/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min computer lamer!
Fra : 134kr
Vist : 838 gange
50 point
Dato : 22-08-02 12:46

Min computer er en ny stor computer.. Men den lamer meget! Kan jeg gøre noget ved det?

Kommentar
Fra : brandsvend

Dato : 22-08-02 13:01

Jep. prøv at tjek Studiedata ud www.studiedata.dk. De har alt hvad den kan trække af lydløse CPU-blæsere, strømforsyninger etc. Det koster selvfølgelig nogle dask men det er godt givet ud for stilheden.

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 22-08-02 14:45

Hep,

Du kan også først prøve at finde ud af hvad det er der larmer.

Det er typisk blæseren på din CPU eller blæseren i din strømforsyning (eller begge).

Andre ting, der typisk larmer i en pc er: harddisk og cdrom/dvd-drev og hvis du har et modbydeligt stort grafikkort (med aktiv køling) kan blæseren herpå også give en god bid støj fra sig.

Du kan som løsning vælge
*at købe støjsvage blæsere til CPU og strømforsyning (eller ny strømforsyning m/ støjsvag blæser).
*at isolere dit kabinet med et lyddæmpende materiale (eller købe et lydisolerende kabinet)
*at montere din harddisk i et lydisolerende ophæng

Du kan - som brandsvend foreslår - købe det hele ved studiedata.dk eller på asp.webconsult.dk (kig efter low noise)

Håber det hjælper

// Martin

Kommentar
Fra : 134kr

Dato : 22-08-02 14:56

OK mange tak!

Kommentar
Fra : 134kr

Dato : 22-08-02 14:59

Men kan man ikke gøre noget som ikke koster penge?

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 22-08-02 18:38

Jeg har gennem mit arbejde med Pc'ere brugt en tryk lufts blæser til at rense kølere i de computere som kommer ind på værkstedet og det dæmper lyd niveauet et lille smule men jeg ved jo heller ikke om det er det som gør at din Pc larmer

Hvis du nu fortæller hvilken CPU, PSU(Strømforsyning) og Køler (til CPU'en) du har i Pc'en så vil det være nemmere at komme frem til hvad problemet består i

Håber du får støjen væk

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 22-08-02 18:57

Hep,

Jeg har oxo hørt om flere, der hænger deres HD op i elastikker, men hvis det ikke er den der larmer, hjælper det jo ikke meget :)

Man kan oxo få software, der kan sætte omdrejningerne ned på blæseren, men det hjælper ikke så meget og det går jo ofc ud over køleevnen.

Det bedste er nok at investere i nye blæsere.

// Martin

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-08-02 20:52

Lad os dog starte fra en begyndelse :

Hvilke problemer er det rent konkret 134kr, som gør at din computer larmer ??

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-08-02 00:22
Kommentar
Fra : m_bach_f

Dato : 01-11-02 13:21

Hvis du alligevel beslutter dig for at bruge penge på isolering mm. af din computer så er her et godt link:

http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

Kommentar
Fra : felix_nielsen

Dato : 30-12-02 03:58

Hvis din strømforsygning larmer... kan det godt blive lidt problematisk, hvis det derimod er harddisk eller cpu køleren. hvis harddisk larmer kan du hengæ den op i et ophæng, sådan nogle kan man naturlighvis købe, men man kan faktisk også lave dem selv, det kræver bare et par gode kraftige elastiker, og lidt teknisk snilde. Hvis det derimod er cpu blæseren, må du nok ha´dig en anden... Men de behøver faktisk ikke at være så dyre... du kender jo naturligvis www.edbpriser.dk, der skal du nok finde noget.
sidste, og dyreste "løsning" er at lydisolerer kabinettet, men det kan jeg nu ikke anbefale, det gir højere temperatur i kabinetet, det er dyr og besværligt... Held og lykke

Kommentar
Fra : Gfx

Dato : 02-05-03 09:21

Det er garenteret dit CD-drev der er på 52x eller sådan noget, det er der ingen grund til, så den larmer enormt meget!!! Eller også er det din blæser!

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 12-01-04 16:16

Sluk computeren, så lamer den den slet ikke, og så er det også billigst.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-12-04 06:10

Mon han har slukket computeren, siden spørgsmålet ikke er blevet lukket endnu.

Kommentar
Fra : 0490

Dato : 19-01-05 14:09

hej 134kr rens hurgit dine bleser og hvis det ikke hjælper så få lagt alt over på en anden HARDISK for så har du fået en virus og den sletter alt hvad du har hilsen 0490

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 18-12-05 20:37

Prøv at få sat nogle flere RAM i, det fik jeg i min, og til min store overraskelse gjorde det computeren næsten helt lydløs.