/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
til *vil.du* [tillykke]
Fra : paperboy
Vist : 534 gange
1 point
Dato : 27-09-05 20:16

Jeg må sige du er blandt kandidaterne, når vi senere på året skal kåre årets BEDSTE tip og dit tip i http://www.kandu.dk/dk/tip/12345 er ganske enkelt uovertruffen.
Du glemte måske lige at fortælle om alle googles øvrige fortrædeligheder såsom deres søgemaskine, men ser frem til du også oprette et tips om det

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 27-09-05 20:17

her var den rigtige, sry for fejlen i overskriften.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-05 20:32

.......Til Google.....som faktisk har 7 års fødselsdag i dag

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-05 20:45

Ja - og man kan vist bare gå hen i "Google Toolbar" og få en lille en til kagerne.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 1 point
Dato : 27-09-05 21:08

Godt set paperboy og tak til vil.du

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-09-05 21:10

yahoo og jubii for det tip

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 27-09-05 21:31

Er altså også helt overstadig over det fremragende tips, og jeg havde helt overset, at man kunne få et stykke kage derinde

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-09-05 22:17

Hmm..

Citat
Du glemte måske lige at fortælle om alle googles øvrige fortrædeligheder såsom deres søgemaskine, men ser frem til du også oprette et tips om det

Ovenstående ser mig noget sarkastisk ud 'paperboy'...mon ikke vi alle, eller i hvert fald langt de fleste af os, kender til Google søgemaskine?
Men jeg kan love dig for at det ikke er alle der kender til denne oversættelsesfunktion!

DOG må jeg indrømme at jeg var for hurtig til at skrive 'andre fremmedsprog' i tippet, jeg har siden da måtte erkende at det ikke er alle fremmedsprog den kan oversætte. En fejl fra min side - men den Tyske og Franske oversættelse, er, i mine øjne, en fantastisk funktion.

Jeg ved at mange er blevet glade for tippet og jeg synes det er tankevækkende at du mener at hele landets befolkning kender denne funktion, fordi du altså kender den.

Venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-09-05 22:25

Tja jeg er nu ikke vild med al det kage. Jeg er på kur.

Hilsen Natmadens pc.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 23:40

Til mer lykke Goog7e

dova -> Dét opdagede jeg også i morges kl. tidligt

Oversættelse ...gratis det er; findes i mange 'flavours' hér : http://translation.langenberg.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 23:49

Ps. Google toolbar fylder ....som al anden overflødig 'snot' på skærmen, i stedet for dét, der er det væsentlige : ...nemlig indholdet af den side der vises i browseren

Selv bruger jeg små ikoner (..uden tekstetikette), adresselinje, samt standard tekstmenu'en ...alt i småt. Alt andet er overflødig 'hip' man sagtens kan leve foruden og er bedre tjent med at have liggende som link i 'Hurtig start' i værktøjslinien. Præcis som det aldrig er gået op for mig, hvad fidusen er; ved at overklistre sit skrivebord med latterlige ikoner der alligevel ikke kan nås, når et vindue er åbnet og maximeret = 95% af tiden man kigger på skærmen !

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 23:58

Ps. Hvor mange link har I i foretrukne?

Jeg har, hvad jeg skal bruge : ca. 600 kategoriseret i mapper under emne og underemne. Eks.

Natur->
Dyr->
->Fisk
->Fugle
->Insekter
->Pattedyr
Planter->
->Danske
->Vand
->Kaktus
->Stauder
->Træer/Buske
->Urter
..osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 00:03

Ps. Google er også en udmærket lommeregner (= rammeløgner )

Prøv at skrive : 3+7-2 i Google's søgefelt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 00:05

Resultatet skulle gerne være 8 ...og HEUREKA ....minsanten om ikke det passer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 00:09
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 00:18

Her er langt bedre WEB oversættelser at hente :

http://www.lodret.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-09-05 00:27

Hej molokyle.

Du reddede lige mit humør, jeg er så dødtræt af at blive svinet til af den 'paperboy', det link ( http://translation.langenberg.com/ ) er da simpelthen bare alle tiders
Jeg har lige prøvet den og den ser ud til at virke omend den er lidt mere 'kringlet' end det højreklik der er nødvendigt i toolbaren - men til gengæld er man jo så fri for 'snavset' på skærmen

Vi, her i huset, har meget brug for at få oversat fra fransk til engelsk, derfor blev vi helt vildt glade da vi opdagede den funktion på google toolbar og ville straks dele den med andre som måske ikke kendte den. Sidenhen har vi givet ideen videre til flere som vi ved har lige så meget brug for det - og har fået megen positiv respons fra dem - det går nu en hel del hurtigere end med ordbog

I øvrigt tak (igen igen)for din altid behagelige, venlige og sjove tone herinde, du er en herlig gut

Jeg har aldrig forstået og vil aldrig komme til at forstå at der virkelig er mennesker der nyder at genere andre på Nettet....men ok, det er så nemt når man ikke skal se folk i øjnene men blot behøver kigge på en skærm.

Venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 00:47

vil.du -> Det er nu også nemmere at hjælpe folk ....når man ikke skal se dem i øjnene

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 00:55

vil.du -> Misforstå mig nu ikke ...jeg synes det var et udmærket tip, som bestemt ikke fortjener at blive nedgjort

...men det er nu engang svært at komme med et 'godt' tip, som ikke alle og enhver kunne hitte selv.

Jeg har også gennem tiden i bar' iver lagt nogle selvindlysende tip hér på boardet, men bestræber mig på at komme op med noget 'originalt'/'genialt' ..som jeg ofte selv har bixet sammen; til glæde for de færreste, men til STOR undren for de fleste

Keep up the good spirit...

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-09-05 01:04

'Keep up the good spirit...'

Det er sq svært molo....

Jeg synes det er under lavmålet at oprette en tråd som udelukkende har til formål at..hmm..måske er det ikke KUN for at nedgøre mig - måske er det for at 'højne' sig selv

Ak ja - man kan såmænd vende mange ting til egen fordel.

Nu vil jeg finde Hr. Vil.du *GGG* og køjen

Natnat og sov godt når det bliver din tur

Forresten - vi havde ledt og ledt efter et oversættelses program der kunne oversætte fra fransk til engelsk og omvendt, min husbond(e) havde endda skrevet til 'Life Translator' (de har kun oversættelse den ene vej - husker ikke hvilken) de reklamerer ellers alle vide vegne på Nettet og vi havde intet imod at betale for det - ville bare have fat i det fordi vi virkelig har brug for det. 'Life Translator' har ikke svaret på henvendelsen og så fandt vi dette - og glade var vi
Nu vil vi kigge lidt mere på de links du har sat ind her.

Nå - natnat

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 28-09-05 07:53

Til vil.du - lige en "morgengave":http://intertran.tranexp.com/Translate/result.shtml
så har I yderligere muligheder.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-09-05 10:42

jeg fatter ikke lodret.dk ..

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-09-05 10:42

jeg fatter ikke lodret.dk ..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 10:53

snaptil -> Din sætning bliver til : jeg fatter nada lodret.dk .

Et lille udrag af Ekstrabladets hjemmeside i dag :

Citat
Efter trer års jagt lykkedes det svedigste for et japansk forskerteam for første gang at filme den dersens sagnomspundne tiarmet blæksprutte.., dér. Læs artiklen | Nyheder

En nyhed: Folket har psykomeget ordet
DER GÅR ET SUS gennem landet, dér. Fuck. Noget nyt er sgu på færde: Netop i disse dage sker der det svedigste helt usædvanlige, øh, at toppolitikerne lytter til folket! .., dér.

Visse sider kan dog ikke Styrelizes f.eks. : http://politiken.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-09-05 11:37

hep hep meget grineren

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-09-05 13:26

Til Balcanard.

Det er nu lykkedes mig at få dit link frem, det er vist en meget brugt side

Det ser ud til at være en rigtig god løsning, jeg har ikke så meget tid til at kigge det nærmere efter i sømmene lige nu men vil vende frygtelig tilbage til det!
Det ser endda ud til at 'Dansk' er med

Jeg skal lige finde ud af om det kan oversætte hele sites og jeg skal finde en pris.

Mange tak for din hjælp!

Venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 28-09-05 14:32

Velbekomme

Godkendelse af svar
Fra : paperboy

Dato : 06-01-06 23:38

Tak for svaret ans.