/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
"Type Ahead" i EXCEL
Fra : kakaduu
Vist : 319 gange
240 point
Dato : 15-11-05 11:48

Hvordan fungerer det?
Kan man evt. ændre indstilling?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-11-05 13:01

Hvis du mener hvordan du kommer videre til næste celle, kan det indstilles under:

Tools / Options - faneblad Edit.
Move Selection after Enter. - Direction: Down / Right / Up / Left
Her kan opsætning for hvad der skal ske, når du trykker Enter:
Du kan blive i samme celle eller rykke til de tilstødende celler.

Alternativt kan du benytte Tab-tasten til at komme til den næste vandrette celle.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : kakaduu

Dato : 15-11-05 15:36

Det jeg mener er: Når jeg skriver, f.eks. et navn så er det nogen gange nok at skrive 1 eller 2 bogstaver, hvor efter Excel foreslår et navn.
Hvis jeg har et navn i en celle og skriver det samme i cellen lige under så virker det hver gang. Der er også mange andre tilfælder hvor det virker.
Hvordan "fungerer" det?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 240 point
Dato : 15-11-05 18:23

Citat
Hurtigt udfylde gentagne indgange i en kolonne
Hvis de første par tegn, du skriver i en celle, svarer til en eksisterende indtastning i kolonnen, udfyldes de resterende tegn for dig. Kun de indtastninger, der indeholder tekst eller en kombination af tekst og tal, bliver udfyldt. Indtastninger, der kun indeholder tal, datoer eller klokkeslæt, bliver ikke udfyldt.

Tryk på ENTER for at acceptere den foreslåede indtastning.
Indtastningen svarer nøjagtigt til indtastningerne i de eksisterende celler med korrekt anvendelse af store og små bogstaver.

Fortsæt med at skrive for automatisk at erstatte de indtastede tegn.

Tryk på MELLEMRUM for automatisk at slette indtastede tegn.
Du kan også markere dine valg på en liste over indtastninger, der allerede findes i kolonnen. Tryk på ALT+PIL NED for at få vist listen, eller klik med højre musknap i cellen, og klik derefter på Vælg fra liste i genvejsmenuen.

- snuppet fra Excel's hjælp....

mvh berpox

Kommentar
Fra : kakaduu

Dato : 20-11-05 00:17

Hej berbox og andre

Tak for svarene. Dem kan jeg godt bruge, men der er stadigvæk noget jeg ikke forstår. Hvis der i celle A1 står f.eks.:
"Kandu" og jeg skriver "K" i celle A2 så "fungerer" det, men hvis jeg skriver "K" i celle A3 så "fungerer" det ikke.
Andre gange er det ikke kun den næste celle i rækken der "fungerer"?

mvh kakaduu

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-11-05 10:33

Har du nu to celler med inholdet "Kaotisk" hhv. "Kaosteori"

Hvad skal Excel så foreslå når du skriver de første 2-3 bogstaver (Kao) i den tredie celle?

Det er derfor det virker nogle gange, og andre gange ikke. Hvis der er flere cellers indhold der er meget ens, så virker det ikke.

mvh berpox

Kommentar
Fra : kakaduu

Dato : 22-11-05 13:23

Tak for hjælpen. Det meste er nu helt klart.
Lige nu kan jeg kun få det til at "fungere", hvis jeg skriver i første celle over eller under et ord eller en blok.
Jeg kunne godt tænke mig, at lægge nogle navne i bunden af en kolonne, og bruge "gentagelsen" oppe i første række i samme kolonne?

Godkendelse af svar
Fra : kakaduu

Dato : 29-11-05 22:45

Tak for svaret berpox.