/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvorfor kan min com ikke se dvd film ude~
Fra : Hemmingsen69
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 23-07-05 03:54

hey.
Jeg puttede min dvd film ind i computeren og kopierede den over, bare så jeg havde den på min computer også kom der en masse filer som den har meget svært ved at afspille.. så jeg tænkte på at lave den om til EN avi fil.. så det ville være meget nemmere at håndtere og så det kunne virke...hvordan kan jeg gøre det?
p.s Den kunne sagtens afspille med dvd'en i computeren.

Med venlig hilsen mig.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 23-07-05 08:10

Jeg vil mene at du skal have det rigtige program til at vise dem med.
Du skal prøve VLC (VideoLAN), det kan vise ALLE former for filer.

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-07-05 09:37

Haløjsa
Uden at jeg har en 'Masse' forstand på det, har jeg alligevel en formodning om at du ikke bare kan 'kopiere' en dvd over på din HD. Når der laves en DVD skive lægges der en masse styring på samtidig, som selvfølgelig refererer til et DVD drev, og da din hd jo ikke er et DVD drev, kan styrekoderne som ligger i de enkelte .Vob og .inf filer ikke finde ud af det, men hvis du har en fremviser som umiddelbart kan afspille .vob filerne burde du kunne se de enkelte dele, men det er da heller ikke særlig sjov at skulle starte måske 30 enkelte dele for at se en hel film. Hvis du vil have en DVD's indhold over på HD'n så den kan vises korrekt herfra vil jeg tro at der er forskellige muligheder.
1. Som Rustica.dk skriver findes der måske specielle afspillere der kan håndtere det korrekt.
2. Du skal 'indspille' hele DVD'n på din harddisk. D.v.s. at du afspiller den i dit DVD-drev, og optager filmen på HD, men så får du heller ikke menusystem osv med.
3. Der findes evt. pårogrammer i stil med 'Daemontool' der kan 'montere' et DVD drev på din HD. Det man kan med Deamontool er at den opretter en partition på din HD, og bilder computeren ind at det er et CD.drev. Måske kan Deamontool også montere DVD drev, det ved jeg ikke.

Men hvorfor ikke bare afspille den fra DVD-drevet det er da det letteste??????????

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-05 10:01

Her er da programmer der kan konvertere den til avi

http://www.dvd-ripper.biz/

Hvis du blot vil kopiere den kan du også bruge Nero - men husk lige at det ikke er alt der er tilladt at kopiere....

Godkendelse af svar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 14-01-06 19:30

Tak for svaret refi.