/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjælp til køb af ny pc`er i julegave
Fra : jeanette18
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 17-12-05 18:47

I forbindelse med ønsket om køb af en julegave til min lillesøster har jeg haft kik på denne her:

http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=578

Jeg er dog meget i tvivl om hvad hun skal have under disse her punkter:

1) IDE controller
2) Kabinet (skal have fundet et lidt diskoteksagtig og som er gennemsigtig)
3) Køler
4) Netværksting (hmmm - gad vide....?)
5) SCSI controllere

M.h.t. bundkortet var det vist det nærmeste jeg kunne komme mit eget asus p4c 800 deluxe. Har kikket på de nye socket 775 men er slet ikke godt nok inde i hvori forskellen består i forhold til det valgte.

Skærm, harddiske, mus, software m.v. har hun og må vente med bedre til hun har sparet lidt op.

Gode og uddybende forklaring omkring det tekniske ønskes meget da jeg er ikke god til det tekniske :(

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 17-12-05 19:27

Hvis hun ikke spiller hurtige spil
Ikke laver store 3D grafik/tegninger
ikke arbejder med store film-redigeringer/converteringer

men bare:
Office programmer
se lidt film
arbejde med billeder
surfe på nettet
downloade

Så er det ikke nødvendigt med så dyr en processor 3.0 men ok med en billigere 2.4/2.8

hvorfor køber du lydkort når der er indbygget 5.1 kanal surround
hvor vil du sætte de ting.............jeg kan ikke se noget kabinet.
vil du se hvad det bundkort kan så se her:
www.pc-netto.dk
hardware
bundkort
alle socket 478
(det passer til Celeron 2.8 / pentium 2.8 / pentium 2.4 / pentium 3.0)

når nu du er der - så kig lige oppe til venstre "pc-konfigurator"

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 17-12-05 21:50

Måske denne her løsning:

Jeg er ret varm på den

http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=579

Hvad siger I ??

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 17-12-05 21:54

Eller denne her:

Varenavn: GameLine 7210 (SLI-Series) - Athlon64 3200+ (S939), 512MB DDR400, 200GB SATA HD, DVD±RW Drive (Dual-Layer), nVidia GeForce 6600GT PCI-E

Model: GameLine 7210

Pris: DKK 6.195,00

Model Chenbro PC61166

Watt (Max/Peak Load) 400 Watt

Grafik Chipset nVidia GeForce 6600GT

CPU Type Athlon64 3200+ (Socket 939)

Antal GB 200 GB

SATA (Seriel ATA) Ja

Antal MB Ram 512 MB

Disk Drev Ja

CD Drev Ja, Indbygget i DVD brænderen

DVD Drev Ja, Indbygget i DVD brænderen

DVD Brænder Drev Ja, NEC ND-3520 (Sort) - Nero Software medfølger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-05 21:58

Hej vil du selv bygge en PC? der er intet, når jeg klikker på linket, er det selvbyg så prøv at se på kabinet med mere hos: http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=50005 prishammeren har også andre ting, discoagtig, som blæser med lys og andet til billige penge, der også computer geil hos thansen: http://www.thansen.dk/products.asp?c=636693215&n=496866208 , det tekniske har du vist lige så meget, eller mere, viden om som jeg, så vent til teknikerner kommer på banen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-05 22:04

Dit sidste link virker, og ser da meget fin ud, nok ikke det helt vilde til spil og der skal da et netkort i

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 10-01-06 00:31

Det blev til denne her lækker maskine:

Asus P5AD2-E/DELUXE, i925XE, LGA775
Pentium4 Prescott 640, 3.2GHz, S775
Floppydrive Alps 3.5", Silver
Asus EN6800GT/2DT/256MB, 6800GT. PCI-E
Seagate 7200.9 160GB, 8MB, SATA300
Case Chameleon V, Black/Silver, Blue
Kingston HyperX DDR2 2x512MB, DDR2-5400
NEC ND-3551, DVD±RW, Silver

En stor tak for jeres indsats:)

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 10-01-06 00:33

I fortjener begge point - men det kan vist ikke lade sig gøre