/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
BTC dual brænder hvilke dvd skiver?
Fra : babee
Vist : 684 gange
200 point
Dato : 30-12-04 15:37

hejsa vi har fået en dvd brænder i julegave og har nu brændt to dvd er men problemet er at når vi ser den på vores dvd virker den men på vores playstation virker den ikke. hvad er problemet?
kan det være fordi vi skal bruge andre skiver??
den film vi brændte lånte vi af vores kammerat og det er samme skiver og hans viker men ikke vores. mærkeligt

sidste spørgsmål :
nogen der har erfarringer med denne dvd brænder?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-12-04 16:53

ifølge sony http://dk.playstation.com/hardware/console.jhtml;jsessionid=W0RHBVSHIVEDICQSBLUSMFQ?hardwareId=1000066&generationId=2&linktype=PC117 produktoplysninger burde playstation 2 godt kunne afspille den sikker på i har brændt dem som dvd filer altså filerne skal have efternavnet .vob .ifo og .bup

fra sony:

Produktnavn PlayStation®2 "Charcoal Black" (kulsort)
Produktkode SCPH-70000 CB
Dimensioner 230 mm (B) ×28 mm (H) ×152 mm (D)
Vægt Ca. 900 g
Kompatible formater Cd-rom i PlayStation®-format
Cd-rom i PlayStation®2-format
Dvd-rom i PlayStation®2-format
Lyd-cd
Dvd-video*
Dvd-rw (VR-mode)
* Udtrykket "dvd-video" bruges til at betegne dvd-r-, dvd-rw- (video-mode),
dvd+r- og dvd+rw-diske.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 30-12-04 19:07

ja for vi har bare kopieret den

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-12-04 13:38

Hvis skiverne er i + format så prøv en - format skive og se om det virker!

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 200 point
Dato : 31-12-04 13:48

Mine unger har ødelagt 3 playstations netop fordi de også benyttede dem som DVD afspiller. Selve afspillerværket i en playstation er ikke konstrueret til at holde til de ekstra høje omdrejninger en dvd køre med. Så man kan sige at playstation nok køre på kanten når den benyttes til DVD.

Mit råd benyt ikke playstation som DVD maskine det er sku for dyrt.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-12-04 15:56

Hejsa

En playstation kan ikke spille brændte skiver,for at den skal kunne det,skal der en chips i

Gælder både playstation 1 og playstation 2

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-12-04 16:18

TILLÆG

Det er ikke kun Microsoft, der har problemer med mod-chips. Sony har længe kæmpet med producenter og især distributører af de ulovlige chips, der fås til PlayStation og PlayStation 2.

Læs mere her

http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=3446

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=24504

her er lidt om hvad bootchippen gør

Bootchippen kan afvikle Playstation 2 backup spil, backup spil findes oftest på CD-R, CD-RW, DVD-R eller DVD-RW. PS2 v9 understøtter også DVD+R og DVD+RW.
Playstation 2 import spil er spil der f.eks. er købt i USA eller Kina. Disse spil kan ikke køres uden installeret bootchip.

Bootchippen kan afvikle Playstation 1 backup spil, backup spil findes oftest på CD-R og CD-RW. Playstation 1 import spil er spil der f.eks. er købt i USA eller Kina. Disse spil kan ikke køres uden installeret bootchip.

DVD Regionsfree er det vi på dansk kalder KODEFRI. Altså at du kan afvikle dvd-film fra hele verden

Priserne på sådan en chipp varierer meget

Og så skal du lige vide at sådan en modchips på nuværende tidspunkt er ulovlig og bliver sikkert ikke lovlig

Mvh og godt nytår
Brian

Kommentar
Fra : babee

Dato : 01-01-05 20:17

jeg skriver jo at vi godt kan tage brændt skiver bare vores kammerat brænder dem det er vores brænderder ikke kunne
men vi har fundet ud af det. det er vores kammerats film vi brænder over og han har ikke brændt dem så vi kan brænde dem igan. men hvis vi brænder en andens kammerats film over kan vi godt se dem i playstationen
så det er noget fis og sige at den ikke kan tage brændte film!!!!

Kommentar
Fra : babee

Dato : 01-01-05 20:17

og vi har ikke chip i

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 01-01-05 20:20

Tak for svaret rpje.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-01-05 21:55

Hejsa igen babee

Jeg har læst dit spørgsmål forkert

Det jeg mente var at en playstation ikke kan spille brændte spil uden en chips,så skulle det være sat på plads

Brian

Kommentar
Fra : babee

Dato : 06-01-05 03:15

vil en gå ind på dette spørgsmål så jeg kan lukke det arne skal ikke have det ene point

http://www.kandu.dk/dk/spg/57184