/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp
Fra : Gypige
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 10-04-06 08:54

Hej,

er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt ?

Jeg har en bærbar. Når jeg skal skrive f.eks. tallet 7 får jeg et Backslash, og jeg har ikke sat NumLock fra eller noget i den retning.

Jeg får de forskellige tegn istedet for tal nu. Hvordan får jeg den tilbage til tal.

Håber en eller andet ved hvad jeg gør galt.

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-04-06 08:57

Tryk tasten FN + enter eller lignende, afhænger af din model, det står i manualen.

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 10-04-06 09:02

Hej igen,

Og hvor sidder lige FN tasten ???

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-04-06 09:07

se på tastaturet
min sidder helt nede til vestre

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-04-06 09:12

Det kan vi ikke vide når du ikke fortæller hvad det er for en.

Bærbare plejer at have et reduceret tastatur og derfor en mulighed- med en særlig tast eller tastekombination- for at skifte mellem forskellige funktioner for de samme taster. Nu skal du bare skifte tilbage, og du må læse i manualen, eller få forhandleren til vise dig hvordan, hvis du ikke kan læse. Manualer på billige importerede produkter er tit skrevet ulæselige.

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 10-04-06 09:15

Hej igen,

Det er en IBM.

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-06 09:27

lige et ps - er det altid du har problemet eller er det på visse sider ?????

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 10-04-06 09:29

Det er altid (det er en ny en, som jeg lige har fået).

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-06 09:35

prøv lige at gå i funktioner - internetindstillinger - hjælp til handicappede - og kig om der er flueben i nogen af de små felter - det skal der ikke være !
blot en af mange muligheder

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-06 09:51

FN tast har gerne en anden farve - ofte nederst til venstre på tastaturet -

Du skal holde den nede medens du taster på Num (Num har sikkert samme farve som FN tasten)

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-04-06 10:19

Ja sikke noget sludder... det ser jo ud til at du har check på netop det.

Hmm...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-04-06 11:34

har du tjekket at chift tasten ikkke hænger?

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 10-04-06 11:42

Hej alle sammen,

Tak for jeres svar. Jeg har fået den til at virke. I er bare gode.

Så nu vil jeg lukke spørgsmålet.

Mange hilsner fra

Gypige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-06 11:43

peet for søren - den har jeg engang været ude for - det er da egentlig det man først burde være opmærksom på

Godkendelse af svar
Fra : Gypige

Dato : 10-04-06 11:43

Tak for svaret JensT.