/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopiering fra Krak.dk
Fra : kandaikke
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 11-04-06 09:39

Hejsa

Vi vil i vores firma lave et brev/tilbud til en bestemt målgruppe for et bestemt produkt.
Jeg har fundet 120 emner på krak.dk og skal nu have dem over i et regneark så jeg kan lave et brevflet. (Firmanavn - adresse - post nr. - by - tlf. nr.)

Spørgsmålet er nu, er der en fiks måde at få disse emner kopieret over i regnearket på en gang? Eller er der kun den tunge gang, at kopiere en af gangen eller at skrive dem ind manuelt?

Hilsen Kandaikke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-04-06 11:14

Allerførst skal du have tjek på, om Krak har copyright på, så det vil være ulovligt at kopiere deres materiale

mvh dova

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 11-04-06 11:24

Nu har jeg ikke lige undersøgt det, men copyright på krak? de oplyser jo telefon nr, og adresser?? Jeg har begået mange forbrydelser i min tid..

Ser lige hvad jeg kan finde ud af, men inden jeg bruger en hulens masse tid på det, har du så en løsning på mit problem? ellers dropper vi nok idén, ingen her på kontoret har tid til den manuelle del...

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 11-04-06 11:45

Det ka nlade sig gøre at købe "bulks" enten hos Krak, eller hos TDC, du køber simeplthen et abonnement på en service, de sender dig så opdaterede cd hver anden måned, og der kan du så segmentere, og eksportere direkte til en flettefil.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-04-06 11:46

ps

Krak er temmelig aggresive med hensyn til at beskytte ophavsretten, og specielt når du repræsenterer en erhvervsvirksomhed må i jo kende til at intet er gratis

Godkendelse af svar
Fra : kandaikke

Dato : 11-04-06 12:19

Tak for svaret Kortoververden, tror at idén bliver droppet...

Men ellers tak for indsatsen

Mvh Kandaikke

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 11-04-06 12:38

Du kan oprette en makro, i Excel.

Makroen kan laves således at den kopierer et felt og paster det et andet sted, går videre til næste felt kopierer, paster osv. osv. osv. osv.