/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp...
Fra : lassse
Vist : 257 gange
100 point
Dato : 02-07-04 16:57

hej
jeg har et problem med min computer.. den går kold når jeg har spiller et lille stykke tid. det er alle spil den gør det ved... hvad er der glat??? den går kun kold når jeg spiller. jeg kan spille på nettet uden der sker nået. jeg ka n også se film, alt.. bare ikke spille...
HJÆLP MIG
Hilsen lasse

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-07-04 16:59

cpu bliver nok lidt varm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 17:41

Hvis det havde været dine RAM ville det også ske andre steder f.eks. når du spiller på nettet. Derfor har Teil sikkert ret : http://www.pc-care.dk/cool/cool-hvad.php

Altså er det nok din CPU eller dit grafikkort der kunne bruge ekstra køling. Din CPU temperatur bør ligge omkring 35-50 grader celsius. De fleste processorer er garanteret fejlfri drift helt op til ca. 90 grader, men som regel får man problemer så snart temperaturen passerer de 60 grader celcius.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-04 19:54

Står din comp et sted hvor den ikke kan komme af med varmen.
Eller står den inde i et "hul" og cirkulerer sin egen varme luft.
Eyvind.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-07-04 22:52

Er der "nullermænd" i CPU køleren?
Det kan være årsag til overophedning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 23:04

Du skal nu ikke alene fokusere på CPU'en. Video-chippen på dit grafikkort kan skam også let blive overophedet, når et spil med intensiv brug af 3D grafik kører.

Kig på et par eksempler på grafikkort kølere her :

1.) http://www.thizen.dk/index.php?id=16
2.) http://www.as-data.dk/shop/default.asp?ProductID=822
3.) http://www.itzonen.dk/content/anmeldelser.asp?page=1&category=27

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : permand69

Dato : 14-07-04 22:46

1) cpu bliver for varm, check varmegrader
2) check at dine driver er de sidste nye (grafik, lyd og motherboard driver)
3) check om bios er opdateret - se igen efter hos producenten for dit motherboard - OBS at opdatere bios går oftes smertefrit, men det kan gå galt. få en til det der har prøvet det før med succes!
4) defragmentere din harddisk

ad 1) sørg for udluftning, montere et par ekstra blæsere hvis der er mulighed for det. brug papst blæsere da de er lydløse, sæt dem evt til at køre 7 volt i stedet for 12 volt for at mindske den minemale støj fra dem.
ad 2) se efter hos producentet for dit motherboard, grafikkort og lydkort
ad 3) - se igen efter hos producenten for dit motherboard - OBS at opdatere bios går oftes smertefrit, men det kan gå galt. få en til det der har prøvet det før med succes!
ad 4) gøres ved at højreklikke på harddisken under denne computer og vælg egenskaber, funktioner og defragmentere nu.

per h