/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC genstarter .
Fra : audi
Vist : 411 gange
120 point
Dato : 12-05-04 19:52

Hejza.
Jeg har en amd 1700+ på et gigabyte bundkort , som er begyndt at genstarte .
Når man starter den op, går det fint helt frem til hvor der kommer et XP logo, med en blå bjælke under , som køre fra den ene side til den anden . Når den så skal skifte fra det logo og ud til skrivebordet kommer der et blåt skærm billede frem , hvorefter den genstarter .
Den genstarter så hurtigt at man ikke kan nå at læse hvad den skriver på det blå billede . Jeg kan lige når at se der står noget med hvidt . Der kommer forøvrigt også en slags klik lyd når det sker.
Hvad er der sket med min puter??

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-05-04 19:56

Hold f8 nede i opstarten og gå i fejlsikret.

kan du det??

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 20:06

Lyder som om du har stiftet bekendtskab med den nye sasser-virus.
Prøv at starte i fejlsikret tilstand og opdater dit antivirusprogram, for derefter at scanne din computer.

Kommentar
Fra : audi

Dato : 12-05-04 20:09

Hey og tak for de hurtige svar den kan godt starte en fejlsikret tilstand , det brokker den sig ikke over . Men den genstarte stadigvæk ved det punkt hvor den skal gå ud på skrivebordet .

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-05-04 20:14

Start op i fejlsikret og lav en hijackthis:
http://www.arlet.dk/hjt.htm

Kopier den herind i tråden

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 20:16

Hmm? Du har sandsynligvis et driver problem så Og du har ikke Sasser når du ikke når længere!
Prøv at opstarte med minimalt hardware! Dvs. den harddisk winxp er installeret på. Fjern kablerne til alle andre drev! Fjern netkort, lydkort tvkort og hvad du ellers har! Kun harddisk og grafikkort! Hvis det virker så sæt en enhed/kort til ad gangen indtil problemet opstår igen! Tror desværre det er den eneste måde du kan fejlfinde på!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 20:17

Prøv lige arlets forslag først

Accepteret svar
Fra : boegvad

Modtaget 130 point
Dato : 12-05-04 20:20

Tja, hvis den genstarter SÅ hurtigt så er det ikke sasser for det tager omkring 60sek. Vil dog gerne lige pointere at det kan være så meget andet end hardwareproblemer, og en blå skærm lyder mere som en fejl i selve windows. Hvis de tidligere forslag ikke virker så vil mit råd nok være at redde hvad der reddes kan i DOS og så geninstallere windows.

Kommentar
Fra : audi

Dato : 12-05-04 20:35

Arlet jeg kan jo ikke starte i fejlsikret .
Har også lige prøvet at hive alle kabler fra de ting som man ikke har brug for .
Det hjælpe heller ikke .
Hmmm overvejer ret kraftigt boegvad forslag .

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 12-05-04 21:01

Du kan evt. prøve at slå alt cache fra i din bios og iøvrigt prøve at sløve computeren så meget du kan, jeg har prøvet det samme selv, ved at slå cachen fra, lykkedes det mig med et digitalkamera med optagefunktion, at se hvad der stod på skærmen. I mit tilfælde var det harddisken, men det kan være så mange andre ting. Min cpu er forresten en 2400+.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 21:04

Eller sætte bios til factory default?

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 12-05-04 21:15

>tedd. Det vil ikke være nok, cache er som default slået til, den betyder meget for ydelsen. Med den slået fra vil jeg gætte på at den opfører sig som en 600 Mhz !!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 21:34

1700+ har da on die cache! Kan man slå den fra?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 21:35

Ikke i min bios tror jeg!

Kommentar
Fra : audi

Dato : 12-05-04 22:49

Har prøvet at sætte bios til factory default . Måske kan det være boot sektoren på HD. .

Kommentar
Fra : audi

Dato : 13-05-04 18:17

Nu har jeg fundet udaf hvad for en fejl det er den skriver fejlen er: Kernel_Data_Inpage_Error .
Nogen som ved hvad det er ??

Kommentar
Fra : audi

Dato : 13-05-04 18:20

Hmmmm bliver nok nød til at lave en format c.

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 13-05-04 18:25

Det er en fejl i selve windows - og den er helt gal! - det må næsten skyldes en fejl på harddisken for der er ikke rigtigt nogen virus som kan trænge så langt ind. Prøvt evt. at køre en fdisk inden du formaterer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-04 18:45
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-04 18:47

marker hele linket og sæt ind i browserens adresselinje!
Der er nogle specifikke fejlkoder foran kernel som kan bruges til fejlfinding!

Kommentar
Fra : audi

Dato : 13-05-04 19:11

"Tja, hvis den genstarter SÅ hurtigt så er det ikke sasser for det tager omkring 60sek. Vil dog gerne lige pointere at det kan være så meget andet end hardwareproblemer, og en blå skærm lyder mere som en fejl i selve windows. Hvis de tidligere forslag ikke virker så vil mit råd nok være at redde hvad der reddes kan i DOS og så geninstallere windows."

Ovenstående er er af boegvad 's svar som jeg acceptere som svar . Da jeg i dette øjeblik er ved at formatere min pc , det ser ud til at virke for den brokker sig ikke over det. Så det er/var nok en fejl i windows .

Godkendelse af svar
Fra : audi

Dato : 13-05-04 19:14

Tak for svaret boegvad. Jeg er overbeviste om det er en windows fejl . Og den er i dette øjeblik klar til at jeg kan installere programmer på den igen .