/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar pc - Hvilken?
Fra : epidedymittis
Vist : 524 gange
79 point
Dato : 21-02-05 00:14

Jeg leder efter en bærbar pc, som skal bruges til meget af det hele. Den skal altså både bruges til skolearbejde, spil, surfing osv. Jeg skynder mig at antage, at det ikke er verdens mindste processor eller ramblok (?) der skal bruges. Jeg har set lidt på nogle forskellige modeller på edb-priser.dk bla. Zepto og Acer, men er slet ikke sikker på at det er det rigtige. Prislejet må ligge på 7-8000kr, og det ville unægteligt være rart hvis der var en form for windows inkluderet.

PFT Epi.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 00:25

Amitech FreeNote 5000 ? http://www.amitech.dk/webprodukt/baerbarpc/5000.asp

Citat
AMD Sempron eller Athlon 64
Priser fra: 6.999,00

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-02-05 00:34

Et godt tilbud, men til en lidt højere pris! Prøv at se på www.aldi.dk se under "ALDI aktuelt" og i undermenuen "23.02.2005"

Jeg har selv købt en del ting i denne butikskæde og har kun været tilfreds med de vare som jeg har valgt.

Det koster ikke noget at se!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 00:39

Vær opmærksom på at investerer man i severinos forslag, skal der også betales den årlige radio/tv licens

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 00:41
Accepteret svar
Fra : bertel76

Modtaget 89 point
Dato : 21-02-05 01:00

Prøv på www.dell.dk har selv købt min bærbar der.

Se f.eks. denne:

InspironTM 6000
Intel® Celeron® M processor 350 (1.30GHz, 1MB L2 cache, 533Mhz FSB) & Intel® Pro/Wireless 2200 (802.11b/g)
Microsoft® Windows® XP Home Edition
Før 256 MB - nu 512 MB RAM
15,4" TFT WXGA LCD-skærm (1280x800)
Fri fragt - værdi 744,- inkl moms - kun ved online køb!
Pris 7.362,-
Inkl. moms og fragt. Spar 744,-.
Gælder t.o.m. 23-02-2005
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/notebooks_Q1_W3_inspn_6000_N02861a?c=dk&l=da&s=dhs

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 11:46

11000 i aldi onsdag det er lidt over bugettet men det er billigt i forhold til hvad du får

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 21-02-05 13:04

Hvis du har lidt tid så har netto jævnlig en hp zv 5416 ea wireless, 512 ram 15.4 skærm 40 gb jeg har lige købt en 6999,- 3000 ghz eller hva det nu hedder
den funker bare litiumbatteri,
mvh dh moelsted

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-02-05 15:58

MOLOKYLE mener at du skal betale TV-Licens? m-jaa m-joo hvis man ikke har et TV med licens i forvejen, ja så er det jo rigtigt nok, men det har de fleste jo.

Har du ikke også MOLO?

ALDI spørger ikke om noget, det har de ikke gjort med de løse tunere som de havde i butikken for kort tid siden.
Men ellers indgår den under den licens man betaler i forvejen. Det var kun i de grådige gamle dage, hvor der skulle betales licens for hvert TV og radio apperat der var i husstanden. Men sådan er det jo ikke mere!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-02-05 16:02

Jeg må sige, at dhmoelsted har alligevel skudt kaninen med en 3000 GHz, det må være den eneste model der er kommet til landet med den hastighed!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-02-05 16:49

Tror sku jeg vil følge severinos råd.. aldi er godt, og hvis noget går i stykker bytter de med et smil.. Det er min erfaring!
Ved i om de har mange eksemplarer, eller om jeg skal ligge i kø allerede fra dagen før?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 21-02-05 17:13

vedr min nyligt indkøbte i NETTO havde de 13 ex. der stod en del kl 0900, ang hastigheden, er det noget med 3000, men jeg kan ikke døbe dem, nu har jeg kun et problem med denne der kører via en router, med den stationære, jeg kan, ikke få den til at dele med den stationære , nå det var en sidebemærkning
mvh
dh moelsted

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-02-05 17:38

Nej dhmoelsted, men det kan du få svar på, ved at oprette dit eget spørgsmål. Det er ikke så smart at blande flere spørgsmål i samme tråd, det kan skabe forvirring. - såååååååå skyd du bare et par point af på det!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-02-05 17:45

epidedymittis
Det er jo et spørgsmål om hvor meget du vil investere i sagen. - ALDI er et godt sted at handle, når bare man selv er bevidst om hvad det er man køber. Kvaliteten fejler bestemt ikke noget. Jeg har efterhånden købt mange ting i min lokale butik, og der har været en hel del penge at spare.
Hvis modellen har det du skal bruge og du mener at den er rimlig fremtidssikret for dit vedkommende, samt at du vil give lidt ekstra, så syntes jeg du skal gøre det!

Du vil altid kunne få lige så mange forskellige råd, som svar på dette spørgsmål! - Beslutningen er DIN og kun DIN! (måske en mere?????)

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 21-02-05 18:57

hej severino jeg skyder skam osse ( spørgsmål 60732 ) men der er ikke rigtig nogen at skyde efter , nå men det er da OK ikke at blande forskellige ting sammen
mvh hans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 19:01

severino -> At ALDI ikke følger lovgivning og praksis på området, skal jeg ikke tages til indtægt for !

Jeg påpegede blot de faktuelle omstændigheder ved køb af omtalte produkt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-02-05 20:21

Tror sku jeg ændrer mening... ALDI er godt, men for dyrt... har kigget lidt på denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120744 er det noget der er noget værd?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-02-05 20:37

Jeg kan godt forstå din beslutning, men det var som jeg skrev:
Citat
Hvis modellen har det du skal bruge og du mener at den er rimlig fremtidssikret for dit vedkommende, samt at du vil give lidt ekstra, så syntes jeg du skal gøre det!

Det er jo dig der køber og betaler!

((( Gu' ved om MOLO er inde for licenskontrollen? )))

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-05 14:55
Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-02-05 14:49

Tak for svaret bertel7, og tak til jer andre.. Et eller andet svar skal jo accepteres.

Tak for hjælpen Epi

Kommentar
Fra : bertel76

Dato : 26-02-05 21:22

Det var så lidt