/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Athlon/Pentium
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 330 gange
50 point
Dato : 10-11-04 20:14

Jeg er blevet tilbudt en pc athlon 800 mhz, 512 ram. Men hvordan er den i forhold til intel pentium 1, 2, 3 og 4?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 20:32

Det er et bredt spørgsmål.
Men athlon 800 mhz svarer til hurtigste Pentium 3
Pentium 1,2 og 4 kan ikke sammenlignes med athlon 800 mhz

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 10-11-04 20:55

Jeg har nu en pentium 2 med 400 mhz og 192 ram. Mange spil, web-cameraer stiller krav om pentium 3 med mindst 500 mhz. Hvorfor kan athlon ikke sammenlignes med pentium 1-2-3? Hvordan med winXP. Jeg har hørt at den stiller store krav?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-11-04 21:03

Hvis prisen på den er rigtig, så er der ikke noget forgjort i det, spørgsmålet er blot: Hvad er dit behov. Hvad skal den bruges til.
I almindelige gøremål, i dagligdagen, så kan man alligevel ikke udnytte processoren maximalt.
Men skal du spille avancerede spil i 3D og lignende, så skal der nok lidt mere power på.
Jeg ville ikke fokucere på de mange MHz eller en specifik processor, med mindre det er til meget krævende opgaver.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 21:07

Jeg kan køre XP på en Pentium 3 450 mhz og 512 mb ram............det går fint.
Men jeg spiller ikke.
>>>Hvorfor kan athlon ikke sammenlignes med pentium 1-2-3? <<<
Du skal jo sammenligne cpu'er der kører lige hurtigt og P 1,2 kører ikke 800 mhz
P 4 kører væsentlig hurtigere så derfor sammenligner jeg:
Pentium 3 800 mhz med Adlon 800 mhz.
Der er delte meninger og slutresultatet er vist at de er lige gode.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-11-04 21:30

Hejsa
Hvis engelsk ikke er det store problem, så prøv at gennemse http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/tutorials/25/3/ samt de links som findes på siden.
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 10-11-04 21:33

NB: Og her kan du drukne i processorens historie (på dansk) http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=774

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 10-11-04 23:21

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-11-04 23:32

Det var da så lidt