/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvordan slår man musen fra på en bærbar?
Fra : lillegris_me
Vist : 3372 gange
100 point
Dato : 19-05-04 13:21

Jeg har en Dell Latitude CPi, jeg bruger for det meste en almindelig mus når jeg skriver. Der er bare et problem for når jeg skriver og kommer til at røre den "plade-mus" som sidder ved tastaturet flytter jeg rundt på musen og begynder at skrive et nyt sted i dokumentet. Jeg ville rigtig gerne vide hvordan man slår plade-musen fra!!!!

KH Lillegris

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-05-04 14:45

Hej

Det kan du kun gøre i BIOS, Men den vil muligvis kun acceptere denne ændring hvis du har et andet pege redskab (dvs sige en exteren mus tillsluttet.) Du kan også hente en opdateret musedriver på Dells hjemmeside så kan du ændre følsomheden på musen.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 19-05-04 15:14

Spgm: Jeg har en Dell Latitude CPi, jeg bruger for det meste en almindelig mus når jeg skriver
Svar!!!
Det kan du kun gøre i BIOS, Men den vil muligvis kun acceptere denne ændring hvis du har et andet pege redskab (dvs sige en exteren mus tillsluttet.)

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 19-05-04 16:44

jeg har samme irreterende problem og jeg løst det UDEN at gå i bios

WinXP
Gå i kontrol panel
vælg mus
Så der et faneblad der hedder Enhedsindstillinger tryk den
Så skulle der gerne stå en touchpad. tryk den og tryk på knappen deaktiver!

Sådan!!

Kommentar
Fra : lillegris_me

Dato : 19-05-04 21:18

Jeg har langt fra tjeck computer... Hvad er BIOS??? (har en exteren mus tilsluttet)

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 19-05-04 22:27

BIOS er det din computer boot up med som start.

På de fleste computer kan du også komme i din bios ved at trykke på del lige inden den begynder at boote på harddisken.

Den indeholder alle de oplysninger computeren skal bruge til at bruge det forskellige hardware, du har tilsluttet.
Før i tiden skulle man hvergang man fået nyt hardware definere det selv. Nu er det blivet lidt mere smart så det finder ud af det mest selv. Med der er stadig på nogle hvor man skal hjælp den lidt på vej.

Hvis du ikke have en BIOS skulle du eksempelvis fortæller computer HVERGANG hvor på harddisken det skulle søge efter den givende fil. Præcis inden for nogle milimeter nøjagtighed.

Her skulle man kunne se noget mere... men der stå vist ikke så meget endnu
http://da.wikipedia.org/wiki/BIOS