/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
SPYWARE/VIRUS
Fra : FrK_KrisTenSen
Vist : 411 gange
30 point
Dato : 05-08-05 18:16

Hvordan fjerner jeg det??

DET SKAL VÆK!

Ihh .. Det laver hele min computer om ..

.Nogle der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-08-05 18:21
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-08-05 18:27
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-08-05 18:29

har prøvet mange, og "min" er fra microsoft ..den eneste der tager alt ...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-05 18:31

Gå ind på denne hjemmeside, så skal de nok hjælpe dig og de ved hvad de har med at gøre

http://www.arlet.dk/index.html?/hijackthis.htm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-08-05 18:42

Når du så får det snavs fjernet, så er det på tide, at du lære, at bevæge dig rundt på nettet med fornuft. D.v.s. at du skal undlade at klikke på hvad som helst der er et link. Tænk dig om før du klikker.
Jeg har været ude for en anden frk pilfinger, som på en enkelt uge, fik tilraget sig 2 virusser og 184 spyware, så den kørte så langsom, at en snegl med lethed kunne overhale pc'en.
Lad dig aldrig lokke men lad fornuften styre dine lyster!

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 18:58

Ja det er jo lige nøjagtig det der går galt desværre, men min computer går også RIIIIIIIIIIIIIIIIGTIG langsomt!!

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 19:04

..Gratis helst

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-08-05 19:33

Prøv at se inde i msconfig, hvor meget du starter op, når du tænder for din PC.
Nede i START og under KØR skriver du MSCONFIG og trykker ENTER. - I fanebladet START, kan du se alt det der bliver aktiveret under opstart.

Prøv at køre virus scan og spyware programmerne i fejlsikret tilstand. Så vil din PC kun starte de mest nødvendige programmer, for at fungere. Det vil også gøre det nemmere at slette virus og spy, da de så godt som aldrig bliver aktiveret i denne tilstand, og derfor nemmere at slette. - I fil og et program der er aktivt, kan IKKE slettes.

Selv bruger jeg AVAST virusprogrammet, som er gratis, samt SPYBOOT. Jeg har holdt mig fri de sidste 1½ år.

Oftest vil man blive smittet af mails med vedhæftede filer eller beskidte links. - Så derfor bør man blot slette mails der virker fremmede og ukendte, da de oftest kun medføre problemer. Så YT!

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 05-08-05 19:39

Ja okay .. Der er MEGET som starter når computeren starter op .. Men det vidste jeg godt .. Hvad er det så du mener jeg skal? Jeg er ikke rigtig nogen nørd til det her

Citat
Hvor har du fundet dem du har brugt?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 05-08-05 20:10

Dem som jeg har brugt og stadig bruger, kan du via www.arlet.dk hente kvit og frit.
Inde i start kan du så fjerne "fluebenet" ud for de filer der ikke skal starte op fra starten. (Du kan altid sparke dem igang med et nyt flueben igen)
Husk også at du en gang imellem skal tømme:
* Skraldespanden
* Cookies
* Temporery Internetfiles

Cookies kan ofte tiltrække nyt snavs, idet de kan sladre om det du søgte på sidst du var på en tilhørende hjemmeside. Så fjern de fleste af de cookies du har.
Når jeg skriver de fleste, så er det fordi at fx. adgang til KANDU også ligger i cookies. Slettes den, skal du indtaste adgang og password hver gang.

Når du har renset ud i gemakkerne, så kør en defragmentation på C-drevet i fejlsikret tilstand. - Når du skal gøre det i fejlsikret tilstand er det fordi det går langt hurtigere end hvis du gør det i normal mode.
Det skyldes at under defragmentationen, vil windows opdatere nogle filer. Det opfatter defragmentationen som at der er sket en ændring, og derfor starter forfra. Og det kan den gøre utrolig mange gange, og derfor kan tage halve og hele døgn.
I fejlsikret tilstand vil der kun gå 1 til 4 timer, alt efter C-drevets størrelse.

Godkendelse af svar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 20-09-05 17:06

Tak for svaret severino.