/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pc fryser
Fra : trals4
Vist : 312 gange
40 point
Dato : 18-01-05 10:20

min pcer begyndt at fryse,det sker rimlig tit.Mine driver skulle være iorden.Musen sætter sig og skærmen slukker,det enste der er at gøre er at genstarte den,jeg har også checket for spy/adware samt scannet den for viruser.
Jeg bruger xp pro,gf52oo grafik.
mvh
trals4
PS.Kan det være printernen eller tastaturet(trådløs mus)der driller?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 10:22

kører du jævnligt vedligeholdelse ???????

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 18-01-05 10:42

jaaaa,hvad mener du med vedligeholdes?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 10:51

udover som du skriver at du kører jævnligt scan for spy - adware og virus - så den almindelige vedligeholdelse diskoprydning - scandisk - diskdefragmentering ?

Har du trådløs mus kan det forresten udemærket være den der driller - prøv med en almindelig bare for at se - har lige været ude for det hos en bekendt og der var musen synderen
(jeg fandt aldrig ud af hvad der var årsag - men den kører igen )

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 18-01-05 11:30

det er måske musen,er der en løsning på det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 11:50

Har du tjekket hvor mange programmer du slæber rundt på under opstart?

Start - Kør - skriv msconfig - Klik OK - Åbn fanebladet Start
Der er dine opstartsnøgler og du kan rent diagnostisk prøve at deaktivere alle, genstarte og se om din maskine fik mere liv. Hvis det hjalp aktiverer du een nøgle ad gangen, efter fulgt af genstart for at se hvilken der driller.

Vær lige opmærksom på, at det ikke er al spyware der findes ved skanning.
Dette er bare lidt af flere muligheder.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 11:52

Jeg må hellere lige nævne en af de andre muligheder, som kan snige sig ind på os alle.
Hvis køleren på din processor er fyldt med støv inde i køleribberne (det bliver de med tiden) så vil processorens sikkerheds funktion stoppe maskinen.

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 18-01-05 11:57

ok,jeg prøver de muligheder du nævnte
på forhånd tak,jeg lader lige spørgsmålet stå åben lidt enu

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 12:01

Ja lad endelig være med at lukke før, der er fundet en løsning for som jeg nævnte så er der mange muligheder og også nogen der er lige så sandsynlige, som dem jeg har nævnt, men når man ikke kan se din maskine og hvad den indeholder så må man jo starte et fornuftigt sted

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-05 20:44

Der er en mulighed for at din PC har det for varmt. - Hiv overfrakken af den, og se om alle ventilatorer køre rundt, og grafikprocessoren ikke er for varm.
Hvis du ikke har køler på grafikprocessoren, så var det måske løsningen.

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 22-01-05 10:44

jeg har samme problem,min fryser også og så slukker skærmen,men pceren og hardisken kører vidrer.Har snart prøvet det hele(det i har foreslået er også prøvet) er der flere foreslag?

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 22-01-05 18:58

jeg har fundet ud af at det er kun skærmen der slukker,min pc kører stadivæk,jeg kan se at der aktivitet på hardisken ,måske er det en forkert driver(det er godt nok den nye 66.73 Nvida) måske er der en ældre driver der er bedre?

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 23-01-05 12:49

Så har jeg leget lidt igen,har fjernet den nye driver til grafikkortet og erstattet den med den orginale( den driver der fulgte med) samtidlig afinstalleret noget af printer softwaren det har kørt fint siden.
Jeg har en psc 1350 All in one,men det er åbenbart den der driller er der nogen der har en magen til,hvis ja er der så en bedre driver til den end den der fulgte med.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 23-01-05 14:17

hej
programmer -tilbehør-diskfragetering

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-05 15:41

1133 - tænker du på vedligeholdelse så er det vist bedre med en komplet - diskoprydning - scandisk - diskdefragmentering

trals4 ...... har du tænkt over at du muligvis har virus eller andet skidt ??? Har du prøvet at bruge mus og tastatur uden at bruge trådløs ?????