/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
mine nye højtalere... Hmm
Fra : Mac.C_ThE_PiMp
Vist : 430 gange
20 point
Dato : 18-11-04 19:11

hej

Jeg har fået nogle højtalere og en sub-woofer med da jeg købte min comp. af en ven... (han ka ik hjælpe mig med problemet)... nu kommer mit problem... jeg har fået 4 højtalere og en woofer... to baghøjtalere og to front.... jeg har sat alt rigtigt op, og der er 2 ledninger der ska sættes i compen: 1 til for. og en til baghøjtalerne. når jeg sætter den ene i den grønne input, så spiller hhv. for højtalerne eller baghøjtalerne... men jeg ka il få dem til at spille både for gg bag til... der er fire input:

blå rød grøn sort og det er som om det kun er den grønne der virker... hvordan får jeg både for og bag. til at spille på samme tid...? nogle af min m8s snakkede om at jeg sku ha et program til at styre det...? er det rigtigt...? er er der nogle der ved hvad det er for et...? plz help me......

mvh. Tue ps. jeg har prøvet alle kombinationsmulighederne med farverne

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 18-11-04 19:49

Dit lydkort understøtter vel ikke 4-1,det er vel et lydkort med kun 1 udgang

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 18-11-04 23:17

jammen Fjante du ku ik gi et svar på spørgsmålet så...? og forresten forstår jeg ik rigtigt hvad du skriver... er der ik noget jeg ka gøre..?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 18-11-04 23:44

hmm, der fulgte et program "3d audio configuration" med mit bundkort, hvor der er onboard lyd, men jeg bruger kun 2.1 højttalere men man kan omstille udgangene på bundkortet med det, så det understøtter 5.1 lys, det er nok der den trykker.

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 18-11-04 23:48

jeg har som sagt købt den af en ven så har ik noget "3d audio configuration"... er der virkelig ik noget jeg ka gøre..?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 19-11-04 00:28

hov 5.1 lys? lyd, ja, men har du ikke en CD med bundkortstuff, mon ikke der er noget der. 3d audio configuration komme fra bundkort driver CDen og har intet med hjøttalerne at gøre.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-11-04 02:49

Den slags problemer opstår altid når man bevæger sig på det grå marked. HAHA. (Grå marked = Kriminelle)

Ingen hjælp herfra. AJ

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 08:08

(jammen Fjante du ku ik gi et svar på spørgsmålet så...? og forresten forstår jeg ik rigtigt hvad du skriver... er der ik noget jeg ka gøre..?)
Gå ned og køb et andet lydkort,eller splejs ledningerne sammen,man kan også købe en ,converter box,Når,hvis,der ikke er 5 udgange,så skal der ikke den store kædestrammer eksamen til.Jeg ved hvordan man kan få flere udgange ved at rode ved bundkortet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-04 22:46

Mac.C_ThE_PiMp (lyder som en skotsk dranker)
Først skal du have konstanteret om der kommer lyd ud af alle udgange?

Pil kortet ud og find ud af hvilket mærke og typenummer der er tale om. - Gå så ind på en af søgemaskinerne og søg med de oplysninger du kommer frem til.
Måske er du heldig og finde noget hos producenten, en driver e.lign.

Så har du taget det første initeativ til at få løst problemet, og lad os så vide hvad du er kommet frem til.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-11-04 18:59

det er vist ikke opklaret om det er onboard lyd eller et kort, men er det onboard så køb et kort.