/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kan ikke starte op
Fra : droslerne
Vist : 446 gange
200 point
Dato : 07-03-05 10:51

Min kone har slukket for pcer inden den var færdig med at lukke af.
Nu er der sket det at der kommer sort skærm hvor der står åben med fejlsikret tilstand og alt det andet i ved, men den kan ikke åbne i fejlsikret tilstand eller normal windows,
den sorte skærm kommer hele tiden, selv om jeg prøver at lukke pc eller noget andet, havd gør jeg.?????????

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 07-03-05 11:04

Boot på CD'en og vælg "reparer" - men først anden gang den spørger. Så bliver dit system frisk igen.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 07-03-05 11:08

Den kan heller ikke tage cd ind

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 07-03-05 11:19

Hvorfor ikke det? Det burde den da hvis du kommer så langt at du kan vælge fejlsikker tilstand.......

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 07-03-05 11:26

ja men når jeg så vælger fejlsikret tilstand eller normal ryger den tilbage til den sorte skærm og så står der det samme igen vælg o.v.s

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-03-05 11:27

Har du en startdiskette så start op med den i a drevet.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 07-03-05 11:31

nej, men kan jeg lave en fra min pc

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 07-03-05 11:31

Ja, men når den prompter for fejlsikker tilstand må du da kunne åbne CD-drevet, isætte CD'en og genstarte.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 07-03-05 11:35

Den vil ikke en sk... den reagere slet ikke på drev eller noget andet kun sort skærm og hvor jeg ikke kan komme ind i fejlsikret tilstand, selv om det står der

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-03-05 11:51

Hejsa
du kan gøre 2 ting..........

1. tryk enter når det selv vælger "fejlsikret tilstand"
når du er kommet ind på skrivebordet (store iconer mv.)
så genstarter du computeren, den skulle så starte normalt op igen.

2. når du får menuen bruger du pile tasterne til af vælge "normalt"
når du er inde på skrivebordet genstarter du computeren igen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-03-05 11:57

Hejsa
du kan gøre 2 ting..........

1. tryk enter når det selv vælger "fejlsikret tilstand"
når du er kommet ind på skrivebordet (store iconer mv.)
så genstarter du computeren, den skulle så starte normalt op igen.

2. når du får menuen bruger du pile tasterne til af vælge "normalt"
når du er inde på skrivebordet genstarter du computeren igen

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 200 point
Dato : 07-03-05 14:03

Jeg havde samme problem,og så tog jeg batteriet ud af bundkortet og ventede ca 10 min og satte det i igen,og så skulle den gerne gendanne farbriksindstilinger og så kørte den igen,det er da et forsøg værd

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 09-03-05 21:35

Tak for svaret jangchr.
Men det hjalp ikke et klap, men compurtermand fortalte der skal mange timer til at få den tilbage til fabriksfremstilling, så du har været heldig siger han.
Jeg har formateret den og har lagt ny xp ind.
Men du får hermed 200

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 10-03-05 11:33

Der skal ikke mange timer til, den gør det med samme, så han tager fejl din compurtermand men tak for de 200