/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hotmail-opsætning i Outlook
Fra : Skaevben
Vist : 7843 gange
80 point
Dato : 26-01-06 11:46

Hejsa!
Jeg har et problem mht til Opsætning af hotmail i Outlook Express 6.0.
Jeg har sat kontoen op. Jeg er ret sikker på at den er rigtigt sat op, da jeg har gjort det flere gange tidligere med tilfredsstillende resultat. Problemet er når man skal downloade mails. Den kommer aldrig længere end "kontrollerer om der er nye meddelelser på hotmail...". Så sker der ikke mere. Hvis man trykker stop, får man disse oplysninger.

Der er opstået en fejl. Konto: 'Hotmail', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protokol: HTTPMail, Port: 0, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800C006F

Der kan ikke undersøges, om der er nye meddelelser på din HTTP-server. Protokol: NNTP, Port: 0, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800C006F

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 26-01-06 12:40

Marker fejlnummer og kopier det.
I Google kan du søge på dette fejlnummer og vil få en række links, der muligvis kan hjælpe dig til at løse problemet.
Jeg prøvede det og faldt over et program, der hedder Bugdoctor
Måske er dette løsningen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-01-06 12:41

Så vidt jeg ved, kan man ikke tilgå sin gratis hotmail mere via mailprogrammet på computeren.

Men hvis du har Hotmail Plus kan du tilgå denne med dit mailprogram på computeren.

//bentjuul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-06 12:59

Det kan man altså godt bentjuul, jeg får engang imellem en fejl, men kan ikke huske o m det er nøjagtig som teksten ovenfor, det betydet at Oulook Express ikke kan komme i kontakt med MSN serveren, problemet løses af sig selv

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-01-06 13:15

o.v.n. > Det er nok muligt du har ret, men jeg husker at der var noget skriveri herinde om at hotmail havde fjernet denne mulighed for den gratis hotmail.
Prøv at læs http://www.kandu.dk/spg66648.aspx og http://www.kandu.dk/spg61712.aspx
Jeg håber du har ret o.v.n.

//bentjuul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-06 13:24

Jeg var selv inde for at blande mig her: http://www.kandu.dk/Spg81521.aspx der er ikke kommet respons fra spørgeren så jeg ved ikke om der er noget om snakken, med at de nye Hotmail ikke kan læses i O.E. som jeg læser spørgsmålet, har spørgeren kunnet før

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-01-06 13:27

Man kan tilgå gmail fra sit emailprogram på computeren og får mere end 2 GB plads, så hvis nogen vil ha' en gmail, så send en mail til mig, i finder min mail under min profil.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 13:35

Den gratis Hotmail kan ikke længere hentes i OE.
Jeg har prøvet at oprette en ny konto og får besked på, at man skal købe en udvidelse, men min ældgamle konto kører fint endnu i OE

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 13:38

Hvis man har en gammel konto skal man opsætte med HTTP i stedet for pop3 og skal anvende denne server url: http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 26-01-06 13:59

Jeg har prøvet en del efterhånden. Bl.a. fjernet firewalls. Jeg har nu fjernet min hotmail fra outlook. Denne hotmailkonto virkede på min gamle computer før jeg fik en ny. Desuden har jeg en mailkonto mere som ligeledes virkede på min gamle computer. Denne virker heller ikke nu. Jeg får beskeden:

Værten 'MAIL.SVF.AU.DK' er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto: 'MAIL.SVF.AU.DK', Server: 'MAIL.SVF.AU.DK', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0D

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-01-06 14:08

Nøjagtig som BjarneD siger:
Du kan ikke nyindstallere nuværende eller fremtidig hotmail konto i Outlook / Express
Den gamle opsætning fungerer stadig hos mig også.

Betalingshotmail (170kr. om året) kan godt sættes ind.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-01-06 14:18

Hov - glem mit indlæg - nu så jeg hvad BjarneD skrev senere................det må prøves.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-01-06 19:18

Kan man ikke hente sin mail fra en gratis HOTMAIL?

Både ja og nej!

Jeg har tre Hotmail kontoer af de gratisse. De to af dem henter stadig mine mails. Nu skal dertil siges, at de to af konti'ene er fra før MS blev sære! - Den tredie konto, vil ikke længere fungere, efterat den har været genoprettet.

Jeg har på fornemmelsen, at det er noget i registreringsdatabasen, som sættes anderledes, så måske kan man lure de gamle opsætninger af, og tilføje til den der ikke virker, så den gør det igen.
Det er da et forsøg værd!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-01-06 19:25

BjarneD og Severino................................det er et stort spørgsmål for mange.
Så en løsning ville være godt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 19:32

Ja det er det jo nok, men jeg har nu på fornemmelsen, at det er andet end en registrering da jeg satte min ind i OE efter de havde lavet begrænsninger.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-01-06 19:33

efter BjarneD's anvisning
Kode
Der er opstået en ukendt fejl. Konto: 'Hotmail (2)', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protokol: HTTPMail, Svar fra server: 'Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://upgrade.msn.com', Port: 0, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x80004005

og så kom denne
Kode
Der kan ikke undersøges, om der er nye meddelelser på din HTTP-server. Konto: 'Hotmail (2)', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protokol: HTTPMail, Svar fra server: 'Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://upgrade.msn.com', Port: 0, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x80004005

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-06 02:12

Man kan godt geninstalere Hotmail i Outlook Express, som jeg skrev her: http://www.kandu.dk/Spg81521.aspx#897566 det var den 19. januar 2006 at Hotmail blev oprettet som konto i Outlook Express, og det funker fint, en gang imellem kommer der en fejl, når jeg åbner O.E. at der ikke er forbindelse til serveren, det sker med alle konti, ikke kun Hotmail, lidt senere kan der godt hentes post, og nu kommer hele smøren, hvordan jeg satte kontoen op: Åbn Outlook Express vælg fanebladet Funktioner gå ned og klik på Konti i det lille vindue der åbner, går du over til venstre øverst og klik på Tilføj og vælg Post i det første vindue skal du skrive dit navn, det er måske allerede foreslået, klik Næste der skriver du din Hotmail adresse, klik Næste dette vindue er til mailserver navn øverst hvor der står POP3 klikker du på pilen går ned og klikker på HTTP næste linie Min HTTP e-mail udbyder er, der klikker du på pilen til højre for hvor der står Andet og vælger Hotmail 3. linie er nu udfyldt og nedtonet kan ikke rettes, klik Næste i vindue her skriver du ud for Kontonavn, din hotmail adresse (navn@hotmail.com) næste linie Adgangskode, det er den du bruger når du logger Messenger, klik Næste, sidste vindue der står Tillykke du har nu angivet alle de oplysninger, som kræves for at oprette din konto, klik Udfør for at gemme disse indstillinger, der klikker du på Udfør og du kan nu modtage Hotmail i Outlook Express

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 27-01-06 10:50

Det er forsøgt o.v.n., flere gange. Og det er ikke blot en tilfældig fejl mht til at det kun virker nogle gange. Det virker aldrig.
Det går fuldstændigt i stå, når den begynder at hente(har ventet flere timer, hvor den tilsyneladende forsøger at skabe kontakt til serveren). Man kan godt trykke annuller, og det stopper det. Det er først når man trykker stop at man får fejlmeddelelserne. Det er samme problem for begge mine mailadresser, men med forskellige fejlkoder. Begge mailadresser virkede for en uge siden på min gamle computer, inden jeg formaterede den.
Skaevben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-06 11:15

Er du helt sikker på at der ikke er en slåfejl i adressen eller kodeordet????? prøv at slette kontoen og opret en ny, en gang i løbet af weekenden vil jeg prøve at oprette en helt ny hotmail, for at prøve og den kan modtages O.E.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-06 11:34

O.V.N. det var også den metode jeg brugte med en lidt ældre hotmail-adresse.
Resultatet kan du se højere oppe.
Min gamle hotmail tør jeg ikke prøve med, hvis den så glider ud af OE.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-06 12:03

Prøv at checke indstillinger i Internet Explorer, fanebladet Forbindelser nederst klikker du på LAN indstillinger, der skal være flueben i Automatisk registrering af indstillinger, der må ikke være flueben i Brug en proxyserver til LAN, bare en af mange muligheder

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 27-01-06 12:32

Hej O.v.n.
Jeg har prøvet begge dele.
skaevben

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 12:39

Jeg har også afprøvet, hvad der kan findes af løsninger, men kun min gamle Hotmail funker.

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 27-01-06 16:05

Meget mystisk. På andre computere, kan jeg godt sætte min hotmail op så den virker. Der må altså være noget forkert sat op på min egen computer.

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 27-01-06 16:07

Har desuden problemer med opkobling til andre servere.
Overvejer en formatering af min harddisk, for at slippe for alt det bøvl.
Ingen andre forslag??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-06 17:17

Det er også derfor jeg bruger gmail efter hånden.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 27-01-06 22:54

Det kan også være din firewall der blokerer, prøv at slå den fra lige så længe du klikker send og modtag, det ser ud som det er din egen computer, der har en eller anden fejl, som du selv er inde på

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 29-01-06 10:49

Hey, nu skete der noget. Som du sagde o.v.n. var det min firewall. Jeg afinstallerede norton antivirus, og installerede avg i stedet for, hvilket gjorde at min universitetsmail virker. Desuden stall'er computeren ikke længere når jeg forsøger at skabe kontakt til en server.
Problemet med hotmail fortsætter dog stadig (ikke et problem på min bærbare), men nu får jeg fejlmeddelelse med det samme når jeg forsøger at skabe kontakt:

Der kan ikke undersøges, om der er nye meddelelser på din HTTP-server. Konto: 'Hotmail', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protokol: HTTPMail, Svar fra server: 'Redirected', Port: 0, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x80004005

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 21-02-06 17:28

Ovn får pointet, selvom det aldrig helt kom til at virke.

Godkendelse af svar
Fra : Skaevben

Dato : 21-02-06 17:29

Tak for svaret o.v.n..