/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ritek/ridata skiver og pioneer brænder
Fra : babee
Vist : 422 gange
200 point
Dato : 26-03-05 19:01

hejsa
jeg har set nogle skiver de hedder ridata eller også kaldet ritek men jeg er nu i tvivel on de kan bruges til min pioneer brænder det er en 109 ????
på forhånd tak
hilsen babee

link hvor skiverne findes :
http://www.mediecentralen.com/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-03-05 19:26

Hej babee

De dvd skiver der er på linket kan sagtens bruges, da din brænder understøtter både + og - format.

Hilsen
fijala

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-03-05 00:16
Kommentar
Fra : babee

Dato : 27-03-05 15:48

ja men det jeg egentlig spøreger om er om de virker der på ?
brænder normalt på data safe men disse skiver er billigere det er som kun derfor

nogle skiver virker ikke til alle brændere
og rowt hvad skal jeg med de links???????? har en pioneer 109

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 27-03-05 19:27

Hej babee

Det er netop det jeg svarer dig, at du sagtens kan bruge de skiver der er i linket. Grunden til at de er billigere er at de er uden afgift og at det nok ikke bliver opdaget. Du kan bruge skiver til din brænder af både - system og + system, da din brænder understøtter begge formater. Linket som rotw kommer med er bare en hjælp til dig om din brænder og så et andet sted at købe skiver som er billigere endnu.

mvh
Fijala

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-03-05 09:21

jeps link = datablad hvilken type skiver hastighed mm. samt et sted der er billiger

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 28-03-05 19:50

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-03-05 16:55

Tak for point. Det er nu ikke fordi de betyder noget, men det er rart at kunne hjælpe andre, hvis man sidder inde med en viden der kunne gøres brug af.

Puha og påsken er allerede ovre.

Mvh
Fijala