/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
dll fil
Fra : trals
Vist : 338 gange
100 point
Dato : 16-07-04 20:08

hvor skal en kernel 32.dll fil hen
jeg bruger xp pro

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 16-07-04 20:20

Windovs\system32
og
windows\servicepackfiles\i386

MVH Henrik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-04 20:20

Hen ??? Den skal ligge i dit c:\windows\system el. c:\windows\system32 bibliotek ...forhåbentlig !!!

Du kan altid hente den her : http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?kernel32

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 00:16

Den er ikke i mit XP, sikker på den skal bruges?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 00:34

Den er til brug for Win95/-98 kompatibel tilstand; præcis lige som Rundll.exe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 00:36

Uden den, kan du ikke køre 'gamle' programmer i kompabilitet's tilstand

..i alt fald ikke fejlfrit

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 17-07-04 09:32
Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 17-07-04 09:38

Eller mener du, hvor filen skal ligge i
Gør som Henrik7500 siger
MVH

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 10:33

det er fordi jeg har fået en fejl melding i min browser(explorer) den skriver at explorer exe har lavet en fejl og lukker,og det vedrører filen,jeg har foriøvrigt spurgt under "Browser"kig der.Det er når jeg vil afspille et album i min Media Serie 9 ,at der dukker en fejlboks op.
mvh
Trals

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 10:36

Der står følgende:
AppName:explorer exe
AppVer:6.0.2800.1221
Modname:kernel32.dll
ModVer:5.1.2600.1106
Offset:0001284a

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 13:12

Prøv at gå ind i mappen og slet den fil der hedder Thumbs.db Du skal muligvis aktivere visning af skjulte filer for at se filen! Det gør du under mappeindstillinger og Vis.

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 15:13

i hvilken mappe skal jeg gå i ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 16:04

Den mappe hvor problemet er!

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 17:33

den kan jeg ikke finde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 17:35

Det album du vil afspille i mediaplayer må da ligge i en mappe!

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 17-07-04 18:06

Hej igen,
Hvis det er Media Player problem, så tror jeg at, du kan reinstallere igen, så vil problem forsvinde!
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3a37d4d9-2c7d-4e4d-a191-5bba240fc87f&DisplayLang=da
MVH
held og lykke

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 18:14

til tedd
det er alle mapper

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 18:14

til tedd
det er alle mapper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 18:19
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 18:20

Kopier hele linket og sæt den ind i adressefeltet

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 21:18

jeg har prøvet at finde filen men den er der ikke,har også reinstalleret media playeren det hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 21:28

Gå ind under kontrolpanel og Mappeindstillinger! Så under fanen Vis. Der sætter du prik i Vis skulte filer og mapper, og fjerner flueben i Skjul filtypenavne for kendte filtyper! Derefter laver du en søgning på din harddisk efter filen thumbs.db og sletter de filer du støder på!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 21:36

Det er vel ikke fordi du har hentet et eller andet skod Codec et sted ?

Prøv at afinstallere dine Codec's og installer f.eks. dette i stedet : http://www.codec-download.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=2

Vælg DivX 3.11 Alpha. Du kommer så til en ny side, hvor du blot vælger : "> to the wanted download" nederst.

Pak *. zip filen ud, når du har hentet den og læs readme.txt filen, hvordan det installeres.

..eller hent den nyeste Codec hos : htpp://divx.com
Den gratis henter du under fanen DivX og vælger den yderst til højre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 21:40

http://www.codec-download.com ligger, som du kan se i menuen til venstre, også Microsoft's Codec's du kan hente.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 21:51

jeg har prøvet alle de foreslag i er kommet med men jeg får stadigvæk,at explore.exe laver fejl.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 21:55

Bruger du det her program http://www.mp3cdmaker.net/index.html?overture ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 21:58
Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 22:12

nej jeg bruger ikke det program,men jeg brugte et program der hed mp3 Gain,det er program der optimerer lydstyrken men jeg slettede det igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 22:16

..og du har renset din registreringsdatabase med f.eks. : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 22:17

nej

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 22:23

nu har jeg renset den lige lidt hjalp det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 22:31

Du kører vel ikke 'ved et uheld' din explorer i en eller anden kompabilitets tilstand, der så konflikter med den version du rent faktisk bruger ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 22:39

da jeg ikke er en haj inden for cp,forstår jeg ikke rigtig spørsmålet,unskyld

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 23:07

..og jeg har Win98, ikke XP, men jeg ved at man et sted kan stille om XP skal køre et program som; DOS, Win95 eller Win98 kompatibelt. Det kunne jo være du kørte din explorer el. Mediaplayer således ?
Jeg kan dog ikke hjælpe dig specifikt med, hvordan du bruger Windows XP's faciliteter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals

Dato : 17-07-04 23:57

ok,tak for dine råd jeg har da lært noget
mvh
trals

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-07-04 00:48

Man kan ikke køre explorer i kompartibilitetsmode eller Mediaplayer for den sags skyld! Dertil er begge programmer for dybt integreret i windows!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-04 01:06

Et sted må fejlen jo komme fra og når man afspiller en fil på nettet i Mediaplayer, vil denne oftest under afspilningen prøve at koble sig til forskellige 'services'. Denne trafik forgår (i Win98) bl.a. gennem Kernel32.dll. Jeg filtrerer trafikken gennem min Sygate firewall og har blokkeret Mediaplayer's netadgang og kan derfor ikke selv afspille film direkte fra nettet. Jeg downloader blot filen og afspiller den lokalt. Så får Mediaplayer ikke lov at 'hoppe på nettet' bag ryggen af mig, da trafikken bliver blokkeret af firewall'en.

Måske du skulle prøve det samme trals ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-07-04 01:11

Det er explorer fejlen ligger i ligger i såvidt jeg kan læse af fejlmeddelelsen! Jeg tror du har brugt et tredjeparts mpg afspiller engang, som stadigvæk forvirrer windows, uanset om du har afinstalleret programmet eller ej!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-07-04 01:14

I det andet spørgsmål du har stillet om samme emne, kan du jo godt afspille en enkelt mpg fil i mediaplayer! Så min konklusion er at der er en fejlregistrering et eller andet sted i regdatabasen eller i en ini fil, der stadigvæk bliver refereret til!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-04 01:20

tedd -> Måske hvis der afspilles i Medie vinduet i explorer ? Gør du det trals ?

Hvis ikke; så burde Mediaplayer reclame fil-associationerne, hvis man i Mediaplayer går i menuen : Funktioner->Indstillinger... ; vælger fanen Filtyper og klikker på [Marker alt] og [Ok]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trals

Dato : 19-07-04 15:49

hvad er en ini fil?
jeg har prøvet det hele efterhånden

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-04 15:52

Har du prøvet Molo's forslag?

Kommentar
Fra : trals

Dato : 19-07-04 16:03

ja, det med fil markeringerne