/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HVAD ?
Fra : madsus
Vist : 483 gange
300 point
Dato : 26-01-05 15:37

Hejsa allesammen !
Min parpirskurv er forsvundet fra min pc !
Det samme er alle mine drev !
Hvordan får jeg dem tilbage igen, hvad er det sket og hvordan forhindre man at det sker igen ?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-01-05 15:44

Hvad mener du med, at de er forsvundet?

Er det kun på dit skrivebord eller gælder det alle steder?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-05 15:49

Det kan være så meget! Diverse "snavs", en bug i windows eller at du har brugt et program som tweaker din PC!
http://support.microsoft.com/?kbid=810869

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-05 15:52

Hvad mener du med alle dine drev? Er det Denne Computer du mener? Højreklick et tomt sted på skrivebordet, gå ind under Egenskaber > Skrivebord og tryk på Tilpas Skrivebordet! Der kan du tilføje og fjerne nogle skrivebords ikoner!

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 26-01-05 17:01

eller gå ind i systemgendannelse og gendan til et tidspunkt den virked på!!!!!

Kommentar
Fra : madsus

Dato : 26-01-05 17:17

De er hverken under denne computer eller på skrivebordet

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 26-01-05 17:19

prøv at gendanne den med system gendannelse tryk
start-alle programmer--tilbehør---systemværktøjer og følg anvisningen det har redddet mig nogle gange godt nok ikke fordi mine drev og skraldespand var væk men afligevel

Kommentar
Fra : madsus

Dato : 26-01-05 17:21

Så nu har jeg fået parpiriskurven ud på skrivebordet igen !
Nu mangler jeg bare drevene !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 17:39

hvis det bare er genveje til dit skrivebord - skal du finde hvad du leder efter og sende til skrivebordet som genvej

har du sikret dig at der ikke er sket noget uden dit vidende - for eks hack´s osv det skete nemlig for mig forleden -

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 26-01-05 17:57

Hej Madsus

Du har aktiveret - fjern inaktive ikoner fra mit skrivebord i XP. led på dit skrivebord efter en mappe som indeholder alle dine ikoner som du ikke har brugt i lang tid. Kopier dem fra denne mappe og tilbage til skrivebordet. Du behøves ikke at gendanne til et tidligere tidspunkt.

Med hensyn til at stoppe fjernelsen skal du højreklikke på skrivebordet, vælge: Egenskaber, derefter SKRIVEBORD, og klik på knappen: TILPAS SKRIVEBORDET. Der fjerner du fluebenet i: KØR SKRIVEBORDS OPRYDNING HVER 60. DAG - dette sikrer at dine ikoner ikke fjernes og arkiveres i en mappe på skrivebordet.

Med hensyn til skraldespand Denne computer etc.,skal du Højreklikke på menulinien i bunden af skærmen, vælge Egenskaber, og så skifte til klassis version af Windows, så har du de generelle ikoner tilbage.

Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 18:20

larsfrohn du kan være inde på noget - men jeg har da aldrig oplevet at noget fjerner sig fra skivebordet uden at man selv skal foretage sig noget ??????? Ved oprydning kommer der jo en dialogboks frem hvor man skal tage stilling til om man vil eller ikke

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 26-01-05 18:41

Ja men hvis denne dialogboks startes op samtidig med at du starter Outlook eller anden software i din START mappe, så ligger det explesit i standardopsætningen at ECHO = YES.

Har selv oplevet det på sønnens PC i sidste uge, så derfor vidste jeg at dette kunne være fejlen hos dig.

Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 18:53

ok - det vidste jeg ikke og har ikke oplevet larsfrohn

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 26-01-05 20:23

Som Adam sagde -en gang skal jo være den første =

Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 21:39

- tror adam var mundlam