/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Har du erfaring med en DELL Inspiron 800~
Fra : gandalf
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 05-07-01 14:20

Hej jeg er i gang med at købe en bærbar computer, og jeg har et rigtig godt øje til en "DELL Inspiron 8000 1000UT" som har mulighed for 2 drive, og meget andet.

Er der nogen af jer som kender til denne computer, og kan anbefalde den, jeg skal give ca. 40.000,- så det er temmeligt vigtig jeg ikke køber noget jeg vil fortryde.

Gandalf

Accepteret svar
Fra : tryksen

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-01 08:59

Ja, det er nemt at falde for en Dell :). Specifikationerne er altid i top og prisen ligger under konkurrenterne.

Derfor købte jeg sammen med 10 andre i min klasse (HTX) Dell bærbare tilbage i slutningen af 1999. Det var af modellen Latitude. Jeg kunne skrive side op og side ned om alle de fejl vi har haft! Min egen maskine fejlede allerede efter 1 uge, hvor den simpelthen ikke kunne starte! Vi endte med næsten alle sammen at have fået skiftet bundkort og en masse andre dele. Det skal så siges at være Dell's gode side. De kommer onsite og reparerer så vidt muligt der, men det er så også det eneste positive jeg erindrer om Dell. Problemet er så blot at de er nødsaget til at komme alt, alt for tit. Maskinerne var faktisk så skræmmende dårlige - 2 maskiner endte i røg, da skruerne raslede løs og kortsluttede bundkortet!

Da vi ikke havde andet end problemer med maskinerne ville vi have ophævet handlen. Hverken Dell eller vi kunne være tjent med maskiner der konstant skulle repareres og ikke havde den performance en 400 Mhz burde have. Her var Dell meget tilbageholdende. Vi havde møder med dem om hvad der skulle gøres og sendte maskiner ind til test - alt sammen noget vi efterhånden fandt ud af Dell gjorde for at trække tiden ud. Til slut gik vi til Forbrugerklagenævnet og efter et år fik vi endelig pengene tilbage - en kombination af sagen ved forbrugerstyrelsen samt at skolen gjorde Dell opmærksom på de havde en pænt stor ordre på stationære liggende hos dem. Dell hørte altså først efter da de stod til at miste 3 mio. mod de 20000 pr. stk. vores bærbare kostede.

Kort efter vi fik vores Latitude i 1999 begyndte Dell at producere Inspiron med et lignende design. Jeg ved en af 1.g'erne købte en sådan computer i efteråret 2000 og så skulle man jo tro Dell havde forbedret sig..., men nej - den har præcis de samme problemer som vores Latitude havde - bl.a. at enkelte taster på tastaturet svigter.

Konklusionen på det hele er at jeg aldrig mere køber en Dell bærbar. Computerne er hverken stabile eller har den performance specifikationerne lægger grund for samt at Dell som firma behandler deres kunder dårligt efter min mening.
I dag kører jeg Asus. Også her var vi nogle stykker der købte nogenlunde de samme maskiner og der har kun været en eneste fejl. Det var en enkel harddisk der stod af, men det var i starten, så det er forståeligt at der kan være en komponent der svigter - ikke lige som Dell (Hell) hvor tingene ustandseligt pludselig holder op med at virke. Det kan man simpelthen ikke være tjent med hvis man regner med at bruge ens bærbar dagligt.

mvh
Bo Hansen

Kommentar
Fra : tryksen

Dato : 06-07-01 09:09

Tjek forresten lige http://www.dellsucks.net/

Bo

Godkendelse af svar
Fra : gandalf

Dato : 06-07-01 10:05

Hej Bo, jeg skal så ikke købe en Dell alligevel, du fik i hvertilfælde overbevist mig. Jeg vil gå ud og kigge på asus eller Ibm.

Tak for din mening, den tager jeg til mig.

Gandalf