/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
AMD eller Intel
Fra : 127tage
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 09-03-06 19:17

jeg er på udkik efter en bærebar men hvad skal jeg vælge en AMD eller en Intel ?

og er det dumt at købe en letter brugt bærebar computer?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-06 19:21

Intel Centrino er det eneste rigtige til bærbare.
Mindre varme, lavere strømforbrug og stabil ydelse.

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 09-03-06 19:23

okay... ja det er jo ikke særlig rart hvis den bliver for varm hvis man skal sidde med den på skødet

hvad synes du om at købe en letter brugt kan det betale sig eller er det for risikabel ?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-03-06 19:36

AMD Toturion er heller ikke til, at kimse af.

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 09-03-06 19:38

AMD Toturion hvad er der godt ved den ? er nysgerrig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-06 19:48

Bare til orientering så reducerer varme en processors ydelse og da bærbare er så kompakte er det vigtigt, at reducere varmeudviklingen.

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 09-03-06 19:50

okay

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-06 19:51

Om det er en Intel Centrino eller en Amd Toturion er lige fedt de er lige gode til det de nu skal bruges til.

Men om hvor stor en processor og hvor mange ram der skal i osv osv, kommer jo meget an på hvad den skal bruges til.

Med fare for at gentage mig selv vil jeg lige slå et slag for for en Zepto.
www.zepto.dk
kan faktisk købes lidt billigere her
www.pcdirect.dk

Jeg har selv en Zepto af de store og det er virkelig kvalitet. Dog var der et problem med touchpadden men så har de en skyhøj service som man skal lede længe efter for at finde andre steder. Straks bliver den repareret og selv fragten frem og tilbage bliver betalt.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-03-06 20:09

Jeg er også Zepto-fan !
De kan kun anbefales.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-06 20:11
Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 09-03-06 20:32

nu er jeg ovebevidst om det skal være en Intel Centrino

men har ikke rigtig fået svar på om det kan betale sig at købe en letter brugt eller om det er bedre og købe en ny... DBA.dk bugner jo af forholdvis nye bærebare...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-06 20:36

Du kan godt gøre et godt køb på DBA, men hvis der ikke kan fremvises original kvittering/garantibevis kan det blive et dyrt køb enten kan den være varm eller hvis den går i stykker.

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 09-03-06 20:47

okay... ja det er jo lige noget der skal tages med i vuderingen... men kan se der er nogen der inde der ikke er mere en 1 mdr. til 2 gammel og så er de faldet 1000 - 2000 kr i pris... det er jo også noget der er værd at tage med...

er der et bestemt mærke af bærebar jeg skal kikke godt efter ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-06 20:58

Hvad prisleje tænker du på og vi har ikke lige fået svar på hvad den skal bruges til. Det har nemlig meget at sige.

Ny eller brugt, det er svært at sige. Det kommer meget an på det konkrete tilbud

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 09-03-06 21:13

det er mest til bare til internet og mail... måske lave backup af en dvd engang imellem... spil, spiller jeg ikke har en p4 2,8 med 512 lige nu men har aldrig spillet et spil... lidt tekstbehandling engang imellem ellers ikke andet... sådan har mit forbrug været de sideste 3 år...

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 09-03-06 21:14

men dvd brænder skal den have bare for en sikkerhedsskyld

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-06 21:16

En ting jeg ikke kan lade være at tænke på, er at hvorfor vil folk sælge en 1-2 mdr. gammel bærbar 1-2000,- under prisen. Det er jo en dårlig forretning for dem. Når det kommer til stykket er de nok lige lidt ældre eller også er de lidt uldne i kanten.