/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dvd-kit
Fra : Mejen
Vist : 393 gange
20 point
Dato : 27-07-05 14:30

Hej...
Da jeg har en del film til at ligge på min pc'er og godt kunne tænke mig at afspille dem gennem pc'eren og over på tv'et har jeg købt et kabel dvd kit:
Kabel DVD kit, phono+S-VHS ledning, 10m
Converstik, scart/phono + phono/minijack
Inkl. composite adapter.

Jeg har forgæves forsøgt at få dette til at fungere. Alt har været rigtigt sat i, og kan oz godt få pc skærmbilledet over på tv'et, men det er i utydeligt, og sort/hvid??!
Er det på selve pc'eren at man skal indstille tingene eller?!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-07-05 14:34

hej
køer det ok på pcén

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-07-05 14:44

Hej
Det der med s-vhs stikket er ikke så godt, jeg har haft 2 forskellige PC'r og 2 forskellige TV' koblet sammen, billedet blev godt nok fint, men kun i sort/hvis. jeg bruger derfor compositestikket istedet og det virker fint. Dit TV skal muligvis indstilles på den AV kanal der bruges, mit Grundig kan indstilles til 3 forskellige inputenheder. På mit converterstik (Scart til diverse andre) er der en omskifter der skal stilles om alt efter om der føres et signal fra TV til computer eller omvendt.
Det hjælper iøvrigt ikke at bruge et konverteringsstik fra S-vhs til composite ved computeren, den skal have en direkte composite udgang. Hvad med lyden får du den korrekt over på TV'et? Normalt kan man ikke stille frekvensen på AV ind/ud gangene på TV'et.

Kommentar
Fra : Mejen

Dato : 27-07-05 15:22

Jeg kan sagtens afspille avi'erne på pc'eren! Da jeg prøvede at afspille over tv'et havde jeg også tændt på AV-kanalen, og lyden kom rigtig godt over på tv'et, men altså ikke billedet.
Så det vil sige, at jeg skal prøve at have fat i et compositestik?!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-07-05 15:30

Composite ledning Ja!!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-07-05 15:31

Forresten er der en omskifter på converterstikket(scartadapteren)???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 15:37

Da kvaliteten tilsyneladende ikke er af så stor betydning, hvorfor så ikke bare konvertere dem til VCD - så kører de også på en dvd-afspiller.