/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Er dette et godt tilbud?
Fra : Backtee
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 09-01-06 21:14

Jeg skal have udskiftet min 4 år gamle Dell Inspiron 2650 (bærbar) og har fået kig på denne.

Mit behov er en maskine der kan løse opgaver i Office pakken, bruges til billedbehandling, og så har jeg et par relativt grafik tunge spil, så er dette en god konfiguration til 7000 kr. ?

Processor AMD Sempron 3000+ (25W).

15.4" WXGA skærm

1024 mb DDR ram 333mhz.

80 GB harddisk 4200 RPM.

128mb integreret SIS M760GX grafik, dualview supportDVD-dual double layer brænder, brænder og læser DVD og CD-r.

Trådløs netværk 802.11 b/g indbygget.

Bluetooth indbygget, overfør billeder fra mobiltelefonen direkte til pc´en.

8 cell Li-ionbatteri, som giver længere batteri tid (ca. 2,5 time).

3 x usb porte, 1 x PC card slot.

Lydsystem med 2 indbyggede højtalere - soundblaster og ms-sound kompatibel.

Vægt 2,8 Kg.

Windows XP Home, Acer eManager (inkl. ePresentation, eSetting, ePowerManagement og eRecovery), Norton AntiVirus™, Acer System Recovery CD, Acer Arcade, Adobe® Reader®, NTI CD-Maker™.

Model: 3003WLMI_ACB.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 21:24

Umiddelbart?

JA !!!

Sådan en 'ting' ku' jeg såmen også finde på at investere i (..dejlig megen RAM)

Dog kunne man ønske et par USB'ere mere, samt lytte til; hvad omtalte indbyggede højttalere kan præstere?

..for ikke at tale om lydkortet/chip'en !

Der er nemlig stor forskel på 'indbygget' lyd

..hvis man synes dét er vigtigt ..på farten.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 09-01-06 21:27

Den er at finde på www.nettorvet.dk

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-01-06 21:48

Prøv evt. at sammenligne priserne på www.edbpriser.dk

Clou

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 09-01-06 21:59

Hej,

Ja der ser da ud som et godt tilbud. Hvis du har mange grafiktunge programmet skulle du nok høre om ikke du kunne få opgraderet grafikkortet fra 128 til 256 Mb Ram.

Så syntes jeg personligt at 80 GB harddiske er relativt lille... men der er desværre standarden i de fleste bærbare for tiden.

/JJ

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 09-01-06 22:26

Lige nu har jeg 256 mb ram og en hd på 20 gb

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-06 22:55

Umiddelbart et rimeligt tilbud. Jeg kan dog ikke li at det ikke er en af de nye strømbesparende cpuer beregnet til bærbare der er i. Denne sempron afvikler også mere varme end cpuer til bærbare. Ellers helt fin

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-06 22:56

Glemte lige:

Integreret grafikkort hvor du skal dele ram, og du har et par grafiktunge spil. Det kunne måske blive et problem. Det bedste ville jo være en med grafikkort med egen ram kreds.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 10-01-06 00:31

Spillene er ikke tungere, end at jeg kan afvikle dem på den eksisterende computer, dog med vanskeligheder

Kommentar
Fra : bil24

Dato : 10-01-06 07:57

Umiddelbart lyder det som et ok køb - grafikkortet bør nok være 256 - hvis du mener du kan afvikle dine spil uden problemer - så slå til.

bil24

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-01-06 17:42

ville ikke vælge AMD Sempron prossersor

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 12-01-06 11:09

Det lyder som et rigtig godt tilbud. Der er bare et problem... Det er en Acer
Kender en der har fået sin byttet 3 gange. Og det er ikke den eneste der har været fejl på. Desværre.