/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bygge selv en PC
Fra : Keyvan2002
Vist : 464 gange
15 point
Dato : 15-08-02 00:03

er det nogen som kender en hjemmeside som beskriver , hvordan kan man bygge en pc ?

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 15-08-02 00:55

ja der er mange sider op og ned om det

Men tag istedet den du sidder ved nu . formater den
tag stikket ud og så fat en skruetrækker og skil den total ad

saml den igen og installere dine sofware
det er den bedste måde at lære det på

kort og godt Gå i krig

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 15-08-02 02:20

Hvilken by bor du i ???
Bor du i nærheden af mig skal jeg nok gøre det gratis for dig

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : cRacKya

Dato : 15-08-02 23:21

Ufattelige dårlige svar og pisse useriøs..
Keyvan2002...Prøv lige at forklare hvad det er du vil præcis...du skal sæ`fø`lig ikk` ødelægge den pc du har...
men kort fortalt handler det bare om at montere et bundkort i et kabinet...tilslutte ledningerne og montere de kort du ønsker din pc skal indeholde..
Men tingene skal helst passe til hinanden...

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 16-08-02 00:38

"" Ufattelige dårlige svar og pisse useriøs""
okey kan vi ikke tåle mosten

men prøv at følge linkene nedenunder

http://www.envador.com/Photos/ToiletPC/

http://www.tohj.hjem.wanadoo.dk/artikler_selvbyg1.htm
http://www.tohj.hjem.wanadoo.dk/artikler_selvbyg2.htm

Kommentar
Fra : cRacKya

Dato : 16-08-02 00:55

Thunderbox-> ja okay det var ikk` sån jeg mente det...Jeg mener bare hvis manden nu kun har den pc han sidder med er det måske ikk` så smart at skille den ad...
Det kunne jo tænkes at man virkelig gerne selv ville lære at bygge en pc...Men det er rigtig, har man en gammel computer som bare står og samler støv alligevel...så er det bare at gå i gang med at skille den ad og samle den igen...

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 16-08-02 01:04

sorry
okey da , jeg gir dig selvfølgelig ret i at han ikke skal ødelægge den han har

hvad med at bygge sådan en som det første link ???
foresten tysker er helt vild med at lave casemods som det hedder når man laver sin egen unike maskine
jeg har da også selv et par stykker stående ,

Accepteret svar
Fra : meiland

Modtaget 15 point
Dato : 05-11-02 08:14

Hej Keyvan2002 !

En hjemmeside kender jeg godt nok ikke, men prøv at søge med www.google.com

Jeg vil godt give thunderbox lidt credit for hans forslag med at skille din egen ad, men gå lidt mindre drastisk til værks. Åbn kabinettet og find manualen på dit bundkort og kig på kabler (hvorfra og hvortil, størrelser).

Hvis du vil vide hvordan man fysisk skifter en HD eller andet, har Datatid (pc-blad) haft en serie, hvor de vha. en film på cd'en viser hvordan man skifter f.eks. en HD. Jeg tror, at du skal kigge efter i bladene fra i år, men jeg er ikke sikker.

Men du skal ikke være bange for at gå igang. Følg devisen: Behandl pc'en som du vil behandle konen/kæresten: Varsomt og uden at der ryger gnister gennem luften.

/meiland

Godkendelse af svar
Fra : Keyvan2002

Dato : 05-11-02 21:42

Tak for svaret meiland.