/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny gaming computer, men hvilken??
Fra : engholm2
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 06-05-05 19:16

Hej alle sammen.

Jeg er på udkig efter en ny computer og har kig på denne:

http://computerbutik.dk/product.asp?product=671

Synes det lyder som en god maskine til en holdbar pris, men hvad siger i??
Kender ikke bundkortet og er lidt nervøs for om det er ordenligt.

Computeren skal bruges til lidt af hvert, men skal i hvertfald kunne køre half life2 og diverse nye spil.
Har en 19" samsung syncmaster 913n fladskærm, så skal kun have computeren.

Håber nogen kan fortælle om det så er denne maskine jeg skal have???

Mvh Morten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-05 19:34

Umiddelbart lyder det ikke specielt billigt.

Slet dog dit andet spørgsmål inden nogen svarer der - det er da spild af point.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 06-05-05 19:40

Har du set på WWW.EDBPRISER.DK du spare nok omkring 1500,- til 2000,- på sådanne en.

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 06-05-05 19:46

Hej med jer.

Har slettet det andet spørgsmål. Var oprettet ved en fejl

Angående computeren har jeg faktisk fundet den på edbpriser.dk og synes ikke rigtig jeg kan finde noget billigere. Hvis du har et link til noget må du meget gerne sende det.

Mvh Morten

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-05-05 19:54
Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 06-05-05 20:00

Hej Fijala.

Har allerede set computeren fra elgiganten og ved den er lidt billigere, men den er også en del dårligere.
Den har kun 3000 mhz processer i stedet for 3400 mhz, kun 512 mb ram i stedet for 1024 mb, og et Geforce6600 i stedet for Geforce6600GT, 3000W strømforsyning i stedet for 400 W, så mener ikke du kan sammenligne dem.

Det andet link henviser ikke til nogen specifik computer og har også allerede set listen igennem, men mener ikke bj-trading kan klare noget tilsvarende billigere, selvom jeg ellers plejer at købe hos dem.

Mvh Morten

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 06-05-05 20:01

Selvfølgelig skulle der have stået 300 W strømforsyning

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-05-05 20:10

ja det gik sgu lidt for hurtigt
her er den fra BJ Trading som nok også er lidt dårligere

PC-Turbo-Large-AMD64-3400

Varebeskrivelse
CPU-AMD: AMD Athlon 64 3400+ (Socket 754)
CPU-KOELER: TT-TR2-M6 Cpu køler K8 Athlon 64
BUNDKORT: Socket 754 - ASRock K8UPG-760 (AMD64)
DVD-DREV: 16/48 LiteOn DVD BULK
DISKETTE-DREV: Samsung diskettedrev 3.5 SORT
GRAFIKKORT: Geforce FX5700LE 128 MB (Sparkle)
HARDDISK-IDE: 160 GB Hitachi DeskStar 7K250
LYDKORT: 16Bit Lydkort (Onboard)
HOEJTALER: 120 Watt stereo højttalersæt sort
KABINET: Miditower m/300Watt Støjsvag
KABINET-TILBEHØR: USB / Lyd til frontmontering i KM-9-1
NETVAERK: 10/100Mbit Net (Onboard)
MUS: Mouse m/Scroll Sølv/Sort USB - OPTISK
RAM-DDR-184PINS: 1024 MB DDR 184 Pins PC3200
TASTATUR: Qtronix Multimedia Tastatur (SØLV)

For øvrigt synes jeg ikke at den du selv har fundet er for dyr, og at du skulle kunne spare 1500 - 2000 gad jeg nok se

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-05 20:16

Bundkortet er dit mindste problem - det omtalte koster 369.- kr.
Du har jo garanti på maskinen og om 2 år er den alligevel gammel.
Om du har 3000 eller 3400 mhz til rådighed tror jeg ikke du kan mærke.
Det hele står og falder på dit grafikkort - så det er vel smag og behag.
Som sagt om 2 år hedder det sikkert 1 Ghz processor og endnu bedre grafikkort.
Hvor går grænsen.
Syntes du om maskinen er prisen såmænd ikke urimelig, jeg syntes blot ikke det er specielt billigt.

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 06-05-05 22:06

Det er nu ikke så meget prisen det handler om. Vil hellere ofre 1000 kr ekstra og få noget ordenligt som kan tage de nye spil/programmer et halvt års tid ekstra.
Med hensyn til bundkortet tænkte jeg mest på om det var noget billigt skrammel til de relativt billige penge.
Synes 6000 kr er en ok pris for en computer af den kaliber, men ville bare være sikker på at det er den rigtige computer jeg får for pengene og at jeg ikke kunne have fået noget tilsvarende 1500-2000 kr billigere et andet sted, hvilket "computersmeden" hævder, men jeg gad nu nok gerne se hvor han vil finde det.
mvh morten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-05 22:24

Selvfølgelig kan man altid diskutere de enkelte dele, men man må gå ud fra at de har sammensat noget der virker.
Hvis du er villig til at ofre den pris for at spille, er det da okay.
Bundkortet er sikkert afstemt efter resten og garantien er der jo stadigvæk.
At højtalerne er på 1250 watt siger jo ikke så meget - det kan man måle på mange måder.
Højtalerne koster 349.- så det er heller ikke det vilde selvom det lyder af meget med 1250 watt....
Hvis ikke du allerede har set dem er de her http://v5.center-it.dk/?module=viewproduct&groupid=24&id={0B00AC3E-822E-4D75-B219-130FAC03EB85}&ugroupid=113

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-05 22:25

Det må være tilsammen de afgiver lyden for de står kun til 650 watt

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 06-05-05 23:09

Det er ikke de samme højtalere, men en mindre model. Du kan se de rigtige her http://computerbutik.dk/product.asp?product=677&page=1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-05 00:14

Ja ok
Men det er nu heller ikke dem der koster det store.
Men prisen bliver da rimeligere når man skiller tingene ad og ser hvad de enkelte ting koster.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 10:14

som jeg skrev i går er det jo grafikkortet der er det "næsten" alt afgørende, så hvad med at investere når dette kommer på markedet. (prisen taler vi ikke om)

http://www.EDBpriser.dk/Review.asp?ID=22031

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 07-05-05 10:25

Det er vist alligevel mere end min SU kan klare

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 10:35

Ja men er du til gaming.

Det jeg vil sige med det er jo at det aldrig stopper pg at det vil være svært at fremtidssikre sig, da det går så ufatteligt stærkt med udviklingen.
Køb det du pt synes er det bedste og så bare lad vær at surmule om 5 mdr. når der kommer noget nyt.
Hvis man vil vente på det sidste nye får man aldrig nogen pc.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 10:42

her er der en test at et grafikkort til billige penge men samtidig en god ydelse

http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=3868

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 11:04

ups det var faktisk det grafikkort der sad i den pc du selv havde fundet

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 07-05-05 16:36

Ja, det er det samme grafikkort og det lyder til at det vist ikke er noget dårligt køb.

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 11-06-05 18:31

ADVARSEL!!!!

Hej igen. endte med at købe computeren, som desværre var defekt da jeg modtod den. Jeg konstaterede efter 10 minutters brug at computeren var defekt, idet computeren frøs og rebootede når den skulle vise 3Dgrafik. Måtte derfor returnere computeren samme dag og blev lovet af "Computerbutik.dk" at den ville blive lavet og returneret samme dag som de modtog den. De kunne dog ikke forstå at den var defekt når de allerede havde testet den.
Deres tekniker kunne dog konstatere at der var en fejl på bundkortet og at den nok ikke var blevet testet pga travlhed. Det tog 1 uge inden jeg igen fik computeren tilbage med et nyt bundkort og de overskred dermed den lovede frist med 6 dage.
Spændt pakkede jeg computeren ud og skulle til at installere softwaren igen, da jeg opdagede at de havde glemt at returnere alle driver cder og strømkablet sammen med computeren. Efter et tlf opkald fandt de dog tingene og returnerede dem til mig dagen efter, så jeg igen måtte vente 2 dage på at prøve computeren da posten naturligvis også skulle have 1 dag til at levere. Desværre havde post danmark behandlet pakken dårligt så der var kommet en stor bule i kabinettet, måske fordi computerbutik.dk valgte at spare de 50 kr en forsikring på forsendelsen koster.
Jeg installerede softwaren og begyndte at anvende computeren. Ummidelbart virkede den fint, men når jeg ville spille counterstrike, half life 2 mm. frøs computeren og rebootede. Den var altså stadig defekt.
Jeg måtte returnere computeren for anden gang og blev bekræftet af deres tekniker i at den stadig var defekt, selvom den igen var blevet testet. Der skulle herefter gå endnu en uge inden jeg fik computeren tilbage. Denne gang var der sat et asus bundkort i, hvilket var meget godt.
Desværre kunne jeg efter 15 minutters brug konstatere at computeren stadig frøs og rebootede og at problemet altså stadig ikke var løst. Jeg fik derfor besked på at returnere den for 3 gang, så de kunne prøve at udskift nogle flere ting, men her løb min tålmodighed af med mig.
Jeg har derfor returnet computeren og venter nu på at modtage mine penge retur, hvilket åbenbart også tager sin tid, så jeg kan købe en anden tilsvarende computer et andet sted. Lidt træls at skulle undvære sin stationære computer i over 1,5 måned når man har glædet sig til at få ny computer.

Mit råd er derfor: GÅ LANGT UDEN OM COMPUTERBUTIK.DK når du handler computer. Firmaet er meget uprofessionelt og selvom de er billige vil jeg personligt hellere ofre et par hundrede ekstra og få en vare der er gennem testet og fungerer.

Mvh Morten

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-06-05 18:58

Det er jeg ked af at læse.

Du har vel bare været uheldig og heldigvis har du krav på pengene retur.

Hvad vil du så købe. Imellem tiden har PRC Data kommet med en gaming computer som er billig i forhold til andre mærker.
Jeg har lige fundet et link en test der er foretaget af Hardware-test.dk.

http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4045

og her er dyret så. De fås også billigere men den her sparker sgu fra sig

http://www.prcdata.dk/ny/showHardware.asp?ProduktID=48160197

Her er der andre at vælge iblandt

http://www.prcdata.dk/ny/ProdListe.asp?KategoriID=22&VaregruppeID=1