/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Spil på en bærebar
Fra : hvidtiger
Vist : 453 gange
70 point
Dato : 27-03-06 14:29

Jeg har en bærebar pc med en 1,8Ghz AMD processer, 1Gb ram, 40Gb harddisk og 64mb grafikkort og jeg køre med windows XP home edition, som jeg bruger til nettet og opgaver. Men hvis nu jeg gerne vil spille og det spil har et systemkrav på f.eks min 1Ghz cpu, 512mb ram og 32mb grafikkort og windows xp, kan jeg så spille det herpå min bærebar?

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 27-03-06 14:35

Så længe du opfylder systemkrav er spillet ligeglad om det er en bærbar - jeg kender flere folk der spiller "store" spil på deres bærbare.

Så vidt jeg kan se skulle du sagtens kunne spille det spil du snakker om eftersom du opfylder alle systemkravene...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 27-03-06 14:41

Ok... Ja for man får forskellige svar fra forhandlerne. Jeg fik at vide af en i fona, at jeg slet ikke kunne spille på den jeg havde fordi den var billig og kun havde 64mb skærm/grafikkort. Jeg sagde så at hvis spillet krævede f.eks 32mb grafikkort og jeg havde 64mb kunne jeg da ikke se hvorfor jeg ikke kunne spille det..

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-03-06 19:18

Du kan sagtens spille på den, men ikke de stor resource krævende spil. Men når ellers pcen overholder mindstekravene skulle der ikke være fejl på det. Spilproducenterne har dog med at nedjustere kravene til deres spil, da de ellers ikke ville sælge særlig mange spil. I de fleste situationer,kører de faktisk slet ikke med mindstekravene.