/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nyt kabinet, men uden billede
Fra : lyhne1
Vist : 402 gange
200 point
Dato : 11-03-06 16:31

Hej Allesammen

Hjælp!!
Jeg har intet billede på min skærm..

Jeg har lige fået lavet en forsøgs htpc færdig, og skulle egentlig bare flytte den over i et andet kabinet, så den kunne Få lov til at være i stuen

Efter flytningen er der intet billede på skærmen..

Jeg har sat en PC-Speaker til, men der kommer ingen BIP, hverken opstartsbip, eller fejlmeldinger..

Jeg har prøvet med en anden cpu, anden cpu køler. Uden resultat.
Jeg har prøvet at uden RAM, og sågar også uden cpu. Den starter op på præcis samme måde(eller mangel på samme)
Jeg har prøvet både onboard grf. og AGP porten, uden resultat.

Har I nogen bud??

Kabinettet er et Silverstone Lascala LC 11B-M
Bundkortet er et ASUS a7v400-mx se
På forhånd tak

Lyhne1

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 16:47

Starter blæseren et kort øjeblik.
Er der lys på motherboard
Er der nogen reaktion når der tændes i fronten (du har vel tændt bag på )
Er du sikker på at dine små styrestik sidder rigtigt

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-03-06 17:30

Hejsa.

Der er strøm på

Blæseren kører som normalt (både cpu og kabinet)

Jeg har tændt i fronten + via fjernbetjening (USB)

De små styrestik? Hvad er det?

Lyhne1

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 19:10

kommer der heller ikke noget opstartsbillede.
du kunne også prøve at finde reset jumperen og nulstille din bios - så bør den køre med skærmen efter laveste fællesnævner
På dit motherboard nede i hjørnet sidder en masse stikben med stik på
højtaler/start-stop/genstart/HD-lys/tændt-slukket lys/ ..........det er de små styrestik
.
Her kan du finde dit motherboard
http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=13&l3=0&model=411&modelmenu=1
.
og prøv lige:
start comp
vent lidt
tænd for skærmen.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-03-06 20:17

Jeg har faktisk nulstllet bios, Havde bare ikke fået skrevet det.. Igen uden resultat.

Har egentlig også prøvet at starte skærmen op efter pc...

Jeg er godt nok blank...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-03-06 20:18

Så hiver vi liiiiggee mit standart svar frem :

Systematisk fejlfinding :
Alt kobles fra bundkortet undtagen strømforsyningsstik,
startknap, Intern højttaler og CPU m/køler.
Tryk på startknappen.
CPU-blæseren køre og højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU og CPU køre.
Sæt RAM i og tryk på startknappen.
Højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU, CPU og RAM køre.
Monter grafikkort og tryk på startknappen.
Højttaleren giver et enkelt beep.
PSU, CPU, RAM og grafikkort køre.
Nu kan de resterende enheder : skærm, tastatur, mus, diskettedrev, harddisk, CD-drev. PCI-kort tilsluttes en enhed af gangen og evt. fejl lokaliseres.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 21:01

Det gælder også de små stik som sidder i hjørnet af motherboard undtagen (vistnok power on)
Tag også dine usb stik ud af bundkortet (alle 4/8)

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-03-06 21:50

Jeg får ingen bip-lyde... Overhovedet...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 22:13

du har et højtaler stik (HT) - sæt det på plads på bundkortet (fylder muligvis tre pinde hvor de to bruges)
stikket kan vendes så + og - bytter plads

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-03-06 22:21

Jepsen.. Det har jeg prøvet, men der kommer ikke lyd ud af højttaleren, uanset hvilken af de 4 pinde jeg bruger (1X"5V", 2X"Ground" og 1 X "Speaker")

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 22:30

Har du harddiske sat på (bruger SATA som bundkortet kan køre med)
Har du prøvet i allerlaveste niveau altså uden HD og disk cd
forskellen er jo motherboard ude(virker) og inde (virker ikke)
ligger der noget og kortslutter (montering)

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-03-06 22:49

Jeg har prøvet at starte op, kun med strøm og cpu til.. Ingenting, ingen lyd
Lige meget hvor mange dele jeg sætter til er der intet resultat.. Blæsere kører HD kører.. Men ingen BIP, eller noget som helst på skærmen..

Motherboard ude/inde?? Det fik jeg ikke??
Jeg har forsøgt at montere det i det gamle kabinet, stadig uden resultat..

Jeg frygter efterhånden jeg kan have brændt et eller andet af på kortet??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-06 23:19

ude /inde ...................du havde den kørende udenfor kabinettet som jeg for stod.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-03-06 23:46

Ja, det havde jeg..
Men jeg har lige forsøgt at sætte den tilbage i det gamle kabinet.. Der sker stadig ingenting... Så det er vel ikke kabinettet det er galt med...

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 06-02-07 01:16

Problemet viste sig at være at jeg havde indstillet fsb forkert, der sidder nogle smp kontakter på bundkortet, som ændrer det...

Så altså ingen points til nogen, desværre, men problemet er løst

Lyhne1

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-02-07 07:56

Kommentar
Fra : Gambrinus