/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Virus eller ??????
Fra : droslerne
Vist : 374 gange
200 point
Dato : 02-12-04 23:46

Er der nogen af jer der har prøvet at have fået denne her
(MSPG 32.exe) jeg har været samlige virus programmer og Ad-Aware, SpyBot, CWShredder, 112 mm. hvad er mspg 32.exe

Mvh. Robert

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 23:50

det er såvidt jeg ved en system kommando - men i hvertfald ikke en virus - hvordan mener du at have fået den ??????

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 02-12-04 23:56

Det gør jeg fordi virus 112 skriver det er en virus og kan ikke disinfecter den.
derfor tror jeg det er en virus eller noget andet L...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-12-04 23:59

Du skal få lavet en Hijackthis på www.spywarefri.dk
Mange trojans og virus efterligner ægte filer og det vil ofte være placeringen af filen og hvad den er sat til at gøre der vil fortælle om den er god eller ond.
Jeg tror den er ond, men hvis du fortalte hvor og hvordan duhar fundet den vil jeg kunne svare bedre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 23:59

hmmm h vor skriver de det ????
jeg får deres infobrev - og har ikke set det ???????????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 00:02

OK, den er ond og du vil garanteret kunne finde en opstartsnøgle der henviser til den og som forhindrer, at den kan slettes.
Hvis du har prøvet at kigge i reistreringsdatabasen vil du sikkert finde den her:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-12-04 00:04

Hvis nogen kan tyde det franske sprog, så er der noget her om mspg32.exe (uden mellemrum)

http://kortlink.dk/hardware/f8u

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 00:06

Filen ligger vel her: C:\WINDOWS\System32\mspg32.exe
Prøv, at skrive msconfig i Kør ånm fanebladet start og se om ikke nøglen til den ligger der.
Hvis den gør deaktiverer du den og genstarter og så sletter du filen med virusskanneren.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 03-12-04 00:07

min firewall har selv slået fra 3-4 gange inden for en uge
jeg har fundet den ved at køre virus 112 igennem ved et tilfælde, men min egen virus kontrol Normand finder ikke noget.
jeg talte i dag med Microsoft suport og de mener også der ligger noget gemt, men de kan kun sige kør alle de programmer igennem som jeg beskrev tidligere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 00:08

Der fandt jeg den jakjoe, men jeg skal nok vare mig for oversættelser, men meningen fik jeg.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 00:08

Prøver du det jeg foreslog?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 00:12

Det er ikke en virus og derfor finder NORMAN den ikke, men du kan også prøve at se om filen ikke ligger hvor jeg beskrev i C:\Windows\System32\
Du skal nok lige i Kontrolpanel - Mappeindstillinger for at få den til at vise skjulte filer.
Spørg når du ikke forstår.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-12-04 00:13

Ok Bjarne.
Avec mon parleur .... frit oversat: Min parleur er blevet væk.

droslerne> undskyld

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 03-12-04 00:13

Glemte, at skrive at det sandsynligvis er en blanding af trojaner og spyware.

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 03-12-04 00:16

Tak for svaret BjarneD. et perfekt svar den var derinde, det var en stor hjæpen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 00:19

Nu skal du jo sørge for at få fjernet opstartsnøglerne og det gøres nemmest med en hijackthis, men du kan jo også prøve at se hvad der sker.
Hvis den driller dig fortsætter vi bare

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 03-12-04 17:06

Jeg fjernede mspg32exe, men så viser den sig idag igen da jeg kom hjem, jeg ringede til microsoft suport de vejlede mig igennem hele igennem, det viste sig den var inde og gemt 16 steder.
Men en stor hjælp fra jer alle tak
mvh.Robert

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 20:31

Det anede mig og det var derfor jeg jeg henviste til en hijackthis, men du har i hvert fald håndteret det fornuftigt.