/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilket lydkort skal jeg vælge
Fra : bruuno117
Vist : 690 gange
50 point
Dato : 18-10-04 01:02

hej

nu har jeg efterhånden nøjedes med en skod integreret lydchip, til at tilfredstille min musikkalske behov på min maskine i et godt stykke tid, men det er jeg efterhånden blevet træt af, jeg ved ikke om jeg er blevet bedre til at høre på det sidste, men jeg synes efterhånde det lyder af h........ til, så jeg vil have mig et nyt kort, det skal ikke være for dyrt, jeg er jo ikke prof, det skal bare give ren lyd når jeg afspiller mine filer i mine hørebøffer.

Jeg sidder og tænker på et Creative sound blaster audigy http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13625 det koster en 300-400 kroner, og det lyder til at være ret godt.

er der nogle der har efaring med dette kort, eller måske mener der er noget bedre, vil jeg gerne høre om det ;)

Ps: det skal kunne spille HØJT, det skal helt være i stand til at fororsage høreskade hehe

Accepteret svar
Fra : cokie

Modtaget 50 point
Dato : 18-10-04 08:42

Hmm nu er det jo ikke helt dit lydkort der skal kunne spille højt, men forhåbentlig dine højttalere..

jeg kender ikke lige til det lydkort du viser, kører selv med Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44279
det kan varmt anbefales og er endda THX godkendt..

men ønsker du et lidt billigere er det kort tilfredsstillende, lige spurgt mig frem og har ikke fået nogen klager fra det.. :P
selvom jeg mest holder til 2'eren..

Kommentar
Fra : Daz

Dato : 18-10-04 10:36

ja hold dig klart til creative.. de laver det bedste til en ok pris... deres audigy modeller er vist meget nice.. rigtig go lyd..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-04 10:37

Det kunne jo også være at det er dine "Bøffer" der er stægt for længe
Et gammelt ordsprog: En kæde er ikke stærkere end det svageste led!
Der er stor forskel på en kludebøf og en velhængt bøf.

Mad til side..........

Et kvalitets lydkort og et par kvalitets hovedtelefoner, så er der også en god lyd til dem der endnu ikke har en høreskade og tinitus!

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 18-10-04 11:53

Creative er helt i top, så der kan du jo ikke gå helt galt i byen. Men præcis som severino siger, så er lydkortet jo ikke det eneste sted det kan være galt.. Har du prøvet at låne nogle andre "bøffer" for at se om det bliver bedre??

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-04 12:28

well nu er jeg ikke i tvivl om at mine "bøffer" er gode, lige nu sidder jeg dog med et par 6-7 år gamle sony cordless, der har tjent mig godt og lyden er også fin, men jeg ligger også inde me et par spritnye sennheiser is380 trådløse, men jeg synes ikke de spiller højt nok, det er derfor jeg stadig bruger den gamle sony, jeg fandt ud af en den infrarøde transmitter virkede lige fint på den hehe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-04 13:53

Lydstyrken og forskellen på bøfferne kan skyldes impedans forskel, så måske skal det lidt mere kul til sennheiserne!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-04 15:40

og hvordan får jeg så mere kul på dem ;)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-04 23:38

Du må først lige finde databladene fra din pc/lydkort og for din sennheiser, så du kan sammeholde disse data, for at du kan finde ud af løsningen på problemet.

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 13-12-04 01:15

Tak for svaret cokie.