/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
problemer med at få "cd-skuffen" ud
Fra : xtx
Vist : 1175 gange
52 point
Dato : 04-06-04 11:06

hey..
jeg har en bærbar computer, og så for et par dage siden kunne jeg ikke få min "cd-skuffe" ud. Jeg fatter simpelthen ikke hvad der er galt.. Jeg har ikke gjort noget uregelmæssigt. (af hvad jeg har lagt mærke til).
Hvordan får jeg computeren til at virke igen??
MvH xtx

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 04-06-04 11:37

For et par måneder siden fik jeg lagt CD-skiven lidt skævt i drevet. Jeg kunne ikke få CD-skiven ud. Da det var et gammelt/billigt drev valgte jeg at splitte det ad. Jeg havde i forvejen et CD-drev med brænder i PC'en, så jeg savner ikke det drev, som jeg knuste.

Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 04-06-04 11:41

jamen jeg tror ikke jeg har en cd i.. og min computer er helt ny...

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 04-06-04 12:11

Hej xtx

Jeg ved ikke om det er tilfældet med dit drev som med andre.
Men jeg mener at huske der er et hul hvor du kan stikke en genstand (papirklips) ind og på den måde få åbnet "dyret".

Håber det lykkes dig.

mvh fqbjs

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-04 12:32

Helt ny, så må der være garanti på den.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-06-04 13:01

Prøv at højreklikke på CD-Rom ikonet (Denne Computer) og vælg skub ud - om muligt.
Jeg har oplevet det du beskriver hvor årsagen har været, at drevet "troede" at CD-Rom'en kørte og derfor ikke ville åbne.

VH
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-06-04 13:02

Prøv at højreklikke på CD-Rom ikonet (Denne Computer) og vælg skub ud - om muligt.
Jeg har oplevet det du beskriver hvor årsagen har været, at drevet "troede" at CD-Rom'en kørte og derfor ikke ville åbne.

VH
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-06-04 13:02

UPS - det har vist ikke hjuilpet på KanDu's hastighed med den nye server.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 04-06-04 13:32

nope-----stadig langsomt!! det er når der er mere en 80 på den er langsom hos mig!!

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 04-06-04 13:46

Hej,
Er det en brænd CD rom - hvis ja - Så tror jeg tror at du har glemt at afslutte programmet på en rigtigt måde!
Prøv og gå ind i CD - rom programmet og ser om du kan komme ind i CD drive, og så afslutte CD programmet, og skub CD ud fra programmet!
Jeg har selv oplevet dette problem også.
MVH

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 04-06-04 15:02

det er en brandbar ja.. men jeg har aldrig brugt den til at brænde endnu da jeg ingen cder har...
den sidder inde i computeren..

Accepteret svar
Fra : Axencrone

Modtaget 52 point
Dato : 04-06-04 18:26

Kan du finde din CD drive i Denne Computer?
Hvis ja, så gør det som BjarneD sige!
Hvis nej, så tror jeg ikke at din CD rom er installeret på din bærbar!
Jeg tror, at du kan installere din CD rom, ved at gå ind i comtrol panel -Tilføj hardware - og så ser om din bærbar kan finde CD rom!
MVH

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 05-06-04 10:07

den eneste mulighed der ikke er nævnt endnu er aT drevet er stået af, jeg hAR selv prøvet det, netop med en bærbar.... et nyt drev er nok den eneste mulighed!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-04 11:36

Det kunne da være rart hvis spørgeren melder tilbage så man ved om han har prøvet de forslag der fremkommer - også rart at han får prøvet tingene af for forhandleren kan jo med rette opkræve et gebyr for at undersøge tingene hvis den ikke fejler noget.

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 05-06-04 20:13

hmm.. sorry... jeg har nu prøvet gert_k's svar og Bjarne D's.. og jeg ved ikke helt hvad det var det virkede men ud kom den!!!

Godkendelse af svar
Fra : xtx

Dato : 05-06-04 20:14

jeg prøvede forresten også Axencrone's og tror at det var det det virkede..