/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bil navigation
Fra : syrena
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 12-08-04 16:42

Har netop købt hp iPAQ Pocket PC h2200 og skal nu hen og installere det hele. Æsken med alle remedierne er stor, og det første, der står er, at "do not connect cradle to computer until you have finished installing ACTIVE SYNC software on your computer from the CD"! Er der nogen, der har prøvet en sådan installation og kan "oversætte" ordet: cradle og pege på den CD, der bl.a. følger med?

Venlig hilsen
Syrena

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 12-08-04 16:51

cradle er den holder der følger med og som tilsluttes til pceren

per

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-08-04 17:38

Hej Syrena!

Du skal indsætte CDén fra HP i din PC og installere programmer derfra til din PC.

Når disse er insatlleret lukker du PCén ned og tilslutter holderen og iPAQ til PC'en (Netstikadaptor og usb).

Derefter følger du bare anvisningerne - skulle være til at forstå; men ellers skriv igen!

Har selv for nyligt købt en et lignende anlæg HP iPAQ 2210 med TomTom m.m.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 12-08-04 17:58

Tusind tak til begge to, dog især til dig Bjarne. Jeg vi nu prøve din opskrift og håber, at det går. Ellers modtager jeg dit bud på at spørge igen.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 26-08-04 09:09

Tak for gode svar. Jeg er allerede kommet lidt videre, men jeg synes, det er meget svært. Der er ikke rigitg nogen manual.

MVH

Syrena

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-08-04 15:22

Hej igen Syrena!

Det er godt du er kommet videre. Da jeg købte min fulgte der bl.a. en 7 sides manual på dansk med:
"Sådan kommer du i gang"
Den manual viser bla. tilsltningerne. Har du ikke den manual vil jeg meget gerne sende dig en kopi.

Jeg har scannet den ind i PDF format som kan læses med Acrobat reader.

Så hvis du er interesseret så opgiv lige en e-mail adresse som jeg skal sende til.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 26-08-04 16:38

Det var rigtigt sødt af dig, Bjarne, men i mellemtiden har jeg selv fundet frem til "Sådan kommer du igang" + andre gode sider på Nettet, så nu har jeg kørt min første tur med navigatoren i bilen. Men jeg synes stadigvæk, at det var meget svært at finde ud af. Nu arbejder jeg med at bruge det lille tastatur i X-Road, og det skal jeg bestemt også få lært.
Tak for al hjælpen!

MVH

Syrena

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-08-04 14:01

Velbekommen - og ja jeg synes også det var svært og noget uoverskueligt i starten. Jeg skulle oprindelig have haft X-road men fik TomTom navigator i stedet til samme pris, da de ikke havde flere X-road.
X-road er vistnok et af de nyeste navigationsprogrammer, TomTom har eksisteret i nogle år og er vistnok dyrere; men hvilket der er det bedste er nok en smagssag.
Med min TomTom navigator fulgte vejledninger, der desværre ikke var særlig nemme at forstå og desuden måtte jeg opdatere til nyere vers. 2 forskellige steder. Men nu er alt ok og jeg er mget glad for min HP iPAQ og min TomTom navigator og jeg tror også, at du vil blive glad og tilfreds med din med tiden.

Øvelse gør mester

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 27-08-04 21:50

Ja, X-Road er vist nok det nyeste program, men det er ligesom med biler, een kan lide BMV og en anden ynder en Obel. Dog, jeg har haft 2 af mine EDB-supportere (Ældresagen) til at se på mit program. Den første havde selv TomTom, og den anden har to biler med en af hver slags isat. Der var ret stor uenighed om hvilke af programmerne, der er de bedste. Så, det er en smagsag! Jeg er nu meget glad for min X-Road og glæder mig til næste uge, hvor jeg selv skal køre til Sverige. Hvis jeg ikke havde fået den, ville jeg garanteret have rundet Nordpolen!

Tak for den hyggelige snak!
Syrena

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-08-04 02:43

Jeg kan supplere med, at jeg var i Tyskland (Harzen) for ca. 3 uger siden. Jeg benyttede den gamle vers. 2 af TomTom og det var dejligt, at der for en gangs skyld var fred i bilen og at jeg eller min viv ikke skulle fungere som vejviser og kortlæser. Selvom det var en gammel vers. så gik det rigtigt godt - når der var en nyere vej som Tom Tom ikke havde med, ja så kørte man ved siden af på marken eller i nærheden; men TomTom korrigerede selv lige så snart der var en vej i programmet og kortet som kunne genkendes.

Nu har jeg opdateret til TomTom vers. 3 og kan så klare mig et stykke tid igen.

Bare jeg havde haft et Navigationsprogram for nogle år siden da jeg var sælger og besøgte op til 12 nye kunder om dagen - sikken hjælp og besparelse af tid både med planlægning før og under turen det kunne have været.

Da jeg for et stykke tid siden besluttede mig for at anskaffe bil-navigation, ja så prøvede jeg at undersøge forskellene og meningerne om X-Road og TomTom og der var ingen klar tendens - så det er helt i overensstemmelse med dine oplevelser.

Tak for denne gang og god tur til Sverige og selv tak for den hyggelige snak!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 29-08-04 12:27

Selv tak for den gode snak, Bjarne, måske finder du mig igen senere med nye spørgsmål.

God søndag!

MVH

Syrena

Kommentar
Fra : flemming1312

Dato : 26-12-04 14:43

hej bjarne.
Jeg har fået en route 66 navigator i julegave.
Men jeg kan ikke forstå hvordan den Wireless gps reciver skal have nogen forbindelse til pc en - skal den lades op - eller skal der ingen ledning fra den til pc

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 27-12-04 14:27

Hej, flemming1312, nu henvender du dig jo ellers til bjarne, hvad jeg godt forstår. Han hjalp jo mig glimrende i sin tid. Men jeg har altså læst om din julegave og spørgsmålet om din gps antenne, og hvis jeg ikke misforstår dit spørgsmål, så mener jeg, du er helt forkert på den. Min lille firkantede gps-antenne lægger jeg i bilens forrude, hvor den meget hurtigt fanger en af satelitternes signal. Stømmen til gps-antennen henter jeg i cigaretstikket. Sidste ledning sætter jeg ind i stikket i min PDA, min lille håndholdte computer. Alle disse handlinger er pærelette, det svære for mig i sin tid, var installeringen af softwaren gennem min computer. Det lykkedes mig til sidst gennem bjarne. Han hjælper nok også dig.
MVH Syrena

Kommentar
Fra : flemming1312

Dato : 27-12-04 21:24

tusind tak, men jeg tror jeg har løst det problem, nu har jeg bare et andet - Det er når jeg har instaleret route 66 på min ipaq, siger den det er okay og alt er som det skal være, så glad var jeg....... men den får ikke hele kortet med, dvs. jeg kan ikke lave et wavepoint - det fortæller hvor jeg er. fordi jeg skal ind på et kort hvor min gade er indtegnet på, det er der bare ikke, mangler simpelthen.
Det ligesom cutter ved brøndby, har du nogen erafaring med det ? jeg har lige fjernet route 66 fra ipaq, og så instaleret igen, men ak det er det samme.
eller også må jeg ned i foretningen i morgen og høre dem hvad der er galt.
'Flemming

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 28-12-04 00:07

Hvis din ipaq skal fungere ligesom min X-Road, skal du lade gps-antennen selv finde dit udgangspunkt, når du har startet bilen, eller i hvert fald at der er strøm til antennen. Det kan godt vare lidt, alt afhængigt at omgivelserne (store træer, høje huse o.l.) Herefter skulle den gerne klart vise, hvor du er -altså dit område og din gade. Hvis jeg har været ude og køre og haft min navigation i gang, kan det godt tage lidt tid, inden systemet fjerner den sidst brugte rute og destination. Jeg venter så bare tålmodigt, til gps-antennen viser, hvor jeg nu er. Jeg ved ikke, om dette hjælper dig, ellers bør du kunne få support i forretningen, hvis det ellers er en ordentlig forhandler.
Syrena

Kommentar
Fra : flemming1312

Dato : 28-12-04 19:02

jo tak, men jeg kan kun instalere kort til kbhvn - Helsinki - oslo, fuldstændig åndsvagt, jeg kan ikke fortælle gps hvor jeg er, der er nemlig ingen kort over hvor jeg bor, softwaren gælder ellers hele skandinavien.
I foretningen har de rådet mig til at ringe til HP i morgen
Men har du erafaring med ROUTE 66 Navigationsprogram.
Flemming

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 29-12-04 10:12

Nej, desværre kan jeg ikke hjælpe dig med din ROUTE 66. Jeg mente bare, at der måtte være nogle generelle sammenligninger mellem de forskellige typer af navigationssystemer. Jeg vil ønske dig held og lykke med forsøget med at få det til at virke.
MVH
Syrena