/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Temporary Internet Files mappe
Fra : souidr
Vist : 585 gange
50 point
Dato : 12-01-06 18:38

jeg har bruge for manuelt at arkiver en fil i Temporary Internet Files mappen, da den af systemmet er sat til "Skrivebeskyttet" vil jeg gerne vide hvor kan man ændre på rettigheder for at andet end systemet kan lagre filer, eller evt. give rettgheder til Administratoren. Det alm. "højreklikke/sikkehed/m.m. duer ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 18:44

Du SKAL være administrator på systemet

Administrator/brugerrettigheder styres via. Kontrolpanel->Administration (kun XP pro )

...eller via. et lokalnetværks server f.eks. Windows 2000

..eller via de alm. opsætning af brugerrettigheder i Kontrolpanel->Brugerkonti

..eller via de højrekliks muligheder du selv nævner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-06 18:50

Hvorfor arkivere en fil der bliver slettet?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-01-06 21:37

Jeg har sku da aldrig problemer med at slette filer fra temporary internet files.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-01-06 00:35

temporary betyder midlertidige filer i denne forbindelse. Normalt sletter windows det ved genstart! Så hvorfor arkivere dem?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-01-06 06:15

Hej tedd
Har du nogen sinde prøvet at gå io mappen lige efter opstart?? Nej vel!!
Temporary internet files tømmes IKKE 100 %, heller ikke selv om du har sat indstillingen i din browser til automatisk slet ved lukning. Så det er en rigtig god ide at tømme den manuelt en gang imellem, eller evt. lave en bat-fil der klarer jobbet. Jeg har f.eks. lige startet min maksine og ikke været på nettet, der lå der ca. 10 MB i temporary´Internet files mappen, så kom ikke og påstå at den tømmes automatisk.
En anden folder der bør tømmes en gang imellem er prefetch. her gemmer der sig også diverse mislertidige ting og sager.

Annuller spørgsmålet
Fra : souidr

Dato : 13-09-06 09:55

Jeg har løst problemet