/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Explorer eller ?
Fra : Carg
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 14-10-04 17:34

Hejsa...Jeg har hørt fra en del nu at det skulle være smartere at bruge en anden browser end Explorer.
Hvad hedder disse andre?
Jeg vil gerne vide, hvorfor folk mener dette, og ligeledes hvordan man gør, hvis man vil prøve de andre?

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 60 point
Dato : 14-10-04 17:45
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-10-04 17:46

Personligt bruger jeg Avant, som er en add on til Explorer, den giver en masse smarte funktioner, indbygget pop up blocker, praktiske tastekombinationer, og mulighed for flere startsider og meget andet

www.avantbrowser.com

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-04 17:46

Måske bare fior at være anderledes eller måske slet ikke så syntes jeg, at du skal beholde InternetExplorer, som den rettelig hedder.
Ulempen ved InternetExplorer er, at adware firmaerne målretter deres reklame popups mod IE, men de er nu nemme nok at stoppe. Fordelen er, at IE indeholder flere faciliteter og derfor vil give bedre dækning for forskellige medievisninger, og så er opdateringen lettere og mere målrettet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-04 17:50

Skal vi ikke een gang for alle slå fast, at Avant ikke er en browser, men en plugin der kører på IE og tilføjer f. eks. popup stopper, som i stedet kan opnås med den engelske Google programlinie http://toolbar.google.com/
Avantbrowseren er ikke uden fejl for da jeg afprøvede den stoppede den funktioner i min MS FrontPage.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-10-04 17:51
Kommentar
Fra : Carg

Dato : 14-10-04 17:54

Tak...Jeg vil måske prøve denne Avant-tingest. Jeg tror nok jeg har hørt navne som: Firefox og Mozilla? Er der nogen der har nogen erfaringer med disse?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-04 17:58

[hør] ..efter 'servicepack two' = SP2 til Internet Explorer 6 = IE6 er kommet, kan du lige så godt bruge Mozilla :

Det er progemmørene bag Netcape, som 'flygtede' til Gecko, der står bag : http://www.mozilla.org

Anant er et 'skod' plug-in til IE

Forget it...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-04 17:59

Carg -> Så du er ikke helt forkert på den

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-04 18:01

PPs. ...med forbehold for stavefejl :

progemmørene = progammørerne

Anant = Avant

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-04 18:05

Mere snavs :

progammørerne = programmørerne !!

Det var dog helt utroligt som mit tastatur driller ,-)

Got the message ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 14-10-04 18:11

Altså...det blev lidt kringlet Molokyle ... Skulle det forstås sådan at du anbefaler Mozilla?

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 14-10-04 18:12

Hvis jeg downloader Avant...kan den så let afinstalleres igen?

Kommentar
Fra : t2o_acid

Dato : 14-10-04 18:27

Jeg har i længere tid brugt Mozilla, og den kan jeg varmt anbefale.

Den har indbygget popup-blocker, søge-funktioner og meget andet godt. Og da den er bygget op over Netscape kernen, er der ikke ret meget Spyware der bider på den !!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-10-04 18:28

For så vidt ja - men styresystemet (WinXP) ryger med ud under afinstalleringen.
Dertil kommer, at alle elektroderne flås ud af bundkortet.

Men det er så også det hele - så der er ikke noget at betænke sig på.

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 14-10-04 18:30

Til Rellom

Hvad betyder det så for computeren?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-10-04 18:37

En af mine venner bruger NetScape, og som han siger:" der er ikke skrevet så meget skrammel/virus til denne browser".
Jeg selv bruger mozilla firefox som browser nr. 2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-04 19:27

Carg -> det skal forstås som at Mozilla overholder standererne som angivet : http://w3.org

..og man ikke er afhængig af operativsystem = Windows 95/98/2000/NT/XP eller Unix/Linux ..for at 'skidtet' virker efter hensigten

Firefox gengiver CSS2, HTML 4.01, XML 1.0 og XHTML 1.1 lige ud ad landevejen og korrekt.

Eneste minus er; man skal gøre sig umage med at sætte browseren 'rigtigt' op

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-04 19:28

standererne ??? -> standarderne ...selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-10-04 19:51

Molo,er det dit tastatur der er noget i vejen med,eller
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-04 20:20

Keldd -> Nøeh... jeg er blot blevet for gammel i gårde til at rette stave-/slåfejl, medmindre det deciderert er meningsforstyrrende ....eller bliver gjot opmærksom på; ..af et fjols som dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-04 20:21

gjot ??= gjort ..selvfølgelig

</MOLO_FJOLLER>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-10-04 23:21

molo.
Selvfjols,hvordan synes du ellers det går??
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-04 00:25

Keldd -> Udmærket tak og.. ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-10-04 09:07

molo:
Jamen så burde alt jo være godt.
Keldd

Godkendelse af svar
Fra : Carg

Dato : 15-10-04 19:52

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-04 20:54

Altså et 'skod' plug-in til IE 6 : http://www.avantbrowser.com/faq.html#What%20is%20Avant%20Browser?

Se selv :

Citat
What is Avant Browser?

Avant Browser can be best described as a custom web browser application. Avant Browser is a standalone application designed to expand services provided by Microsoft Internet Explorer.

...godt gået !!!

Man ligger, som man har redt

</MOLOKYLE>