/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hva betyder det (dvd brænder)
Fra : 10.Totti
Vist : 282 gange
24 point
Dato : 24-12-04 22:29

der står....8,5gb dvd double layer....hmm hva betyder det og hva gør det

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-12-04 23:00

Dobbelt så meget data på en dvd, end tidligere.
Her er der lidt forklaring til dit spøgsmål.

http://www.e-pressen.dk/shownewsurl.php?id=30498
http://www.bcp.dk/bcp/Produktion/MedieProduktionDVD.htm

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 34 point
Dato : 24-12-04 23:03

Det betyder at der er 8,5 Gigabyte plads på din DVD skive i 2 lag. D.v.s. at der på den ene side er 2 lag der kan brændes, hvilken er en egenskab som DVD skiver kan udstyres med. Der er også andre skiver, som har 2 lag på hver side, men de er ikke rigtig i handlen.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-12-04 23:07

Den helt store forklaring kommer her

http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : janik

Dato : 24-12-04 23:35

der er meget data på en dvd så hvis du skal brænde en dvd skla du
kun brænde dvden.
Jeg bruger nerovision og dvd skink og det virker fint.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 25-12-04 13:08

og er der nogen der ved hvorfor nogen cd'er der er bedst og brænde dvd film med....dvd +R eller dvd -R

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-04 18:07

Jeg vil tro at du skal tage udgangspunkt i, hvad din egen DVD maskine kan klare, men vil tro at det er + der er det mest fortrukne. - Det syntes at være det mest brugte i de DVD film der er på markedet.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 26-12-04 06:57

forskællen på + og - liger i hvilke fabrikanter der har udviklet formaterne + er foreksempel phillips bla
der er ingen egentlige kvalitetsforskælle på dem, men + skiverne er som hoved regel dyrere end - da phillips forlanger en højere royalties på formatet end det konkurerende - format, man kan sige det er krigen om vhs kontra betamax bare denne gang på dvd formatet der i øvrigt snart bliver afløst af enten bluray eller hdvd formentlig til jul næste år...
mere info om dvd formaterne på http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
som jakjoe også har linket til.
mvh fox
og p.s det mest udbrædte format på dvd film markedet er ikke +

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti