/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar FS Amilo, blæser m.m.
Fra : maya123
Vist : 838 gange
100 point
Dato : 06-10-05 05:34

Hejsa

Her et par spørgsmål, der ikke står i manualen.

På Amilo fra Fujitsu S, sidder en række med 4 knapper foroven, en af dem er til blæseren. Maskinen starter op med blæseren i gang. Det larmer jo lidt, spørgsmålet er om jeg bare kan slukke blæseren ind imellem og hvor længe ad gangen. Pc-en bliver meget brugt. Den bliver varm uanset om blæseren er på eller ej. Til dagligt bliver den brugt uden batteri og via el-nettet.

Et andet spørgsmål, er rensning af en bærbar når man er ryger.
Der sætter sig jo meget os og skidt, hvor meget kan man rengøre en bærbar selv? Jeg ved man kan tørre skærmen af og tastaturet osv. Det ydre altså, men kan man komme til at rengøre blæseren? Eller andre dele, uden at skille den ad.

Der er stadig garanti på, men de renser jo nok ikke maskinen for snavs, gratis.
Hvad gør I andre?
Mvh Maya123

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-05 16:01

1. Sluk aldrig for blæseren, det kan skade den bærbare vitalt.
2: Rengøring indvendig er straks ikke så let, men du kan blæse med lavt tryk ind for at fjerne støv o.lign.
cd eller dvd kan renses med en rensecd, men det er ikke så tit det er nødvendigt.
3. Lad være med at ryg når du bruger den bærbare (jer er dog selv ryger men ryger aldrig i computerværelset.

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 07-10-05 16:29

Tak for svaret Fijala.

Ja, jeg tænkte nok det med rygning.

Mvh Maya

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-10-05 16:36

Takker for point og held og lykke med rengøringen