/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Firewall?
Fra : food_life
Vist : 401 gange
50 point
Dato : 14-10-02 06:54

Jeg har nu prøvet Norton's Firewall og virusscanner og har ikke haft andet end besvær! Hvilke firewall og scanner vil I anbefale? Hvad med McAfee?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-10-02 08:51

Norton fejler intet, men kan være meget svær at konfigurere i starten. Hvilke problemer er du stødt ind i og hvad har du forsøgt ?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 14-10-02 09:06

Tak for interessen Zonker; men jeg vil nu prøve noget andet ... mvh

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-10-02 09:22

Jeg har prøvet både Norton og ZoneAlarm, lige nu er jeg "faldet til ro" med Sygate, som er gratis for private. Jeg synes det er enkelt og nemt at gå til og i to måneder har det nu virket helt efter hensigten:
http://soho.sygate.com/free/default.php
Jeg har også erfaret, at man kun skal have en Firewall, ellers konflikter de som regel. Desuden skal man være omhyggelig med at fjerne efterladenskaber af en tidligere Firewall installation, ellers kan det også give problemer. Specielt ZoneAlarm giver problemer, så store, at der er en hel side på IT, som hjælp til at komme "ud af kløerne" på programmet. Det er godt at være opmærksom på, da det sløver computeren, når disse små "rester" ligger og "råber" på opmærksomhed hele tiden i baggrunden.
Held og lykke.
summer

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-10-02 10:52

Hej food_life
Jeg kan huske fra en af dine andre spørgsmål herinde at du kører med windows XP
så hvorfor bruger du ikke bare den indbygget firewall der ligger i xp?
jeg tror den er god nok-bruger den selv sammen med norton antivirus
gør følgende for at se om den indbygget firewall i xp er slået til
vælg start-klik på kontrolpanel-dobbeltklik på netværksforbindelse-find din forbindelse og højreklik på den og vælg egenskaber-og så vælger du fanen avanceret-og på den side du nu kommer ind på kan du se om din firewall er sat til eller slået fra
MVH Brian

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-10-02 13:23

Kære summer

Hvis man ikke "roder" meget med firewalls og lignende vil alting være svær i begyndelsen.

Og almindelige firewalls, hvis man skal beskyttes ordentligt uden at få falske alarmer, kræver at man tager sig tiden til at sætte sig ind i det man har med at gøre.

For hvor mange brugere kender forskel på : SMTP, POP3, FTP, IDS, https, irc m.m. bare for at nævne lidt af dem ? sikkert ikke ret mange, og firewalls er desværre et af de områder er der sværest at konfigurere når vi snakker PC'ere og for den sags skyld andre computere.

De 2 bedste firewalls der findes er stadigvælk Zonealarm og Norton, selvom en masse mennesker sikkert vil mene at lige netop det de bruger er det bedste. Hvilket er en fejl, som desværre nogle gange gør, at de er beskyttet uden måske at være det fordi det de benytter ikke fungerer optimalt og det er jo det det gælder om når vi snakker firewalls. Hvis ikke kan man ligeså godt undvære dem.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-10-02 16:52

Det er jo din mening, som sikkert er rigtigt. Jeg har bare aldrig nogensinde set et fuldkommen uvildig test, som beviser det. Jeg har desuden heller ikke skrevet at det var noget l... så din kritik at det jeg skrev forstår jeg ikke rigtig og gider for såvidt ikke tværes om. Jeg skrev at jeg i to måneder har haft Sygate. Den har jeg afprøvet og testet på kryds og tværs, uden fejl, så den er jeg glad for og tryg ved. Du er glad for Norton og ZoneAlarm. Det er så det.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-10-02 18:55

Summer der er slet ikke snak om kritik, blot en forklaring af hvordan mange mennesker sikkert gør i starten, når de roder med firewall. Det er forkert af dig, at tage det som kritik, det er der absolut ikke tale om, tværtimod.

Accepteret svar
Fra : sambo

Modtaget 50 point
Dato : 14-10-02 23:58

Hej food_life
Du spørger "Hvad med McAfee?" Jeg har ladet mig fortælle at netop deres
"Personal Firewall Plus" er en videreudbygning af "signal9 conseal firewall"
Der er en af verdens bedste og mest sikre der fås, hidtil har den ligeledes været gratis for private, men jeg ved ikke mere om dette stadigvæk er gældende.
Mvh Sambo

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 17-11-02 13:15

Tak for svaret sambo.

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 18-11-02 00:42

Til food_life
Velbekomme

Jeg er i øjeblikket ved at afprøve "Nortons Personal Firewall" indtil videre køre det egentligt rimeligt.

Med hensyn til "signal9, conseal firewall" fik jeg det problem at maskinen kørte død efter en periode, det viste sig at "pop open" med meddelelser om man ville tillade eller stoppe et adgangsforsøg - drillede når man sad og skrev et brev eller chattede på nettet og dette så åbnede nogle porte man ikke ønskede.
Tasten "a" som vi tit bruger når vi skriver giver adgang "alow" tasten "b" = "block" Bare lige til information.