CPU 2.40GHz
Speed 2.40GHz

Press F2 to run setup.
Press F11 for Boot setup
Single Channel Memory Mode
Initializing USB Controllers .. Done.
512MB OK.

og nede i højre hjørne står der 0075

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-06 21:13

Press F11 for Boot setup ..................kig om den booter fra HD

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-04-06 21:20

Problemet er at den vil ikke gå videre til Boot Menuen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-06 21:26

Nej for du skal lige i bios (Press F11 for Boot setup ) når du får muligheden.
Og se hvad den står til at boote first
Det bør være denne rækkefølge
A:\ diskette
CD
HD

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-04-06 21:47

ja men jeg kan heller ikke komme ind i Biosen, for som jeg skrev tidligere skriver den bare Entering og den kommer ikke videre jeg har prøvet at lade den stå over en halv time sådan

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-04-06 22:39

Men kan der eventuelt være noget der er gået i stykker, ??

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-06 06:34

Prøv at sætte harddisken over i en externholder, se om du kan komme ind på den, eller den er smadret.

Prøv at at sætte en anden harddisk i pceren og installer windows igen.

Bøvlet, men det er vist det der skal til

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-04-06 06:37

ps

Prøv lige at tage en ramblok ud af gangen, og kun kør med 1, og skift over og kør med den anden.

Det kan jo være en ram defekt. Jeg har set at du skriver at den skriver Done til at læse ram.

Jeg går ud fra at du har prøvet at pille alt overflødigt udstyr ud af den??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-06 09:18

Har du en start-/boot- diskette.
sæt den i og se om den kan starte fra den.
Hvad viser den.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 24-04-06 17:43

Jeg har prøvet kun at køre med de nødvendige dele i pcen, jeg har en ekstra power supply på ( den lille firkantede med gule ledninger) og når jeg tager den fra kan jeg høre at pcen starter, og da jeg havde en XP cd i drevet, ku jeg høre den begyndte, at køre, og det gjorde den ikke da jeg havde stikket i, men uden det stik kan jeg ikke få noget billede frem, for grafikkortet kræver det ekstra strøm

Kommentar
Fra : steno

Dato : 08-05-06 00:14

Hej.. i skal alle ha tak for jeres indsats, mine point går til troldenesdhb, da han havde ret i det med, at min harddisk nok var smadret. . Tak
Hilsen steno

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 08-05-06 00:16

Tak for svaret troldenesdhb. Det var som du var inde på min harddisk der var smadret, jeg satte en anden i og så virkede den med det samme,