/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows XP "Fryser"
Fra : kakaduu
Vist : 373 gange
100 point
Dato : 17-09-05 12:30

Jeg prøver at installere XP. Det ser ud til at gå godt, men efter nogle få klik med musen "frysesr" det hele.
Hvad kan det være?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-05 12:47

Det kan være virus eller Trojan Horse.

Jeg har lidt samme problem, efter et klik på musen, er det hele låst, man kan ikke gøre noget som helst, musen er blokeret o.s.v.
og så kan man slukke for skidtet, starte op igen og køre en tid, så er det det samme igen.

Mit Antivir siger det er en Trojan Horse der hedder TR/Click.526, og den gemmer sig i nogen filer i computeren der hedder C:\_RESTORE\ARCHIVE CAB-filer

Og jeg har ikke fundet ud af hvordan jeg slipper af med det.

mvh dova

Kommentar
Fra : kakaduu

Dato : 17-09-05 12:55

Jeg har skiftet bundkort og cpu og har ikke været på nettet endnu. Harddisken jeg bruger har haft Trojan Horse, men jeg har formateret den før jeg lagde XP på. Kan det alligevel være Trojan Horse der laver problemerne?

mvh kakaduu

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 17-09-05 13:33

Hej

Tryk F8 når computeren starter op og brug fejlsikkeret tilstand - der efter kan AVG fjerne jeres trojaner!!

Derefter igen når den er færdig og har fjernet disse burde skidtet køre igen uden problemer

Fussses

Kommentar
Fra : marcogc

Dato : 17-09-05 13:34

Til dova

prøv her : http://www.misec.net/trojanhunter

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-05 14:17

kakaduu -> Ikke alle trojanere kan fjernes ved en formattering. Ofte skal der mere drastiske midler til :

1.) Slettelse af alle partitions. Oprettelse af nye og efterfølgende formattering.
2.) En total Wipe. Oprettelse af ny partition og en formattering.

Som alternativ til fusses udmærkede forslag :

Tryk F8 ved opstart (FØR Windows starter op) og vælg; Fejlsikret tilstand med netværk...

Foretag derefter en on-line scan hos : http://housecall.trendmicro.com

..og genstart.

En anden grund til en PC 'fryser' kan være at den mangler køling : http://www.pc-care.dk/menu.php?kategori=K%F8ling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-05 15:01

Hvad er det for en mus? Kan skyldes driverproblemer der måske kan afhjælpes ved at downloade den sidste nye driver!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-05 17:12

Tedd

jeg troede også det var musen....den skiftede jeg den trådløse ud med en med "hale på", men det er det samme problem, og lyder lidt ligesom det problem kakaduu har med sin computer.
Og man kan heller ikke manøvrere v.h.a. tastaturet når det sker.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-09-05 18:29

Prøv under start/ tilbehør, kommando CHKDSK/F

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-09-05 00:45

Citat
Til dova

prøv her : http://www.misec.net/trojanhunter

Jeg har Trojan Hunter, Spybot search & destroy, Antivir, ( og de skulle være rigtigt sat op) det hjælper bare ikke en disse.
Computeren bliver alligevel fyldt med det skidt hele tiden,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-05 04:32

dova -> Meget skidt kan undgås, hvis man installerer Spywareblaster, der virker som et passivt filter :

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Her er en vejledning : http://www.spywarefri.dk/manualer/spywareblaster-manual.htm

Spywareblaster fjerner ikke noget, men er en fin beskyttelse mod ad-/spyware

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kakaduu

Dato : 22-09-05 01:20

Hej alle sammen!
Tak for de forskellige forslag.
Jeg skiftede netkortet ud så kørte den.

vh kakaduu

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 22-09-05 01:23

Den var NY...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 09:16

Hvis du mener du har klaret problemet bør du lukke dette spørgsmål ved at acceptere den kommentar der hjalp dig bedst på vej. Mener du ikke der er en sådan kommentar kan du jo trække lod. Ved at lukke spørgmålet opnår du bl.a. 2 ting :

1.) Der er stor sandsynlighed for du så ikke længere modtager email om indlæg fra dette spørgsmål.
2.) Du får returpoint, såfremt nogen ønsker at købe sig til svaret. Disse kan bruges til at stille nye spørgsmål.

Dernæst får du også gjort alle der har været venlige at prøve at hjælpe dig opmærksomme på, at du har fundet et svar.
De får nemlig en email om at du har accepteret en kommentar.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kakaduu

Dato : 26-09-05 11:15

Tak for svaret molokyle.
Det var nogle gode indlæg jeg fik fra alle sammen!
Det er i hvert fald noget jeg kan bruge en aden gang

vh kakaduu