/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Slukker inden den når at starte op!
Fra : mathiasmb
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 13-03-05 21:31

Når jeg tænder på knappen, får jeg en masse hvid tekst der siger bla, start i fejlsikret tilstand, start computeren normalt. Lige meget hvad jeg svare, sker det samme: Lige inden den går ind på skrivebordet, slukker den, og starter op igen, og intet er anderledes. Er jeg alvorligt på den?

Og undskyld det med pointene, jeg kan åbenbart ikke give mere...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-03-05 21:42

Du skal i hvertfald trykke alle stik fast på bundkortet.
Pres dine ram/alle kort/harddisk-stik/og hovedstik fra strømforsyningen til bundkort godt ned mod enhederne.
Se også lige efter om der ikke er skidt på køleren under prossesorblæseren.
Og du har prøvet at tilbagestille i den meny du kommer til? Og prøvet at trykke F8 ved start for at se om du kan gå direkte til fejlsikker tilstand.
Er det XP vi taler om.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 13-03-05 23:17

Vi snakker XP ja. Tak ind til videre. Jeg prøver det imorgen så snart jeg kan...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-05 00:45

Har ændret noget ved dit hardware
Tilsluttet noget for nylig
opdateret nogen drivere
Eller bare slukket midt i det hele.

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 14-03-05 00:58

Følg palles råd..

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 14-03-05 13:06

For nylig flippede den ud på mig og var så langsom at jeg var nød til at skukke midt i det hele. Desværre. Derfra er problemet der. Idag, når jeg kommer hjem fra arbejde om et par timer prøver jeg Palles råd og ser hvad der sker og så skriver jeg igen...

Kommentar
Fra : G.L.Jensen

Dato : 14-03-05 19:10

Har netop overstået et lignende problem.. Løsning: Ny harddisk.. Der kunne ikke skrives til disken, og maskinen var efterhånden blevet vanvittigt langsom..

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 14-03-05 19:22

Det er forhåbenlig løgn! Det er en helt ny 200 GB harddisk!!!

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 14-03-05 19:24

Det er forhåbenlig ikkw mit tilfælde! Det er en helt ny 200 GB harddisk!!!

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 15-03-05 18:59

Jeg har prøvet alt hvad du sagde Palle. Ingen forskel. Men jeg har nu lagt mærke til at et sekundt inden den slukker og starter forfra kommer den en blå skærm med hvid skrift i et . Desværre kan jeg ikke nå at læse det inden den går sort og genstarter. Andre råd?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-03-05 20:10

Du har selvfølgelig fjernet alt der ikke skal bruges som er sat til computeren, her tænker jeg printere og netværk mm. som er tilsluttet udefra?
Så må du til at reparere Windows ved at sætte Windows CDèn i og hvis den ikke starter op på cdèn skal du trykke esc ved start og indstille bootsekvensen til at starte D før C (Eller hvad dit CD drev hedder)
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/geninstall.htm
VH Palle Hansen